Citat:
Ursprungligen postat av
Piggekott
PKU? Fast då får man bara med personer födda i Sverige efter 1975, och missar alla äldre och utlandsfödda. Jag tror man har snöat in på åldern. Han kanske inte alls var så ung som vittnesuppgifterna påstår. Det var ganska mörkt, han kan ha varit "ungdomligt" klädd, men 30+. Ålder är svår att se på håll.
Ja PKU registret är intressant, senast man använde det var när Anna Lindh mördades. Men då hade man redan en misstänkt under lupp, den som sedan visades sig vara mördaren.
Problemet med PKU-registret är att det innehåller bara bloddroppar från människor födda 1976. Men då tänker ni, mördaren är ju sannolikt inte född senare än 1976? Sant men dessa bloddroppar från 3,3 miljoner födda i Sverige måste göras om till DNA och det kommer ta väldigt lång tid och vara kostsamt.
Men hade man gjort det och sen matchat mot Linköpingmördarens DNA så hade vi sannolikhet haft träff.
Men jag är förbaskat nyfiken på vem dubbelmördaren kan vara som under så här lång tid undvikit rättsväsendes radar?
Jag tror inte han var från Linköping, han var där av någon slump. Han hade kanske satt sig i bilen på natten från en annan ort, varit uppretad över något och kört iväg för att rensat tankarna. Hamnat i Linköping tagit en promenad och känt att han måste ta ut sin ilska över någon...??