2016-06-20, 19:33
  #133165
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Är det viktigt för dig att han är just en "balt"? Det ordet återkommer ju i fupen här och var.
Är det viktigt för dig att offret hade blå ögon och var blond?
Du anser ju att hon såg lite väl oskyldig ut då, eller hur?
2016-06-20, 19:37
  #133166
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Det var AB som ville fiska och NB som följde med. Glöm inte bort att de var i ladan först frågade om de fick leta mask där. Varför har det försvunnit? Varför har inte ordentliga förhör hållits med den polisen (en kvinnlig) som pratade med dem där? Då faller deras besök till Martorp i ett annat ljus nämligen. Det är alltså ett sekundärval men polisen/ militären (som du kallar MP) vill ha det till ett primärt val. Det är alltså falskt.
För bröderna var Martorp ett vanligt ställe att besöka. Det var nog väl känt.
Ja, det är VÄL KÄNT att mördaren Nerijus i vart fall var där efter att han mördat Lisa.
Han sågs körandes i sin bil t.o.r i snabb hastighet under mordkvällen.
2016-06-20, 19:39
  #133167
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sisotalo
Advokaten förklarar i överklagan till HR på vilket sätt DNA skiljer sig från fingeravtryck. DNA betyder inte alls källa skulle ha varit på den platsen där DNA hittas. Allt beror på hur DNA har kommit dit där den hittas. Även i FU konstaeras att Irenes DNA finns i Lisas kläder, trots att hon inte har berört dem
Nerius DNA kan ha en viss bevisvärde om det förklaras hur de har kommit till Lisas kläder.
Jag erinrar mig dessa fingertrycksdiskussioner som om det vore nåt förmer. Men med tanke på blod DNA är diskussionen om fingeravtryck värdelös. Den förekom i tråden.
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Påträffas fingeravtryck då kan det påstås att personen varit där, därför det går inte att plantera sådant.
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Det som inte går att plantera är fingeravtryck, men något sådant finns inte heller.
NBs DNA i form av blod har ett stort bevisvärde eftersom det inte överförs sekundärt. Utöver detta ses dess placering när han öppnade hennes jeans för att dra ner dem.
Han avsatte blod på avigsidan vid knäppningen framtill på jeansen samt vänster ficka fram. Jackans arm har likaså blodbesudling. Övrigt DNA kan ses som komplement då det är totalt ett stort antal.

Tomma tunnor skramlar dock fortfarande och ältar Rönnbäcks fabler om det så är psoriasis eller planteringar. Den mer erfarne Hurtig insåg att denna form av argumentation inte håller inför en domstol då det är tung bevisning.

NB har nekats PT hos högsta domstolen.

Inget svammel om varken fingeravtryck eller långsökta planteringar förändrar detta faktum. Gällande resning är den nu den dömde som har bevisbördan med nya bevis och här har då inte en enda diskussion tillfört nåt av juridiskt värde versus befintlig bevisning och påföljande domslut. Ingen klarar ju ens att beskriva ett sannolikt/trovärdigt förlopp. Det är ett nålsöga på denna extraordinära höga nivå och allmänt gnäll lär inte leda nån vart.

Domen har vunnit laga kraft. Mördaren NB ska nu låsas in på livstid för att sen deporteras över Östersjön. Hoppas det sker mycket snart.
2016-06-20, 19:41
  #133168
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenH
Vid ankomst till laboratoriet var byxorna vrängda ut- och in.
Sakkunnigutlåtande Utlåtande 2, 2015-09-29 13:30 diarienr: 5000-K698204-15
Nationellt forensiskt centrum - NFC 15(34)
Sakkunnigutlåtande
(Delredovisning 2)
Datum Vårt diarienummer
2015-09-25 2015009239
Ert datum Er beteckning
2015-06-09 5000-K698204-15

SE SIDAN Nr: 544 i FUP:

Vid spårsäkring avseende DNA har både byxornas rätsida och
avigsida undersökts. Undersökta områden (inringade) och
besudlingar (pilar) är markerade på bilderna.
DNA I en undersökt besudling vid vänster ficka fram (g) påvisades
blod. Resultaten talar extremt starkt för att blodet/DNA:t
kommer från Nerijus Bilevicius (Grad +4),
om man bortser från
möjligheten att det kommer från en nära släkting. Resultaten
talar extremt starkt för att blodet/DNA:t inte kommer från
Aivaras Bilevicius (Grad -4).
I ytterligare en undersökt besudling på avigsidan baktill (h)
påvisades blod. Resultaten talar extremt starkt för att
blodet/DNA:t kommer från Lisa Holm (Grad +4), om man
bortser från möjligheten att det kommer från en nära släkting.
I ytterligare en undersökt besudling på avigsidan vid
knäppningen fram (f) påvisades blod. Analysen visar en
blandning av DNA från minst två personer. Resultaten talar
extremt starkt för att huvuddelen av DNA:t kommer från Nerijus
Bilevicius (Grad +4),
om man bortser från möjligheten att det
kommer från en nära släkting. Resultaten talar för att den mindre
delen av DNA:t kommer från Lisa Holm (Grad +2). Resultaten
talar extremt starkt för att DNA:t inte kommer från Irina
Bileviciene eller Aivaras Bilevicius (Grad -4).

