2016-06-20, 12:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Potifar2
Alla dessa pengar som Johanna dragit in och ändå så har hennes föräldrar köpt bil, lägenhet och silikonbröst åt henne och hon har en skatteskuld (har haft iaf) tyder inte det på spelmissbruk? Nästan omöjligt för en heltidsarbetande att bränna låg säga 100 000 kr per månad eller mer (även om man betalar skatt) om man inte har ett spelmissbruk i botten? Alternativt så köper hon BARA lyxvaror typ en tröja för 3000 kr och sådant.

Hon verkar ju inte gjort någon form av investering alls (typ sommarstuga) så jag tror hon bränner pengarna på någon form av missbruk, mest troligt spelmissbruk?
Haha ja, likt thaihoror har hon väl knullat sönder fittan och spelat/supit bort pengarna.

Svenska kvinnor = thaihoror
Citera
2016-06-20, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moseby
Bor själv i Eskilstuna.

Har en polare som jobbat på hennes flyktingboende för några månader sedan. Lönen låg på cirka 25.000+kr innan skatt och då jobbade h*n absolut inte heltid över huvudtaget. Hela grejen verkar vara bullshit & det verkar vara mer än en hund begraven på alla ställen hon har hand om. Flera gånger fick de inte pengarna de lovats också. Det rör sig om över 50.000kr som inte utbetalats, utöver de höga löner som de redan fått utbetalda.

Vet själv vilka det är genom både skola etc. & kan väl bara säga att alla hästar inte riktigt finns där.

Fast 25 000 + för en deltid på asylboende är inget unikt. Har själv en f.d kollega som slutade inom skolvärlden eftersom lönen på asylboendet hon hade kontakt med hade så pass mycket högre lön. Tror det var 28-29 000/mån för en heltid. Rätt hög lön för ett jobb som inte kan gå ut på särskilt mycket avanverat och där knappast alla är högskoleutbildade!
Citera
2016-06-20, 12:47
Medlem
Mosebys avatar
Citat:
Fast 25 000 + för en deltid på asylboende är inget unikt. Har själv en f.d kollega som slutade inom skolvärlden eftersom lönen på asylboendet hon hade kontakt med hade så pass mycket högre lön. Tror det var 28-29 000/mån för en heltid. Rätt hög lön för ett jobb som inte kan gå ut på särskilt mycket avanverat och där knappast alla är högskoleutbildade!

När jag menar att det inte är heltid så menar jag knappt 10 dagar i månaden. Det var som ett drömtillfälle att bara hoja in stålar för att sitta och ta det lugnt med några nykomlingar.
Citera
2016-06-20, 12:57
Medlem
Citat:
När jag menar att det inte är heltid så menar jag knappt 10 dagar i månaden. Det var som ett drömtillfälle att bara hoja in stålar för att sitta och ta det lugnt med några nykomlingar.

Det bedrövligt. Då kan man ana hur mycket pengar Johanna&co fått in till SITT företag. Läste i e-kuriren att de erbjudit arvode på 18 000 per månad och barn för en familjehemsplacering. Summan är ohygglig, SKLs rekommendation ligger på 7-12000/mån (där till kommer ju också barnbidraget) och redan det är en hel del pengar och alldeles för mycket om det inte rör sig om riktiga problembarn där man t ex måste gå ned och jobba halvtid för att klara av det. Visst är det mer jobb än ett biobarn då man både ska ha kontakt med soc, biofamiljen och barnet, men SÅ mycket jobb är det inte i de fall det funkar bra. Risken att kriminella golddiggers ska söka sig till familjehemsverksamheten måste ju vara betydande när man kan få så mycket i arvode.

Nu beror ju arvodesdelen dock på bristen på familjehem. Tyvärr har det blivit familjehemmens marknad, det är de som sätter prislappen på barnen då de kan vägra ta emot ett barn om de inte får 18000 spänn per månad för det plus barnbidrag. Sjukt.

