2016-06-18, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Fast skillnaden var att Baggio gjorde båda målen mot Bulgarien i semifinalen VM 1994 (2-1):

https://www.youtube.com/watch?v=6C-03EObHZI

Bulgarien hade slagit ut Tyskland i kvartsfinalen.

Har druckit lite vin efter en traumatisk kanottur, tänk Deliverance fast utan grissex.

Baggio 1994.

Nigeria i åttondelsfinal. Jag har visat den fullständigt vansinnigt felaktiga utvisningen på Zola flera gånger i tråden. Nigeria leder och Baggio kvitterar trots att de är en man mindre i slutminuterna. Och sedan avgör han under förlängning.

Mot Spanien i kvartsfinal så avgör han återigen i slutminuterna. 2-1.

Och mot Bulgarien i semifinal vet vi...

Mållös final, där Baggio och Baresi tvingades slå straffar trots att de knappt kunde stå upp. Feg tränare som inte hade någon virtu.

Världens bästa spelare just då, och en av de absolut bästa genom tiderna.
Senast redigerad av Brille68 2016-06-18 kl. 20:19.
Citera
2016-06-18, 20:55
Medlem
På tal om gli Azurri, så har jag några upplevelser som jag upplevt framför TVn.

Den största är såklart mot Brasilien 1982. Fantastisk match, av ett bespottat landslag. Jag var som liten pojke i Italien den sommaren och upplevde på så vis galenskapen på nära håll. Brasilien hade det mest stjärnspäckade laget genom tiderna och Italien besegrade dem i en alldeles fantastiskt underbar match. https://www.youtube.com/watch?v=3WhiVp67bWE Resten av matcherna i turneringen var en ren formalitet, Italien hade redan erövrat guldet...

Jag njöt av matchen mot Nigeria 1994 också. Till skillnad mot 1982 var Italien storfavoriter. Men jag blev så jävla förbannad på afrikanerna då Zola blev utvisad. Domarens idiotiska beslut, men de betedde sig som apor. https://www.youtube.com/watch?v=tq_ebu1H-2Y Men sedan kvitterar Baggio i slutminuterna och avgör i förlängningen.

Och jag njöt av semifinalen mot Tyskland 2006. Ett fantastiskt VM där Tyskland imponerade på alla vis. En riktigt bra match där gli Azzurri vädrade blod i förlängningen. Dels för att man ville undvika straffar och dels för att Tyskland hade haft en tuff match mot Argentina. Oavsett avslutade gli Azzurri matchen förlängningen med Totti, Gilardino, Iaquinta och Del Piero. Där Pirlo kunde mata dem med passningar. 4-2-4 som resulterade i två mål, och på så vis rättvis seger .https://www.youtube.com/watch?v=TTX_MZrVQIo

Logiken säger att jag ska behöva vänta tills 2018 till nästa spektakulära upplevelse...
Citera
2016-06-18, 21:13
Medlem
Den nya utformningen av EM är såklart skit. Alldeles för många lag samt en idiotisk utformning. Italien är det enda laget som redan kvalificerat sig som gruppetta. Belöningen för denna bedrift? Att få möta antingen Spanien eller Kroatien i den första utslagsmatchen. Vafan i helvete! Av alla dessa pisslag så kommer Italien att möta Spanien eller Kroatien i åttondelsfinal. Hur fan tänkte man där?
Citera
2016-06-18, 21:58
Medlem
Citat:
Den nya utformningen av EM är såklart skit. Alldeles för många lag samt en idiotisk utformning. Italien är det enda laget som redan kvalificerat sig som gruppetta. Belöningen för denna bedrift? Att få möta antingen Spanien eller Kroatien i den första utslagsmatchen. Vafan i helvete! Av alla dessa pisslag så kommer Italien att möta Spanien eller Kroatien i åttondelsfinal. Hur fan tänkte man där?

