Citat:
Ursprungligen postat av
sisotalo
Bra att du läste allt för att nu har plaströren stulits. Det finns emellerti anledning att undra varför GM skulle ha fastnat på denna lilla rör i ett hörn av Förrummet, när bara några meter bort i Slaktrummet fanns två stabila stång i motsvarande höjd tillgängliga. Där hade man hängt djur.
Om någon behövde hänga en människa finns i Slaktrumemt en bra plats. Visserligen har inte Nerius arbetat där och hans DNA kan inte hittas.
Där är väl inga plaströr som har "stulits".
Det som är avlägsnat har väl kriminalteknikerna tagit hand om.
Sen är platsen där i hörnet väl
insynsskyddad.
NB ville väl ogärna bli sedd medan han höll på att ta livet av sitt unga offer.
Det utgick en order i början på förra året att montera ned
samtliga rör i detta
kaklade utrymme. Alla rör utom ett togs bort. Varför lydde NB inte arbetsgivaren och
avlägsnade samtliga rör? Varför lät han ett vara kvar mån tro?
Jag vet varför han lät det vara kvar och det vet du nog också.
Han hade nåt speciellt i kikaren där alldeles bestämt.
Och vad det rörde sig om fick vi gastkramande besked om i slutet av oktober föra året.
Nerijus Bilevicius längtan efter att få mörda och få sexuell tillfredsställelse av det
har funnits i honom länge sannolikt. Han avsåg att slå till och döda redan på nationaldagen
men där blev det ett misslyckande vilket kom att innebära att det var en än mera
beslutsam och mordlysten förövare som gick till verket dagen därpå och så gick det som det
gick till all olycka.
Medan vi förunderligt nog har folk här som ännu inte kommit så långt att de kunnat
begripa att denne man är precis hur skyldig som helst och helt rättmätigt dömd till
ett livstidsstraff för sitt extremt grymma lustmord utan fortsätter inbilla sig nåt annat och
harvar runt med saker som gåtts igenom redan till leda så är vi andra klara med den biten
gällande skuldfrågan och har det mesta av det återstående intresset knutet till mördaren
och hans förflutna. Om det möjligen låter sig benas upp bättre än vad som skett hittills.
Vad formade Nerijus Bilevicius till den sadistiske mördare han kom att bli?
Finns där någonting att få syn på som kan bidra till en del i förklaringsväg?
Har han mördat förr? Begått andra allvarliga brott av sexualsadistisk karaktär men
lyckats komma undan vid dessa tillfällen? Finns där offer som överlevt och kan berätta?
Vad hände i egentligen under den fleråriga Englands-vistelsen?
Hade Nerijus sina mordiska drifter levande inom sig redan sen länge tillbaka?
Lyckats hålla dem i styr fram tills Blomberg 7/6-2015? Eller bejakat dem redan långt tidigare?
Det inställer sig alltså en del frågor.
Vad som dock absolut inte inställer sig är alltså frågan om han verkligen var skyldig till
att ha berövat Lisa Holm livet. Där är svaret endast ett rungande, tveklöst JA!