Citat:
Ursprungligen postat av
snelhesten
Nej ämnet är inte trakasserier eftersom att du citerade ett inlägg som svängt in på att handla om mansnormer, kriminalitet och kvinnors sexuella val. Vad trakasserier beträffar och mitt inlägg i den där tråden så gick tjejen med på den fysiska kontakten.
Okey så man får inte hålla tråden i tråden?
Diskussionen handlar ju om det är mansnormer som skapar trakassering, och jag hävdar att den norm som är i majoritet respekterar kvinnor och att det är en liten klick som dig och en liten grupp till som har en störd syn på relationer.
Herregud - bara som du uttrycker dig -
gick med på. Hela jag vill vrida mig i kramper och kräkas, så upphetsande är den inställningen. Hur är man ens funtad om man vill impose oneself och ha sex med kvinnor som "går med på" sex.
Det är också sjukt att du inte håller med om vad som är solklart fall av sexuella trakasserier.
Och det som är stört i det hela är att
ni helt bortser från vad kvinnan i fråga
känner. Oavsett om hon gick med på, inte vågade säga nej, hamnade i chock etc, så är det solklart för mig och arbetsdomstolen att hon
det inte kändes bra men det verkar helt irrelevant
Du och några andra tomtar är helt ointresserada av vad kvinnan vill
Det är inte män i allmänhet som är problemet utan en viss grupp människor som är så narcissistiska att de ser andra som medel för dem själva.
Jag har stor erfarenhet av de här slisken i den bransch jag varit i, gemensamt för dem alla är att de är helt ointresserade om lusten är ömsesidig eller inte, de ser ens kropp som en amusementpark och de pratar om den på det sättet inför andra och inför en själv som om man inte är där.
Det är det som är sexuell kränkning, att fråntas sin värdighet. Att reduceras till en kropp, fråntas sin egen vilja och sinne, (det spelar ju ingen roll om man själv är upphetsad) det är själva definitionen av objektifiering, dvs en avhumanisering.
Så beter sig inte män som är vid sunda vätskor, och som lärt sig konsten att interagera med kvinnor.
@ManManne under inlärningsprocessen är det förlåtligt och förståeligt med misstag, men en vuxen man som kladdar på måfå är inte acceptabelt. Alls
Men det här handlar inte om normer, utan om människosyn.
Citat:
Alltså spelar det ingen roll huruvida det fanns erotisk spänning i luften eller att metoden enligt dig inte ens bör betraktas som "riktig" raggning. En urvattnad lag som inte ställer krav på myndiga personer att ansvara för sina beslut är vad som är problemet. Ingenting annat.
Du har en helt sjuk syn på hur interaktion mellan könen går till.
Besluten kan diskuteras med jämnställda partners och det har jag gjort, för storyn har snotts av aftonbladet, men i deras version så är parterna jämställda, vilket de inte var i det fallet vi diskuterar.
Att en anställd tvekar att neka sin chef beror på att vi genom århundraden inte haft lov till det, då anställda varit livegna.
Om en manlig kladdare får göra misstag av bristande erfarenhet, så borde det inte avkrävas av en kvinna på sitt första jobb att hon ska ha ruter nog att fräsa ifrån till en slibbig slusk.
Och du talar om det helt frånsett att kvinnan har en egen vilja. Likt alla andra förövare resonerar du genom att skylla ifrån dig- hon ville själv.
Citat:
Varför? Jag har aldrig förnekat att spänning är en komponent i kvinnors attraktion och detta är inget som går emot det jag skrev (att det inte räcker med självförtroende till att förklara den mexikanska killens attraktionsvärde). Verkar mest bara onödigt.
Jag undrar om du har mer än teoretisk kunskap i ämnet, jag skriver inte det för att vara otrevlig, utan för att du så tydligt missförstår vad denna spänning handlar om och behandlar frågan rent intellektuellt.
Info- det behövs sjävlförtroende för att initiera spänning
mellan parterna. Mannen triggar kvinnan till att gå igång, det är inte så enkelt som att ta på en kvinna. Det måste ske i hjärnan först.
Det krävs mod att hoppa från 10 an och det krävs mod att närma sig en kvinna, för chansen att dissas är mycket högre än chansen att få ja.
Det är som att söka jobb, går du dit utan att tro på dig så får du inte jobbet.
Sjävlförtroende signalerar välmående och det är här spegelneuronerna kommer in.
Det som gör män till brudmagneter är just de signaler de skickar ut. Man kan inte skicka dessa utan självförtroende, men du har ju lika förvrängd syn på kvinnor som Merapi har på män.
Ni demoniserar båda motparten
Citat:
Jag menar inte att du och ditt argumenterande skapar konsensus utan att just det specifika argumentet har ett sådant syfte. Självförtroende "slätar över" mer negativa aspekter som dragningen till att någon är våldsbenägen/farlig t ex vilket vi såg med den där basebollträ-killen.
En slags "allt i allo"-förklaring som håller attraktion rumsren, det är vad självförtroende har för roll i diskussioner.
Du är lika blind som Merapi i ditt hat, jag har redan dryftat att på den kvinnan så hade våldet en lockelse. Och hon är inte ensam, men man måste vara bra ointresserad av vetenskap för att dra slutsatsen att det gäller alla kvinnor alltid. Att alla kvinnor trånar efter en Hells Angels.
Du är lika religiös i din föreställning om kvinnor som en homogen grupp, som Merapi är i sin föreställning om män.
Ni projicerar båda ert eget hat på det andra könet.
Pinsamt i båda fallen.