Nerijus DNA flyger inte dit av sig självt....det är den dåren som har varit där med sina fingrar.
Vad hade hans fingrar innanför Lisas byxor att göra.....Ställ den frågan till dig själv.
Då kanske du börjar att förstå FAKTA.

Den första gången "fingrar" har nämnts var av SH i tingsrätten. Intressant att det uttrycket lever sitt eget liv här som ett tecken på den känslosamhet som betecknar de som inte vågar ifrågasätta något. Dessa " fingrar" har inget med fallet att göra. Det är bara ett sätt att förvirra.
Dina "fingrar" borde väl definitivt ha avsatt sig på läderskärpet? Det som är totalförsvunnet i utredningen? Undrar varför...för vems fingrar fanns på det?
2016-06-20, 19:43
  #133169
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sisotalo
Bra att du läste allt för att nu har plaströren stulits. Det finns emellerti anledning att undra varför GM skulle ha fastnat på denna lilla rör i ett hörn av Förrummet, när bara några meter bort i Slaktrummet fanns två stabila stång i motsvarande höjd tillgängliga. Där hade man hängt djur.

Om någon behövde hänga en människa finns i Slaktrumemt en bra plats. Visserligen har inte Nerius arbetat där och hans DNA kan inte hittas.
Där är väl inga plaströr som har "stulits".
Det som är avlägsnat har väl kriminalteknikerna tagit hand om.
Sen är platsen där i hörnet väl insynsskyddad.
NB ville väl ogärna bli sedd medan han höll på att ta livet av sitt unga offer.

Det utgick en order i början på förra året att montera ned samtliga rör i detta
kaklade utrymme. Alla rör utom ett togs bort. Varför lydde NB inte arbetsgivaren och
avlägsnade samtliga rör? Varför lät han ett vara kvar mån tro?
Jag vet varför han lät det vara kvar och det vet du nog också.
Han hade nåt speciellt i kikaren där alldeles bestämt.
Och vad det rörde sig om fick vi gastkramande besked om i slutet av oktober föra året.

Nerijus Bilevicius längtan efter att få mörda och få sexuell tillfredsställelse av det
har funnits i honom länge sannolikt. Han avsåg att slå till och döda redan på nationaldagen
men där blev det ett misslyckande vilket kom att innebära att det var en än mera
beslutsam och mordlysten förövare som gick till verket dagen därpå och så gick det som det
gick till all olycka.

Medan vi förunderligt nog har folk här som ännu inte kommit så långt att de kunnat
begripa att denne man är precis hur skyldig som helst och helt rättmätigt dömd till
ett livstidsstraff för sitt extremt grymma lustmord utan fortsätter inbilla sig nåt annat och
harvar runt med saker som gåtts igenom redan till leda så är vi andra klara med den biten
gällande skuldfrågan och har det mesta av det återstående intresset knutet till mördaren
och hans förflutna. Om det möjligen låter sig benas upp bättre än vad som skett hittills.

Vad formade Nerijus Bilevicius till den sadistiske mördare han kom att bli?
Finns där någonting att få syn på som kan bidra till en del i förklaringsväg?
Har han mördat förr? Begått andra allvarliga brott av sexualsadistisk karaktär men
lyckats komma undan vid dessa tillfällen? Finns där offer som överlevt och kan berätta?
Vad hände i egentligen under den fleråriga Englands-vistelsen?
Hade Nerijus sina mordiska drifter levande inom sig redan sen länge tillbaka?
Lyckats hålla dem i styr fram tills Blomberg 7/6-2015? Eller bejakat dem redan långt tidigare?
Det inställer sig alltså en del frågor.
Vad som dock absolut inte inställer sig är alltså frågan om han verkligen var skyldig till
att ha berövat Lisa Holm livet. Där är svaret endast ett rungande, tveklöst JA!
2016-06-20, 19:50
  #133170
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Den första gången "fingrar" har nämnts var av SH i tingsrätten. Intressant att det uttrycket lever sitt eget liv här som ett tecken på den känslosamhet som betecknar de som inte vågar ifrågasätta något. Dessa " fingrar" har inget med fallet att göra. Det är bara ett sätt att förvirra.
Dina "fingrar" borde väl definitivt ha avsatt sig på läderskärpet? Det som är totalförsvunnet i utredningen? Undrar varför...för vems fingrar fanns på det?

Ja , vems fingrar finns på det ?
Förmodligen bara Lisas .
Om du inte har något annat förslag som är rumsrent i denna tråd förstås .
Berätta gärna varför det är försvunnet också så vi får veta .
2016-06-20, 19:54
  #133171
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boidis12
Ja , vems fingrar finns på det ?
Förmodligen bara Lisas .
Om du inte har något annat förslag som är rumsrent i denna tråd förstås .
Berätta gärna varför det är försvunnet också så vi får veta .

