2016-06-20, 18:33
Medlem
J*mmy och F*nny har haft ett förhållande, han spöade henne för inte allt så länge den. Verkar som det tagit slut rätt nyligt då hon sägs ha börjat "umgås" med en av de misstänkta.
Citera
2016-06-20, 18:39
Medlem
VoldsamKnarkares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av somenboll
Kanske det? I alla fall så kan folk släppa ut ungarna att leka hur som helst, och unga tjejer kan ensamma motionera i skogen och promenera i stan på kvällen. Man kan gå omkring dygnet runt precis överallt, utan att få höra "öh, svennehora ge mig cigg"...
Det händer grejer men i det stora hela är nästan alltid bo och gm i drogkretsar.

Den allmänna tryggheten hos Svenssons är nog iaf mycket högre än söderöver...

Hahaha, som att man inte kan gå runt typ varsomhelst i Sverige överallt utan att få höra "svennehora, hit med cigg." Och motionärer som blir trakasserade, ibland mördade, klart. Men hur många procent av dem är det? Jag tror vi får räkna på PPM... Jag lovar dig att det är säkert att gå omkring dag som natt i stort sett överallt i Sverige, t.o.m i Malmö..

Inte konstigt folk pundar när de bor i Malmberget f.ö. Måste vara en av de mest deprimerande platserna i Sverige, och då har jag inte ens besökt stället..
Citera
2016-06-20, 18:40
Medlem
Någon som känner J*mmy och kan redogöra hur han är som person. Gärna tydligt med utförig beskrivning.

Tänker att han måste ha trassliga hemförhållanden och brokig uppväxt? Om man är kapabel att nästan ha ihjäl en tonårig tjej genom misshandel så måste de inbyggda spärrarna saknas? Alt. påverkad av substanser som gör han avtrubbad.
Citera
2016-06-20, 18:49
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samurajja
Någon som känner J*mmy och kan redogöra hur han är som person. Gärna tydligt med utförig beskrivning.

Tänker att han måste ha trassliga hemförhållanden och brokig uppväxt? Om man är kapabel att nästan ha ihjäl en tonårig tjej genom misshandel så måste de inbyggda spärrarna saknas? Alt. påverkad av substanser som gör han avtrubbad.

Kan nog vara kombination av bristande impulskontroll och gränslöshet som ligger i någon portion hos bägge parter? Varför väljer "en liten tjej" en kille som släpat en annan tjej efter en moppe tidigare?
Citera
2016-06-20, 18:51
Medlem
VoldsamKnarkares avatar
Citat:

Jag tycker att det låter som en sjuk jävel efter brottsbeskrivningen. Att slå någon grovt, stanna upp i misshandeln för att trycka ett stöd i käften och köra iväg med moppe med käften hängandes i stödet. För mig låter det genomtänkt och inte avtrubbat.

Avtrubbad på droger så kan i stort sett vem som helst begå sjuka brott. Men då är det väl mer i vredesmod, 100 knivhugg eller hoppa på någons skalle t.ex.
Citera
2016-06-20, 18:57
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoldsamKnarkare
Jag tycker att det låter som en sjuk jävel efter brottsbeskrivningen. Att slå någon grovt, stanna upp i misshandeln för att trycka ett stöd i käften och köra iväg med moppe med käften hängandes i stödet. För mig låter det genomtänkt och inte avtrubbat.

Avtrubbad på droger så kan i stort sett vem som helst begå sjuka brott. Men då är det väl mer i vredesmod, 100 knivhugg eller hoppa på någons skalle t.ex.

Avtrubbat brukar väl avses som att man är likgiltig (vilket ju är möjligt även för folk som inte använder droger) motsatsen till det du beskriver som planerat är väl impulsivt? Fast jag har svårt att med säkerhet bedöma misshandeln du beskrev som varesig det ena eller det andra.
Citera
2016-06-20, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Kan nog vara kombination av bristande impulskontroll och gränslöshet som ligger i någon portion hos bägge parter? Varför väljer "en liten tjej" en kille som släpat en annan tjej efter en moppe tidigare?

Känns aningen naivt att tro att killen slutat vara dum helt plötsligt? Han är väl en stor tuff kille som lockar till sig sunkiga fjortisar som vill ha en farlig partner som alla är rädda för? En stor del tjejer dras ju till just farligheten. Tyvärr oftast på deras egen bekostnad.
Citera
2016-06-20, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VoldsamKnarkare

För mig låter det riktigt jävla avtrubbat! Du måste ju antingen ha blockerat dina spärrar eller sakna spärrar! Nästan inslag av sadism...
Citera
2016-06-20, 19:14
Medlem
ace_secs avatar
Bor Fanny på den aktuella adressen/brottsplatsen?
Citera
2016-06-20, 19:16
Medlem
VoldsamKnarkares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Avtrubbat brukar väl avses som att man är likgiltig (vilket ju är möjligt även för folk som inte använder droger) motsatsen till det du beskriver som planerat är väl impulsivt? Fast jag har svårt att med säkerhet bedöma misshandeln du beskrev som varesig det ena eller det andra.

Ja du har nog rätt men jag tror inte någon med normal empati gör såna dåd ens på de mest avtrubbande drogerna. Visst kan man bli mindre empatisk och ha lättare för att begå våldsdåd på t.ex benzo. Men att spöa skiten hur en liten tjej och sedan när hon är helt sönderslagen fortsätta med att släpa henne i käften bakom en moppe. Det låter inte som något drogutlöst, det låter som en gravt empatistörd människas dåd. Planerat, kanske uttänkt, kallt är ett bättre ord. Vem som helst kan bli våldsam, alla kan faktiskt döda. Men att tortera och begå våldsbrott på det där sättet kan inte alla göra.
Citera
2016-06-20, 19:17
Medlem
Citat:

Tydligen reagerade omgivningen på JM redan i förskoleåldern. Svåra hemförhållanden och problematisk som barn. Frustration över att Soc inte ingrep.
Citera
2016-06-20, 19:33
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaptenbrunbyxa
Jag har svårt att tro att denna lilla tjej skulle lyckats döda honom helt själv. BO skall vad jag vet ha varit gängmedlem i topdogz och nu på senare tid i något annat gäng eventuellt? I Göteborg. Han har så bärt deras väst, vet inte om det är lallare som robbar handikappade och pensionärer. Han kan ju varit helt borta, rena spekulationer nu.

Och varför ska inte en kvinna kunna mörda och misshandla en man???
Det finns ett lkat utfall på våld mot män och misshandlar utförda av kvinnor.
Tror du får omvärdera ditt tänk.
För kvinnor har verkligen ändrat synen på sig själv idag.
Och en varning!
Det finns fullt av halv psykotiska brudar på stan.
En av dem misshandlade min granne som sökte skydd hos oss
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in