2016-05-26, 10:08
Medlem
Jag hittade inget om Eddie Jönsson i denna tråd...

Jag antar att polisen kollat hans dna mot mördaren i Linköping 2004? Tänk om de kollat på fel prov eller liknande och misstagit sig. Eddie rymde från en anstalt med en kumpan bara några dagar innan morden i Linköping 2004...

Men liksom

* Han är västerländsk och röker
* han var 17 år vid rymningen 2004
* han är dömd för dubbelmord på två flickor januari 2004
* långt brottsregister
* rymde från anstalten 5 dagar innan morden i Linköping
* patologisk lögnare

Passar som handen i handsken
Senast redigerad av PG-k 2016-05-26 kl. 10:10.
Citera
2016-05-26, 10:48
Medlem
Yinool0401s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PG-k
Jag hittade inget om Eddie Jönsson i denna tråd...

Jag antar att polisen kollat hans dna mot mördaren i Linköping 2004? Tänk om de kollat på fel prov eller liknande och misstagit sig. Eddie rymde från en anstalt med en kumpan bara några dagar innan morden i Linköping 2004...

Men liksom

* Han är västerländsk och röker
* han var 17 år vid rymningen 2004
* han är dömd för dubbelmord på två flickor januari 2004
* långt brottsregister
* rymde från anstalten 5 dagar innan morden i Linköping
* patologisk lögnare

Passar som handen i handsken

Allt och alla skulle få sparken om dom missat att matcha en sådan galning mot Linköping-DNA:t.
Citera
2016-05-26, 11:05
Medlem
Yinool0401s avatar
Jag hade lite insyn i Muhammeds-farbrors affär i Stockholm, eller faktiskt ganska stor insyn.

Det handlar alltså om samma dator-kedja som fanns i Linköping vid tiden - 2004, samma kedja som Muhammeds far skötte / ägde i Linköping.

Det fanns ett stort debackel i kedjan som jag inte vet om ni känner till. Detta är dock något
jag endast fått berättat för mig, något som hände runt 2001-2002.

Är detta något som avhandlats redan i tråden?
Citera
2016-05-26, 11:35
Medlem
Detta har inte direkt något med själva diskussionen att göra, men polisen var hemma och förhörde mig någon/några veckor efter dubbelmordet.
När det snabbt (3-4min) konstaterats att jag låg och sov när det hände så satt konstapeln länge och drack kaffe med kaka och pratade om hur han kände min mormor.
3-4 minuter förhör och nästan 1 timme (!!!) skitsnack.

Och folk tror fortfarande att mördaren kommer att hittas...
Citera
2016-05-26, 12:52
Medlem
herrgurkas avatar
Dubbelmordet: Polisens arbetssätt kritiseras

" I jakten på dubbelmördaren på Åsgatan har polisen skickat brev till anhöriga till unga män som begått självmord. Av misstag skickades dock ett brev till en anhörig vars son omkommit i en olycka."

http://www.corren.se/nyheter/linkoping/dubbelmordet-polisens-arbetssatt-kritiseras-om4153148.aspx
Citera
2016-05-26, 13:20
Avslutad
Ytterst märkligt att mördaren skulle ha gått fri utan att åka dit på något annat, om denne nu inte lever ett helt vanligt Svensson liv vilket känns föga troligt. Att göra ett massivt DNA test känns som den enda lösningen om mannen är kvar i Sverige vilket inte känns troligt.
Citera
2016-05-26, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Ytterst märkligt att mördaren skulle ha gått fri utan att åka dit på något annat, om denne nu inte lever ett helt vanligt Svensson liv vilket känns föga troligt. Att göra ett massivt DNA test känns som den enda lösningen om mannen är kvar i Sverige vilket inte känns troligt.

PKU? Fast då får man bara med personer födda i Sverige efter 1975, och missar alla äldre och utlandsfödda. Jag tror man har snöat in på åldern. Han kanske inte alls var så ung som vittnesuppgifterna påstår. Det var ganska mörkt, han kan ha varit "ungdomligt" klädd, men 30+. Ålder är svår att se på håll.
Citera
2016-06-20, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
PKU? Fast då får man bara med personer födda i Sverige efter 1975, och missar alla äldre och utlandsfödda. Jag tror man har snöat in på åldern. Han kanske inte alls var så ung som vittnesuppgifterna påstår. Det var ganska mörkt, han kan ha varit "ungdomligt" klädd, men 30+. Ålder är svår att se på håll.

Ja PKU registret är intressant, senast man använde det var när Anna Lindh mördades. Men då hade man redan en misstänkt under lupp, den som sedan visades sig vara mördaren.

