Citat:
Ursprungligen postat av
sisotalo
Allvetaren Delevi har berättat att här har redan tidigare konstaterats att det var Stefan Holm som införde falska uppgiften om fingeravtryck.Inga fingeravtryck - ingen bevis att Nerius skulle varit där.
Antar att "delevi" är jag. Lägg ner dina lögner. Jag har inte skrivit ett ord om Lisas pappa. Däremot skrev jag att det är fullständigt ointressant - lika ointressant som då Fagro tog diskussionen vill säga - att diskutera fingeravtryck som mer tyngd än befintligt blod DNA.
NBs blod DNA är stark och fullständigt tillräcklig bevisning (pga typ och placering) och det är på ställen som indikerar att han knäppt upp jeansen. Men för all del - han lär inte ha dragit ner dem med en fot så vi kan mycket väl diskutera hans slemmiga fingrar..
Citat:
Ursprungligen postat av
sisotalo
Vill debattörerna reda ut vad händer med undersökningen eller bara sätta mig dit?
Utredningen är redan klar och domen har vunnit laga kraft. Det är med andra ord ointressant det du ägnar dig åt.
Oavsett om "slangen" vore kvar så saknar det bevisvärde via att sådana som dig klampar runt och kontaminerar.
Om du nu fått löfte från AJ att gå in på privat mark är det ju väldigt märkligt att du inte frågade honom om boden som du är så sugen på att undersöka.
Utöver detta är det ingen som är intresserad av att sätta dit dig - är det så att avspärrningen är aktuell så har du väl satt dig själv i klistret.
Det horribla som det protesteras emot är att du rekommenderar andra att besöka mjölkrummet där Lisa mördades för ladan är i princip "fri för turister". Nu kompletterar du dock med att det krävs AJs tillstånd då detta ifrågasatts med tanke på att han äger ladan. Förut pratade du bara om "den ansvariga intendenten för Blombergs ägo".
Citat:
I princip Ladan är fri för turister. Åk dit och titta. Gå inte i mjölkavdelningen utan intendentens sällskap
Så du anklagar pappans vänner att ha placerat ut örhängena. Har han troligen stulit "slangen" också menar du?
Citat:
Ursprungligen postat av
sisotalo
Slangen försvinner och smycken kommer till, oftast genom militär personal, som kallas "Gruppen familjens vänner" Här kallas Patric till "Vän till familjen", tydligen är han militär 48 år.