Citat:
Och är det inte fäders ansvar om mödrar är psykon att ta sitt ansvar med sina barn? Elelr är de tok att sticka och lämna sin egen son hos ett "pucko" till kvinna? hmm?
Fråga varför domstolarna inte ger dem rätten. En kvinna ha exakt hela samhället bakom sig. Vad tror du mannen har? Insidan av innerringen av en donut. Utan socker eller glasyr.
Citat:
Flickor var bäst i skolan även på den tid då skolan var gjord för att pojkar skulle arbeta och flickor
diska. Så tror inte det är problemet.
De var bäst på lite olika saker och efter 15-årsåldern kom pojkarna ikapp. De gör inte det längre. De får varken stöd när den är påtvingad eller på vidareutbildningen gymnasiet. De har närvaroplikt, men kan köras ut ur klassrummen. Inte läroplikt. Och lärarna har inte något ansvar för att alla lär sig. Vi har aldrig haft så många som inte klarar grundläggande läsning, räkning osv som vi har nu. Och de kan inte tvingas gå om tills de lärt sig.
De är körda! Om de inte vaknar upp en dag och tar sig i kragen, men tro mig, det är otroligt mycket jobbigare att gå om det som behövs den dagen eller de åren.
Citat:
Vecket, nu får du använda hjärnan lite.
Wiuehuu, tack!!!
Citat:
Kan du se och förstå att manlighetsnormerna har sett annorlunda ut genom historien?
Din fråga ställd till en normal människa hade lytt ungefär så här: Den normale mannen har sett olika ut genom historien. Korrekt, dels har modet ändrats avsevärt och vi har bytt ut tunga skinn och pälsar mot bearbetade skinn, men sen vävningen tog fart har vi bytt ut det mesta skinnet mot ännu lättare och ibland tåligare material. Men en bonde fick lik förbannad gå ut i stallet och spänna för plogen på hästen om han ville ha potatis till midsommar. Så har männen i min släkt gjort på 1700-talet och till andra halvan av 1900-talet. En del har byggt ut inkomsterna med skogsbruk, djurhållning, jakt och fiske, men den har sett likadan ut över hela den tiden. För dem som bodde i städerna hade den industriella revolutionen börjat mer än 50 år tidigare.
Citat:
Jämför en 1700 tals man och det mansideal han levde efter och en 1900 tals man och inse att JOOOO det måste finans något som heter konstruerade roller.
End of discussion.
Hahaa, så du vill kanske göra en jämförelse med franska hovet, precis innan revolutionen och en södermalmshipster i tro att de representerar en sorts medelklass?
Du är för rolig!
Medelklass är den klass som de flesta är närmast. I Sverige var vi bönder mest, för din jämförelses skull. Att vi inte är det idag och att landsorten avfolkas beror på att Storstäderna inte riktigt vet vad landsbygden ska va bra för och behandlar dem lite styvmoderligt. Men när vår egen produktion av mat sinar, blir det annat ljud i skällan. Men då är det kört. Ungarna som senast lämnade jordbruket lärde sig knappt och deras barn kan ännu mindre, så om 30 år finns jordbruk kvar som museer endast. Så kan ni äta McDonalds som smakar papp bäst ni vill sen.
Citat:
Hur män formas är hela samhällets ansvar…
Men du vill ju inte ta något själv? Aldrig nånstans har du ställt dina tjänster till förfogande för "mäns utveckling"!"
Citat:
hela samhället måste långsamt svänga om mansideal, och vi håller på för fullt.
Hela samhället, utom du då? Du säger vi håller på för fullt i tron att den här posten som jag svarar på är en viktig del i förändringsarbetet om "oss felprogrammerade" män. Men innan ni kör oss ut över några stup eller sätter på oss ögonbindlarna; vad är slutmålet? Vad är idealmannen? Vilka ska ha rollen, eller ska alla män vara exakt likadana? Ett helt lag fullt av Zlatan? Även i hockey? Politik-Zlatan lär bli en hit? Polis-Zlatan?
Citat:
Din farfar hade helt andra ideal och liv som man än vad du har.
Du har helt fel, min inställning till livet har exakt samma värderingar som han hade och de försöker jag föra vidare till min son och han tar emot dem väl. Vi är redo att möta denna världen för vi vet att varje sanning kräver ett sökande av kunskap och inget här i världen kommer serveras oss på silverfat. Därför är vi inte besvikna den dagen fatet inte står där under hakan på oss när vi vaknar.
Citat:
Män måste plockas bort från det rätt töntiga våldsdyrkandet och komma in i gamet gällande empati.
Är i empati, kreativitet, samarbete och intelligens som människan (inkl. män) har en framtida chans.
Fina ord! Och missbrukade ord. Våldsdyrkan gör man bara på film och i spelvärlden. I den riktiga världen är den en naturlig del och ett nödvändigt ont. Brukar du inte jorden med våld, eller dräper ett djur, så äter du inte.
Du äter väl?
Varifrån kommer maten?
Ska vi ta det där om vad intelligens är redan här?
Citat:
Sorry men jag tycker du har helt fel, och jag tycker också det finns tillräckligt med bevis, forskning och intelligenta teorier i denna sak som talar för min sida.
Det finns teorier och även teorier som du verkar gilla av någon anledning. Vad det är i dem som tilltalar vill jag inte spekulera i, men det är troligen som de är skrivna. När jag var liten så fanns det ett ställe vi brukade besöka som hade massor av de där små "det bästa" böckerna. Kommer du ihåg dem? Den ena storyn mer fantastisk än nästa, med underbara sedelärande anekdoter osv. Om man läser sånt vid 10-årsåldern, så lär man sig efter en stund att särskilja bullshit också och det är det vi göra här, Merapi. Vi tar ner och avslöjar luckorna i de teorier du för fram och just här slipper jag, för du fick inte in ett enda bra exempel denna gång.
Citat:
Som sagt kunskap är makt. Och vilka sitter vid makten idag Vecket? är det din sida?
hmm?
Vi har en feministisk regering och samtliga regeringspartier styrs av en feministisk agenda. Regeringen, partitopparna, lärosäten och media har alla feministiska agendor på plats.
Såna som vi är i minoritet, men vi växer är #messagetofeminists budskap. Kolla youtube, får du se.