Som du skriver känns det också som att de här "flyktingbarnen" är långt ifrån lika betungande som t ex en kriminell och missbrukande ungdom kan vara. De är ju i många fall mer eller mindre vuxna och det finns säkert traumatiserade och jobbiga personer bland dem, men frågan är hur vanligt det är? Visst kan det bli bråk på flyktingboenden och bränder och skit, men så är det ju i alla verksamheter med människor. Familjehemmen torde dock vara lugnare.
Senast redigerad av Potifar2 2016-06-20 kl. 13:06.
Citera
2016-06-20, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pikkaboo
Hej hoppas innerligt att hon åker in på ett väldigt lång straff.
Om hon har gjort detta har jag ingen aning om men det skulle inte förvåna mig alls.

Hon är en av de vidrigast/utstuderade/oberäkneliga/egoistiska människa som finns.

Möller/blomsterlund/fosshagen hon kallar sig för alla de namnen.
Hon har arbetat på olika socialtjänster runt om i landet som fosterhemsplacerare och har själv utnyttjat systemet under alla år. Hon tar från olika kommuner samtidigt och kan då ha 2-4 Forster barn.
Synd om hennes barn, sonen A** kunde hon ligga och pussa på munnen timvis och säger jag älskar dig jag älskar dig.
Hon har ätit psykmeduciner i minst 15 år och är den värsta av dem alla.
Hon tar lvue, fosterbarn mm och bara utnyttjar systemet och plockar pengar och skiter i dem.
Hon ringer till sin pappa och gråter och säger att hon är trött på livet och ska köra av vägen för att hon ville ha en ny bil och skrattar åt det när hon har fått bilen.
Hon är väldigt duktig på att bränna andras pengar, sol och vårare brukar det kallas för.
Hon har även legat med på en prostitutionssida för många år sedan men polisen plockade ner den enl henne själv.
Hon hade något fosterhem i malmklping har jag för mig för ett antal år sedan mellan soc jobben.
Förstår inte hur man kan bränna alla pengar hon får in via fosterbarn mm varje månad + sin egna län.
Min mening så är hon narcissist

Tycker så synd om alla som hon har förstört livet för både nu och innan

I intervjun snackade Johanna om folk i branchen som slåss om barnen, typ. Det är säkert sant, då varje flyktingbarn kan ge så mycket pengar till företagen. En tanke som slog mig är att OM det stämmer att Johanna la ut en hemseda med erbjudande om sexuella tjänster av sig själv, så kanske det var just det pojkarna fick? Erbjudande om sex med henne ifall de stannade kvar i just hennes regi?

Tydligen kan företagen få 100 000 kr per barn och månad ifrån Kommunerna, så det är ingen omöjlighet.
Citera
2016-06-20, 13:11
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
I intervjun snackade Johanna om folk i branchen som slåss om barnen, typ. Det är säkert sant, då varje flyktingbarn kan ge så mycket pengar till företagen. En tanke som slog mig är att OM det stämmer att Johanna la ut en hemseda med erbjudande om sexuella tjänster av sig själv, så kanske det var just det pojkarna fick? Erbjudande om sex med henne ifall de stannade kvar i just hennes regi?

Tydligen kan företagen få 100 000 kr per barn ifrån Kommunerna, så det är ingen omöjlighet.
Det är en mycket smutsig bransch och tillsynen är nära nog obefintlig. Det är en huggsexa om "barnen" på olika asylboenden där HVB-hem uppvaktar och kommer med olika erbjudanden för att barnet skall välja just deras. Jag känner till ett fall med två 15-åringar som får 3500:- (utöver aktivitetsersättning) var varje månad, direkt från HVB-mamman. De fick också varsin iPhone 6 med abonnemang.

Jag tror att Johanna lockade med en slapp och lite festlig tillvaro, att hon var mer som en kompis än en föreståndare. Jag tror nog att de hade en ganska dräglig tillvaro när de bodde "hos" henne...
Citera
2016-06-20, 13:25
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Bor själv i Eskilstuna.