Problemet med PKU-registret är att det innehåller bara bloddroppar från människor födda 1976. Men då tänker ni, mördaren är ju sannolikt inte född senare än 1976? Sant men dessa bloddroppar från 3,3 miljoner födda i Sverige måste göras om till DNA och det kommer ta väldigt lång tid och vara kostsamt.
Men hade man gjort det och sen matchat mot Linköpingmördarens DNA så hade vi sannolikhet haft träff.

Men jag är förbaskat nyfiken på vem dubbelmördaren kan vara som under så här lång tid undvikit rättsväsendes radar?
Jag tror inte han var från Linköping, han var där av någon slump. Han hade kanske satt sig i bilen på natten från en annan ort, varit uppretad över något och kört iväg för att rensat tankarna. Hamnat i Linköping tagit en promenad och känt att han måste ta ut sin ilska över någon...??
Senast redigerad av Trontyke 2016-06-20 kl. 01:20.
Citera
2016-06-20, 00:50
Medlem
DrGreenT skrev:

Citat:
Detta har inte direkt något med själva diskussionen att göra, men polisen var hemma och förhörde mig någon/några veckor efter dubbelmordet.
När det snabbt (3-4min) konstaterats att jag låg och sov när det hände så satt konstapeln länge och drack kaffe med kaka och pratade om hur han kände min mormor.
3-4 minuter förhör och nästan 1 timme (!!!) skitsnack.

Och folk tror fortfarande att mördaren kommer att hittas...

En kommentar till ditt inlägg i maj:

Genom att göra så lärde han sig mera om dig. Och därmed hur han skulle värdera ditt vittnesmål. Så helt värdelöst var det nog inte.
Citera
2016-06-20, 01:28
Medlem
VoldsamKnarkares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trontyke
Ja PKU registret är intressant, senast man använde det var när Anna Lindh mördades. Men då hade man redan en misstänkt under lupp, den som sedan visades sig vara mördaren.

Problemet med PKU-registret är att det innehåller bara bloddroppar från människor födda 1976. Men då tänker ni, mördaren är ju sannolikt inte född senare än 1976? Sant men dessa bloddroppar från 3,3 miljoner födda i Sverige måste göras om till DNA och det kommer ta väldigt lång tid och vara kostsamt.
Men hade man gjort det och sen matchat mot Linköpingmördarens DNA så hade vi sannolikhet haft träff.

Men jag är förbaskat nyfiken på vem dubbelmördaren kan vara som under så här lång tid undvikit rättsväsendes radar?
Jag tror inte han var från Linköping, han var där av någon slump. Han hade kanske satt sig i bilen på natten från en annan ort, varit uppretad över något och kört iväg för att rensat tankarna. Hamnat i Linköping tagit en promenad och känt att han måste ta ut sin ilska över någon...

Krävs domstolsbeslut men inte omöjligt att man löser mordet på någon dag om man skulle använda sig av PKU. Man är ruskigt nyfiken hur en dubbelmördare med massvis säkrat DNA inte gått under luppen efter så många år.
Tror inte mördaren var från Linköping och tror inte heller att någon bekant till honom anade att han var i Linköping den här dagen.

Man måste väl veta identitet på den misstänkte för att PKU-registret skall fungera? Mihajlovic var huvudmisstänkt när man gick in och rotade där. Anledningen att de gjorde det var väl för att man satt span på Miajlo men han gick aldrig hemifrån, tanken från början var väl att plocka upp en fimp eller nåt efter honom och matcha med DNA från kepsen.

I detta fallet står det verkligen helt stilla, man verkar inte ha någon misstänkt.
Citera
2016-06-22, 07:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herrgurka
Dubbelmordet: Polisens arbetssätt kritiseras

" I jakten på dubbelmördaren på Åsgatan har polisen skickat brev till anhöriga till unga män som begått självmord. Av misstag skickades dock ett brev till en anhörig vars son omkommit i en olycka."

http://www.corren.se/nyheter/linkoping/dubbelmordet-polisens-arbetssatt-kritiseras-om4153148.aspx

Någon olycka var det ju inte, han körde moped berusad och dödade, förutom sig själv, också en 15-årig flicka, han var alltså en mördare. Så det är väl utmärkt om polisen kontrollerar hans DNA
Citera
2016-06-22, 10:35
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av komocka
Någon olycka var det ju inte, han körde moped berusad och dödade, förutom sig själv, också en 15-årig flicka, han var alltså en mördare. Så det är väl utmärkt om polisen kontrollerar hans DNA

Nej, som du beskriver det är det inte mord. Man kan inte hitta på egna brott och bygga resonemang på det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in