Om Spanien slår Kroatien och Tjeckien slår Turkiet så får Italien förmodligen möta Tjeckien.
Citera
2016-06-18, 22:03
Medlem
Jaxxxs avatar
Citat:

Och efter det blir det C1an i kvarten, dvs Tyskland.
Citera
2016-06-18, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pmatt
Om Spanien slår Kroatien och Tjeckien slår Turkiet så får Italien förmodligen möta Tjeckien.

Hmm inte alls omöjligt att Kroatien vinner den matchen och att det blir Spanien, som Italien har haft svårt för.

Citat:
Ursprungligen postat av Jaxxx
Och efter det blir det C1an i kvarten, dvs Tyskland.

Och sedan tydligen världsmästarna.

Om man tar sig vidare från kvartsfinal så har jag svårt att se vilka bra lag de fortfarande finns kvar. Känns som 1982, då Italien vann VM redan i andra gruppspelet.
Citera
2016-06-18, 22:09
Medlem
Jaxxxs avatar
Citat:
Hmm inte alls omöjligt att Kroatien vinner den matchen och att det blir Spanien, som Italien har haft svårt för.

Och sedan tydligen världsmästarna.

Om man tar sig vidare från kvartsfinal så har jag svårt att se vilka bra lag de fortfarande finns kvar. Känns som 1982, då Italien vann VM redan i andra gruppspelet.

Frankrike får i sin tur en grupp3a i i åttondelen och sedan vinnaren av Wales-Ungern i KVARTSFINAL. Sjukt.
Citera
2016-06-18, 22:16
Medlem
Citat:

Jag tror Spanien vinner med uddamålet men absolut kan Kroatien vinna matchen, de har -i mitt tycke- EM:s bästa mittfält och hyfsade spelare på alla övriga positioner; lär bli en underhållande match tror jag.
Citera
2016-06-18, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jaxxx
Frankrike får i sin tur en grupp3a i i åttondelen och sedan vinnaren av Wales-Ungern i KVARTSFINAL. Sjukt.
Fullständigt tillrättalagt såklart. Platini visste vad han gjorde. Alla länder som lyckats få anordna mästerskap den senaste tiden har varit riktigt fula. Men här tror jag nästan att det är första gången som det är uppenbart även rent sportsligt.

Såvida vi inte vi vill gå tillbaka till Il Duce & co...
Citera
2016-06-18, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pmatt
Jag tror Spanien vinner med uddamålet men absolut kan Kroatien vinna matchen, de har -i mitt tycke- EM:s bästa mittfält och hyfsade spelare på alla övriga positioner; lär bli en underhållande match tror jag.

Två fantastiska lag som absolut skulle kunna platsa i en final. Men vi kan konstatera att medan Frankrike, som också har fantastiska spelare, seglar fram mot semifinal, så måste andra lag, inte minst gli Azzurri, kämpa för sin plats i solen.
Citera
2016-06-18, 22:45
Medlem
Kidnappar ett inlägg från EM-trådarna
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Vilken förnedring för Sverige. Buffon fick inget betyg i dagens Gazzetta - för lite att göra helt enkelt.

https://pbs.twimg.com/media/ClOCJuRWQAEhovV.jpg

För medan många varit kritiska till att Sverige inte haft ett enda avslut på mål, så bör Italien hyllas för att de inte släppt till ett enda avslut på mål...
Citera
2016-06-19, 07:25
Medlem
Stivalis avatar
Från VM & EM till lägsta möjliga nivå. Kolla det här klippet. Det är Ponticelli mot Riolo Terme. Divisionen är på en sådan låg nivå att vissa härinne själva skulle platsat. Huvudperson är Jacopo Violani i bortalaget Riolo Terme. Det är totalt hjärnsläpp på honom. Man kan undra vad som rör sig i skallen på honom då han firar sitt mål.

(52 sek)
https://www.youtube.com/watch?v=2vcJibyBRAM

Tydligen filmar någon Ponticellis matcher & lägger upp sammandrag på ca 10 minuter. Faktiskt bra filmat & lite kul då man sällan ser så här låg nivå på TV. Så om någon vill se det längre sammandraget också så kan jag rekommendera det (kommer nog upp i högerspalten).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in