2016-06-19, 16:05
  #3337
Medlem
lancxzev2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UT64
Därför att djurplågeri är avskyvärt.

Därför att de som gillar att plåga djur är psykopater.

Därför att djurens ägare blev förtvivlade.
jo absolut förstår hur du tänker men, kommer det bli bättre om du skriver dina runkfantasier om hur du vill tortera joel på?
det kommer inte leda någonstans och jag tror redan han har fått lida mycket ändå
Citera
2016-06-19, 16:24
  #3338
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lancxzev2
jo absolut förstår hur du tänker men, kommer det bli bättre om du skriver dina runkfantasier om hur du vill tortera joel på?
det kommer inte leda någonstans och jag tror redan han har fått lida mycket ändå
Det tror inte jag, inte i närheten av den ångest och lidande han utsatt djurägarna för med sina perversa brevutläggningar. Att tortera gärningsmannen hade nog inte hjälpt någon, men samhället och mänskligheten hade mått bra av om man hållit honom inlåst för all framtid.
Citera
2016-06-19, 17:05
  #3339
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UT64
Tack. Ruggig läsning, indeed.

De värsta delarna är där Joel Ander i sina anonyma brev till polisen, och ägarna till katterna,
på ett sakligt och stolt sätt beskriver sina dåd.

"Jag närmade mig katten med en plastpåse och en kökskniv. Planen var att trycka ner katten
i påsen, bära iväg med honom till en mer avlägsen plats för att sedan "experimentera" lite på
honom. Det var synd för katten att den var så folktrygg. Hade han varit mer skygg av sig så
hade han fortfarande varit vid liv idag. Han närmade sig försiktigt så jag kunde klappa honom.."

Alltså: Först dödar han ett kärt husdjur för någon familj eller barn. Sedan skriver han
detaljerade brev till den sörjande där han beskriver hur djuret plågades och skrek innan
avslutade "sitt verk", som han kallar det. Han avslutar sina brev med:

Med vänliga hälsningar, "Kattmördaren i Lerum"

Tänkt som en avslutande förnedring kan man anta.

Nu var ju inte den lille skithögen så smart som han trodde, och polisen kunde göra en
effektiv utredning som tack och lov, skickade in skithögen på psyket för överskådlig tid.

Jävla äckliga sjuka varelse.
Hade det varit nåt av mina djur hade jag plågat och skrämt livet ur honom om jag fick möjlighet.
Stackars små katter. Undrar hur många fler djur han plågat och mördat.
Citera
2016-06-19, 17:08
  #3340
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lancxzev2
jo absolut förstår hur du tänker men, kommer det bli bättre om du skriver dina runkfantasier om hur du vill tortera joel på?
det kommer inte leda någonstans och jag tror redan han har fått lida mycket ändå

Tror du? Som hur exempelvis?
Citera
2016-06-19, 22:28
  #3341
Medlem
lancxzev2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BitchZ
Tror du? Som hur exempelvis?
allt hat från flashback exempelvis och föredetta kompisar som säkert har lämnat honom pga hans brott, alla kommer ju alltid se ner på honom för det han har gjort
Citera
2016-06-19, 23:50
  #3342
Medlem
Cryotechers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lancxzev2
massa med kommentarer som är lik din, varför bryr du ens dig om några katter som har dött?

Undrar du på allvar varför folk tycker att ett sadistiskt äckel till feg liten råtta borde hängas i ett träd?
Är du nästa lilla djurplågare kanske?
Citera
2016-06-21, 13:22
  #3343
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tellusstar
Jag får uppfattningen att Joel gjorde detta för att han var hatisk mot sin omgivning och då kanske han kan bli rehabiliterad
Måste rätta mig själv här. Tyvärr. Det stämmer inte alls.

I polisförhören säger han att han behöver hjälp. Han ville egentligen inte plåga men han vill så gärna "kontrollera liv och död". Om någon säger så tror jag att han är bortom all räddning och att han kommer och fortsätta och även gå på människor till slut, precis så har det varit med andra seriemördare.
Visste ni t ex att Ed Kemper ströp familjens katt och begravde den för att sedan gräva upp den och leka med den. Han dödade den för att kunna kontrollera den helt och hållet.
Citera
2016-06-21, 15:39
  #3344
Medlem
UT64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tellusstar
Måste rätta mig själv här. Tyvärr. Det stämmer inte alls.

