2016-06-20, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Så du tror att NB knäppt upp Lisas jeans med tårna istället kanske?
Man brukar vanligen använda FINGRAR när det knäpps upp nånting.

Bara detta med det färska blodspåret från den livstidsdömde sexualsadistmördaren
Nerijus Bilevicus på insidan av knäppningen på Lisas jeans hade förmodligen räckt
för att få honom fälld för sitt avskyvärda lustmord.
Det spåret liksom alla de andra ljuger såna som du inte bort.

Känns det bra för dig förresten att dagligen ta parti för en man som plågade livet ur en tonårstjej
för sina sjuka lustars skull? Känns det bra att förakta allt vad sanning och fakta heter?

Nopomil har skrivit att det inte finns NB' s dna på L skärpet.
Innan han knäpte jeans borde han tagit i skärpet först och lämnat dna spår ev färsk blod på den.
Men det står inte att man har hittat NB' s dna på skärpet.
2016-06-20, 21:35
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sudharma
Var har du läst att det inte finns dna spår där?
Var står att man har sökt efter dna spår på skärpet?
Hänvisa en källa, tack.

Klart som faan att man har sökt efter DNA-spår på skärpet .
Varför skulle man inte ha gjort det ?
Eller har du andra idéer så är vi idel öra .
Tror du också att det finns andra mystiska spår på skärpet ?
2016-06-20, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Provbelastat om det håller för 50 kg var det väl?

Ja, du var ju duktig på att räkna men det var också om röret/slangen håller vill jag minnas? Här var det nu tvivel om röret överhuvutaget kan röra sig och det tycker jag är helt okänt eftersom man saknar hur det är fäst där uppe. Det var väl någon som undrade om slangen legat emot botten av hållet genom väggen och det är ju intressant. Olika vikter skulle ge olika vinklar av slangen tills den bottnar. Nu tänkte väl inte polisen på det kanske så dom spåren är ju borta.

Förra året läste jag allt i denna tråd men nu är NB dömd så det känns mindre viktigt att slösa tid och energi så jag har säker missat mer information.
En polis hade provbelastat med sin egen vikt, säkert större än offrets.

Min analys gällde även hur systemet kunde ha rört sig och om slangens ytterdel, inne i väggen, kunde tänkas ha berört hålet och med vilken kraft (som hade kunnat förorsaka bestående åverkan inne i hålet i väggen eller på slangen själv). Uppenbarligen är det många parametrar som är okända, men jag tittade även på ett "värsta fall" med infästningen i taket helt ledad (i verkligheten otroligt). Man skulle behöva veta om hålet i väggen var fodrat eller bestod av rå betong (någon antydde att hålet kunde ha varit invändigt klätt med ett rör, typ avloppsrör).

Om intresse finns, så kan jag rota fram min "studie". Jag känner mig dock övertygad om att det inte kan visas att avsaknaden av repor skulle med någon tyngd tala emot slutsatsen att hängning faktiskt ägt rum där.

För utredarna var ju problemställningen mycket enklare - praktisk och inte teoretisk. När de provbelastade såg de kanske att slangen inte berörde insidan av hålet eller inte gjorde så med någon beaktansvärd kraft, givet den synliga ytan i hålet.

Jag kan hålla med om att ett resonemang om saken i FUP hade besparat oss en massa funderingar.
2016-06-20, 21:41
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Innan han knäpte jeans borde han tagit i skärpet först och lämnat dna spår ev färsk blod på den.
Det är inte så enkelt att avsätta DNA som du tycks tro, man avsätter inte DNA i allt man nuddar.
Nerijus hade hudavskrapningsskador som kan ha avsatt blodspår men det är ju inte så att blodet runnit precis utan det har förmodligen krävts en ganska kraftig beröring för att hans blod skall avsättas.
Som när han snabbt skulle dra av ett par tajta jeans, få upp en jobbig knäppning.
Han var också säkert överraskad över att hon hade jeans under adidasbyxorna, han trodde nog att det skulle räcka att dra av dessa och blev stressad när han upptäckte att hon hade ett par jeans också inunder. Så nej, inget märkligt att inget DNA fanns på skärpet, det är jeansen han använt kraft för att dra ner.
2016-06-20, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sisotalo
Bra att du läste allt för att nu har plaströren stulits. Det finns emellerti anledning att undra varför GM skulle ha fastnat på denna lilla rör i ett hörn av Förrummet, när bara några meter bort i Slaktrummet fanns två stabila stång i motsvarande höjd tillgängliga. Där hade man hängt djur.

Om någon behövde hänga en människa finns i Slaktrumemt en bra plats. Visserligen har inte Nerius arbetat där och hans DNA kan inte hittas.
Även detta har vi rett ut i höstas.