Har en polare som jobbat på hennes flyktingboende för några månader sedan. Lönen låg på cirka 25.000+kr innan skatt och då jobbade h*n absolut inte heltid över huvudtaget. Hela grejen verkar vara bullshit & det verkar vara mer än en hund begraven på alla ställen hon har hand om. Flera gånger fick de inte pengarna de lovats också. Det rör sig om över 50.000kr som inte utbetalats, utöver de höga löner som de redan fått utbetalda.

Vet själv vilka det är genom både skola etc. & kan väl bara säga att alla hästar inte riktigt finns där.

Såklart det är så på väldigt många av dessa ställen. Den här kvinnan startade alltså två bolag 2015 med ett 10-tal anställda just nu för att tjäna pengar på asylnäringen. Helt sinnessjukt hur lätt detta varit och fortsatt är. De förmedlade alltså plats till familjehem enbart och fick för detta 80000 per månad för varje "ensamkommande"! Såklart då det fanns pengar till höga löner men mest gick väl då till ägaren.
Citera
2016-06-20, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Killyourself
-En familj som hade skulder hos kronofogden fick åtta placeringar.

Men Kim reagerade på fler andra saker. Bland annat att det fanns en lägenhet där flera ensamkommande barn bodde och som företaget kallade familjehem. Enligt Kim ska lägenhetskontraktet ha stått skrivet på en kvinna, som är släkt med en av kvinnorna i företagsledningen.

http://ekuriren.se/nyheter/sormland/1.4152130-tidigare-anstalld-foretaget-ar-inte-seriost-
Den som stod på kontraktet till lgh har inte signat kontraktet själv. Hon har heller inte skrivit under ett enda papper om att ha familjehemsplacerade barn. Allt sådant har JM eller någon annan i företaget förfalskat kvinnans underskrift på.
Citera
2016-06-20, 17:08
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
]Det är en mycket smutsig bransch och tillsynen är nära nog obefintlig. Det är en huggsexa om "barnen" på olika asylboenden där HVB-hem uppvaktar och kommer med olika erbjudanden för att barnet skall välja just deras[/b]. Jag känner till ett fall med två 15-åringar som får 3500:- (utöver aktivitetsersättning) var varje månad, direkt från HVB-mamman. De fick också varsin iPhone 6 med abonnemang.

Jag tror att Johanna lockade med en slapp och lite festlig tillvaro, att hon var mer som en kompis än en föreståndare. Jag tror nog att de hade en ganska dräglig tillvaro när de bodde "hos" henne...

Jag mår f-n illa för jag tvivlar inte en sekund på att det inte är så våra pengar förvaltas!
Citera
2016-06-20, 17:46
Medlem
mår illa när man inser hur åt helvete detta är, är inte svensk i blodet men född här och känner mig svensk (stolt) och kommer rösta SD, känns som det är för sent dock, skadan är redan skedd liksom,

RIP Sverige
Citera
2016-06-20, 18:51
Medlem
R.Bloodworths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alex123456
mår illa när man inser hur åt helvete detta är, är inte svensk i blodet men född här och känner mig svensk (stolt) och kommer rösta SD, känns som det är för sent dock, skadan är redan skedd liksom,

RIP Sverige

Vad fan har Sverigedemokraterna med en kåt, icke-proffsig kvinna att göra?
Citera
2016-06-20, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Såklart det är så på väldigt många av dessa ställen. Den här kvinnan startade alltså två bolag 2015 med ett 10-tal anställda just nu för att tjäna pengar på asylnäringen. Helt sinnessjukt hur lätt detta varit och fortsatt är. De förmedlade alltså plats till familjehem enbart och fick för detta 80000 per månad för varje "ensamkommande"! Såklart då det fanns pengar till höga löner men mest gick väl då till ägaren.

Det är likadant överallt, 80000 per barn och månad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in