Därför att skärpet visar något som inte stämmer med utredarnas fantasier (Niklas Lindströms ord i fupen).
2016-06-20, 19:56
  #133172
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Den första gången "fingrar" har nämnts var av SH i tingsrätten. Intressant att det uttrycket lever sitt eget liv här som ett tecken på den känslosamhet som betecknar de som inte vågar ifrågasätta något. Dessa " fingrar" har inget med fallet att göra. Det är bara ett sätt att förvirra.
Dina "fingrar" borde väl definitivt ha avsatt sig på läderskärpet? Det som är totalförsvunnet i utredningen? Undrar varför...för vems fingrar fanns på det?


Du vet inte vad Du talar om, det verkar som Du har skygglappar på dig, samt att Du inte vill se FAKTA.
Läs FUP från början till slut och lyssna på alla ljudfiler.
Men Du har väll vax i öronen också.
Då blir det svårt med både skygglappar och vax i öronen.

Ge oss en vettig förklaring till varför Du vägrar att inse FAKTA.
2016-06-20, 20:00
  #133173
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Du verkar ha ett stort hämndbegär och uppfylld av en vilja att hota. Är det symptomatisk för hela den här Kinnekullehärvan?
Hämnd, heder och hot?
Hota? Hämnas? Nej, du din fjant: Jag har en åsikt. Lisa ska inte behandlas som en turistattraktion där folk ska guidas runt i ladan där hon mördades vilket rekommenderats här.
Att ränna runt i ladan och söka bevisning är fullständigt värdelöst.
Anser sig AJ ha andra lokaler som kan användas, har råd och tid framöver så vore det en fin insats framöver i mitt tycke. Men det är givetvis upp till honom.
Mitt tyckande på den fronten lär varken förändra varken bu eller bä gällande lokalernas varande.

Däremot hoppas jag att privatpersoner har tillräckligt med respekt, sunt förnuft och moral att inte klampa runt på en mordplats för att stilla sin egen morbida nyfikenhet. Utöver detta är ladan i privat ägo.
__________________
Senast redigerad av develi 2016-06-20 kl. 20:10.
2016-06-20, 20:00
  #133174
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Därför att skärpet visar något som inte stämmer med utredarnas fantasier (Niklas Lindströms ord i fupen).

Vad visar det som inte stämmer ?
Kom igen nu och bevisa att du har svar på en enda fråga .
Dina fantasier är ju inte lika trovärdiga som utredarnas på långa vägar .
Vem är det som har avsatt spår på skärpet som kullkastar det utredarna påstår .
2016-06-20, 20:05
  #133175
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Då påstår jag att Tore Brandtler for med osanning. Han var inte alls tillfrågad vid något tillfälle att försvara NB. Frågan är varför han han påstår det?
Det du påstår - jämfört med Brandtlers eget uttalande i media - är det ingen som bryr sig om. Som om du skulle vara mer trovärdig än honom?
Citat:
"Skövde-advokaten Tore Brandtler har försvarat mördare förr. Men när han fick frågan att företräda mannen som misstänktes för mordet på Lisa Holm, sa han bestämt nej."

– Jag fick frågan av tingsrätten om jag ville försvara honom men jag tackade nej. Inte för själva gärningen i sig, men jag känner för många som känner Lisas familj. Jag var inte säker på att jag skulle kunna göra ett speciellt bra jobb.
http://www.gp.se/nyheter/v%C3%A4stsverige/han-fr%C3%A5gade-ut-lisa-holms-m%C3%B6rdare-h%C3%B6ll-p%C3%A5-att-n%C3%A5-ut-till-honom-1.2231864
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Är det viktigt för dig att han är just en "balt"? Det ordet återkommer ju i fupen här och var.
Är det viktigt för dig att kalla Brandtler en "sexualbrottsadvokat"? Det ordet återkommer ju i dina inlägg här och var.

Han är en balt. Men han hade varit exakt lika avskydd om han vore svensk. Det är nämligen det vidriga mordet han bedöms utifrån - inte landstillhörighet.
__________________
Senast redigerad av develi 2016-06-20 kl. 20:09.
2016-06-20, 20:13
  #133176
Medlem
Sculleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Backa i tråden - ingen diskuterar varken vårsoppa eller L Svedung. Det finns knappt nån i tråden som bejublar hennes plumpa sätt.


DÄREMOT är det en viss Sisotalo som rekommenderar turister att kliva in i mjölkrummet där hon mördades och där ligger diskussionen.
Det är groteskt och respektlöst.

Ok, jag var visst lite för snabb där.

Om nu Sisotalo i fredags var inbjuden av intendenten på Blomberg (vem nu det kan vara) för att beskåda ett avspärrat mjölkrum, varför postar han då inte en bild från mjölkrummet?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in