Hörnan i förrummet var infernaliskt lämpad för ändamålet. Den var nämligen i hög grad insynsskyddad. Vidare var det mycket mindre risk för att bli ertappad än i slaktrummet. F ö var ju upphängningsanordningen mekaniskt helt adekvat, vilket NB kunde förvissa sig om redan månader i förväg, när mjölkrummet demonterades.
2016-06-20, 21:45
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Det behövs bevis. När, enligt dig blev Brandtler tillfrågad, innan eller efter den jäviga Helena Svärd?

Varför är det känsligt för dig att denne Brandtler är en sexualbrottsadvokat? Men skriver till dig, som jag skrivit till någon annan, delge mig gärna information när han har varit målsägandebiträde eller när han väljer att bli det nästa gång.
Jag ska själv hålla ögonen öppna på hans framfart och framtida fortsatta val av klienter.
Du fick redan igår veta av develi att vederbörande även tidigare arbetat som
målsägandebiträde så det var inte första gången han gjorde det med fallet Lisa Holm.

Citat:
Ursprungligen postat av develi
Men jag ska berätta en saga för dig så du kan hålla käften med dina snedvridna, förvanskade åsikter. Ja - Brandtler har varit målsägandebiträde innan Lisa - nästintill vid samma tid i ett välbevakat fall i Skövde. Valet var nog inte svårt: Han är nämligen väldigt duktig. Kolla nu dessa namn och roller först gällande hur advokat och målsägandebiträde kan växla:

7 juli 2012 (brottsmål) var Wennerholm åklagare. Sexualbrottsdvokat var Inger Rönnbäck. Målsägandebiträde var Christina Andrén.

9 juni 2015 (brottsmål) var Wennerholm åklagare. Advokat var Christina Andrén. Målsägandebiträde var Tore Brandtler.
https://www.flashback.org/sp57617739

Håll du gärna ögonen öppna på hans fortsatta framfart så ska jag i min tur ha lite koll
på vad Inger Rönnbäck tar sig an för klienter framöver om hon nu får några fler såna
vill säga innan det är dags att avsluta karriären och gå i pension.
2016-06-20, 21:49
Medlem
boidis12s avatar
Citat:

Innan han knäpte upp jeans hade han handskar på sina skitiga fingrar .
Samma fenomen som gör att hans DNA inte finns på en del andra saker .
Hur kan du undgå att inte fatta en sån simpel sak ?
Lite svårt att knäppa upp byxknappar med handskar förstår du .
Särskilt om han hade lampkupan i andra handen .
2016-06-20, 21:54
Medlem
develis avatar
Citat:
Allvetaren Delevi har berättat att här har redan tidigare konstaterats att det var Stefan Holm som införde falska uppgiften om fingeravtryck.Inga fingeravtryck - ingen bevis att Nerius skulle varit där.
Antar att "delevi" är jag. Lägg ner dina lögner. Jag har inte skrivit ett ord om Lisas pappa. Däremot skrev jag att det är fullständigt ointressant - lika ointressant som då Fagro tog diskussionen vill säga - att diskutera fingeravtryck som mer tyngd än befintligt blod DNA.

NBs blod DNA är stark och fullständigt tillräcklig bevisning (pga typ och placering) och det är på ställen som indikerar att han knäppt upp jeansen. Men för all del - han lär inte ha dragit ner dem med en fot så vi kan mycket väl diskutera hans slemmiga fingrar..
Citat:
Vill debattörerna reda ut vad händer med undersökningen eller bara sätta mig dit?
Utredningen är redan klar och domen har vunnit laga kraft. Det är med andra ord ointressant det du ägnar dig åt.

Oavsett om "slangen" vore kvar så saknar det bevisvärde via att sådana som dig klampar runt och kontaminerar.

Om du nu fått löfte från AJ att gå in på privat mark är det ju väldigt märkligt att du inte frågade honom om boden som du är så sugen på att undersöka.

Utöver detta är det ingen som är intresserad av att sätta dit dig - är det så att avspärrningen är aktuell så har du väl satt dig själv i klistret.

Det horribla som det protesteras emot är att du rekommenderar andra att besöka mjölkrummet där Lisa mördades för ladan är i princip "fri för turister". Nu kompletterar du dock med att det krävs AJs tillstånd då detta ifrågasatts med tanke på att han äger ladan. Förut pratade du bara om "den ansvariga intendenten för Blombergs ägo".
Citat:
I princip Ladan är fri för turister. Åk dit och titta. Gå inte i mjölkavdelningen utan intendentens sällskap
Så du anklagar pappans vänner att ha placerat ut örhängena. Har han troligen stulit "slangen" också menar du?
Citat:
Slangen försvinner och smycken kommer till, oftast genom militär personal, som kallas "Gruppen familjens vänner" Här kallas Patric till "Vän till familjen", tydligen är han militär 48 år.
Senast redigerad av develi 2016-06-20 kl. 22:10.
2016-06-20, 22:09
Medlem
sisotalos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Lisas far undrade på rättegången vad Nerijus fingrar gjort innanför knäppningen på Lisas byxor.
Jag har inte undersökt detta längre än ett par månader, därför har jag privilegiet att se saker i nytt ljus. Ta nya grepp, besöka brottsplatsen som åklagaren tror på. Verkliga brottsplatsen Byssjan har polisen tagit bort.