I polisförhören säger han att han behöver hjälp. Han ville egentligen inte plåga men han vill så gärna "kontrollera liv och död". Om någon säger så tror jag att han är bortom all räddning och att han kommer och fortsätta och även gå på människor till slut, precis så har det varit med andra seriemördare.
Visste ni t ex att Ed Kemper ströp familjens katt och begravde den för att sedan gräva upp den och leka med den. Han dödade den för att kunna kontrollera den helt och hållet.
Antingen tyder dessa erkännanden på att Joel faktiskt har insikt i att hans psyke är trasigt,
eller så sa han det för att det är det "man skall säga" i en sådan situation.

Att Joel, som är ung, fortfarande hålls inlåst nästan sju(!) år efter att han åkte fast tyder ju
på att man räknar honom som en riktig psykopat, trots att hans brott "endast" var djurplågeri.
Citera
2016-06-22, 12:38
  #3345
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UT64
Antingen tyder dessa erkännanden på att Joel faktiskt har insikt i att hans psyke är trasigt,
eller så sa han det för att det är det "man skall säga" i en sådan situation.

Att Joel, som är ung, fortfarande hålls inlåst nästan sju(!) år efter att han åkte fast tyder ju
på att man räknar honom som en riktig psykopat, trots att hans brott "endast" var djurplågeri.
Ed Kemper hade kunnat slippa bli fälld för många av morden men han erkände utan vidare. Han betraktas som farlig 40 år senare och Joel av samma anledning som Joel ungefär. Så även om han har insikt i att han är sjuk så kan han ändå vara farlig för t ex kvinnor och det är väl därför han fortfarande är inlåst. Vem vet kanske han blir sittande till han är 40. Kanske ännu längre.

Offtopic
Kanske vi för en gångs skull ge rättspsykiatrin lite cred för att Joel är kvar i förvar. Jag vet inte hur många gånger (med all rätt) som vi här, journalister, poliser m fl kritiserar och spyr galla över dom angående andra fall. Hade han bedömts som frisk hade han fått skyddstillsyn eller 2 månaders fängelse.
Citera
2016-06-22, 15:23
  #3346
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tellusstar
Ed Kemper hade kunnat slippa bli fälld för många av morden men han erkände utan vidare. Han betraktas som farlig 40 år senare och Joel av samma anledning som Joel ungefär. Så även om han har insikt i att han är sjuk så kan han ändå vara farlig för t ex kvinnor och det är väl därför han fortfarande är inlåst. Vem vet kanske han blir sittande till han är 40. Kanske ännu längre.

Offtopic
Kanske vi för en gångs skull ge rättspsykiatrin lite cred för att Joel är kvar i förvar. Jag vet inte hur många gånger (med all rätt) som vi här, journalister, poliser m fl kritiserar och spyr galla över dom angående andra fall. Hade han bedömts som frisk hade han fått skyddstillsyn eller 2 månaders fängelse.

Helt klart har det varit bättre med rättspsykiatrisk vård. Som du själv skriver så hade Joel förmodligen sluppit lindrigt undan om han dömts som friskförklarad. Hoppas personligen att han får fortsätta vara inlåst på dårhuset tills han dör. För allas bästa. Både människor och djur.

Gärningsmannen har ju själv skrivit i den här tråden och förklarat att han är "farlig" och fortfarande "har förmågan att döda en människa". Jag parafraserar eftersom jag inte hittar de exakta citaten och inte ids lägga tid på att leta djupare. Förhoppningsvis läste någon vårdare dessa uttalanden. Förhoppningsvis.
Citera
2016-07-12, 11:36
  #3347
Medlem
BallsMans avatar
Låter ju som rena rama svärmorsdrömmarna Joel och sådana.
Vem vill - inte ha - freaks som gör sånt här, va?

Äh, jag begriper helt enkelt vitsen med vad freaks gör dagligen.. oavsett om det gäller flå katter levande, pedofiler, våldtäktsmän, mördare och allt annat som kandiderar till den ultimata svärmorsdröm-rollen.

Har det alltid funnits så - många - freaks eller är det så att man enklare hör talas om dem tack vare Internet?
Eller är det fler freaks nu för tiden - på grund av - Internet?
(för mycket degande vid datorn, inget socialt umgänge).

Vill inte minnas att det sprang runt just dedikerade kattmördare på så vis förr, då det var papperstidningen som gällde.
Citera
2016-07-19, 22:50
  #3348
Medlem
AgataRagatas avatar
Är det någon som kan bekräfta eller dementera ett rykte jag fått höra?

Vår käre kattmördare har tydligen, enligt en arbetskamrat till hans morsa, uttryckt en önskan om att bli kvinna.
Jag har tidigare hört talat om hans sjuka intresse för "shemales" och animerad porr, samt även hört en polis berätta om delikata beslag från hans rum vid husrannsakan.

Någon som vet varför han var/är så besatt av att tappa blod?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in