Samtidigt jag lyssnar folk som säger att Nerius fingeravtryck skulle finnas i Lisas byxor, vilket är lögn. Ursprunget sägs vara Stefan Holms uppträdande i rättssalen, som enligt dig hade samma sak, med andra ord.

Det är uppenbart att Holm har påverkat rätten och speciellt opinionen för att döma en invandrare till sexbrott, som han inte har begått.
2016-06-20, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boidis12
Dels var PEM-slangen i hörnet en mer undanskymd plats .
Den fanns närmare dörren från ladan .
Och stabila stångar i slaktutrymmet sitter inte på samma höjd .
De sitter högre , alltså svårare att hänge offret där
Har utredarproffset missat såna simpla saker ?
Just det. Hemskt att tänka sig, men anordningen i förrummet kanske passade hans iscensättning bättre. Ö h t är det ett misstag att resonera om hur en GM borde ha resonerat, när det finns flera ur alla kända aspekter godtagbara val (i detta fall av plats för hängning). Det för honom avgörande har vi ju inte kännedom om.

Jag har kallat hängningsplatsen i förrummet infernaliskt väl lämpad för detta teatraliska dåd. Det har lett mig till att räkna med att prepareringen kan ha skett långt i förväg och att platsen haft en mental laddning i månader före gärningen. En helt vild spekulation, som jag inte tänker argumentera för, innebär att NB haft autoerotiska övningar (Autoerotic Asphyxiation) på just denna plats (som Rader).
2016-06-20, 22:23
Medlem
develis avatar
Citat:
Jag har inte undersökt detta längre än ett par månader, därför har jag privilegiet att se saker i nytt ljus. Ta nya grepp, besöka brottsplatsen som åklagaren tror på. Verkliga brottsplatsen Byssjan har polisen tagit bort.
Det är inte en fördel och det märks - du skriver fel gång efter annan. Vissa saker har du inte minsta aning om och påstår helt galna saker. Du påminner mer om en som kommer försent till en tenta och inte läst på överhuvudtaget..

Ja, boden är bortransporterad - ett normalt förfarande som kallas beslag. På samma sätt som NBs bil omhändertogs.

Citat:
Samtidigt jag lyssnar folk som säger att Nerius fingeravtryck skulle finnas i Lisas byxor, vilket är lögn. Ursprunget sägs vara Stefan Holms uppträdande i rättssalen, som enligt dig hade samma sak, med andra ord.
Lisas pappa sa följande - det DU påstår är däremot en lögn.
Citat:
" Jag skulle ju oerhört gärna vilja att försvaret berättar varför hans fingrar finns..vad heter det, hans fingrar finns innanför min tös byxor, i linningen där och i knappar och grejer. Dom flyger inte dit.
Han får vara hur snäll han vill men där kan han börja med att berätta."
Avskrift video. Källa:
(FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad
Citat:
Det är uppenbart att Holm har påverkat rätten och speciellt opinionen för att döma en invandrare till sexbrott, som han inte har begått.
.. Rent förtal och det är via hur mordet ser ut som det sexuella motivet framstår (naket kön och bröst). Utöver detta finns expertis på området (sakkunnigutlåtande).

Om du läste på domslut bättre skulle du också förstå det och slippa ljuga.
Senast redigerad av develi 2016-06-20 kl. 22:25.
2016-06-20, 22:25
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:

1. Nerijus är inte invandrare. Han var gästarbetare i Sverige, numera är han dömd till livstid för ett bestialiskt, sexualsadistiskt mord.

2. Du ser inte saker i "ett nytt ljus", du har helt glömt att tända lampan för du har missat det väsentligaste i det här fallet och det är sanningen, sammanhanget, bevisning och fakta.

3. Du är helt världsfrånvänd om du tror att pappan eller vad folk på bygden tror har påverkat domstolarna. Är du verkligen så korkad?

4. "Pappans uppträdande"? Är det ett konstigt uppträdande när offrets sörjande far desperat och uppgivet undrar vad Nerijus fingrar gjorde innanför byxorna på hans brutalt mördade dotter?
Är det "ett uppträdande"? Hur tänker du där? Tycker du att det inte var finkänsligt nog av pappan att ställa den frågan? Tycker du att pappan inte skulle ha generat Nerijus med en sån fråga eller hur fan tänker du?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in