2016-06-18, 14:04
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Om killar gör det för att få ligga med tjejer så gör de ju det för sin egen skull.

Om de sedan undviker att ha kjol för att slippa bli nedvärderade och trakasserade för detta gör de ju även det för sin egen skull.

Slutsats: Killar gör saker för sin egen skull. Vilket bara är normalt.

Du hade bara söner va?

Det blir en sk. sekundär belöning.
Själva beteendet ger ingen belöning i sig, utan är ett medel för att uppnå ett mål.

Om de kommit över puberteten så bortser de från vad polarna tycker polarna och skaffar vad de själva vill ha. De flesta män sätter sex före sina manliga vänner.
Finns det inga vuxna män i din värld?

Citat:
Ursprungligen postat av Ziaya
Bonda? Jag har skickat 3 PM som inte var svar på andras PM och det var inga vänskapsförfrågningar. Jag tror på att ge stöd till de jag håller med och säga justa saker till de jag tycker är justa. Självinsikt, älskling?

Och ta fighten själv gör jag ofta i detta forum. Som du fabulerar, stumpan.

Riktigt intressant att du som motståndare mot sexuella trakasserier och som dessutom utger dig för att vara man - kör med just sexuella trakasserier.

Enligt min tes så är du ju kvinna, och du och statisten som också är kvinna är de enda som sextrakasserat - och så jag förståss - Hm det verkar vara en kvinnlig norm

Med bondandet menas en kvinnlig mobbingstrategi att "Lyfte en person "som bra" när andra är närvarande för att utesluta en tredje". Klassisk kvinnlig manipulation att frysa ut.

För övrigt så känner jag inte en enda man som kliar på ryggen, det är ett kvinnligt beteende
Senast redigerad av Gertrud1 2016-06-18 kl. 14:55.
Citera
2016-06-18, 14:54
Medlem
snelhestens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Fast är ju det som är en norm. "upprätthållandet"
Och den enda spm faktiskt KAN göra något åt saken är gruppen som bär normen, de har 1. mesta ansvaret 2. hands on möjligheten 3. insikten. Alla andra kan ge support men vi kan ju inte ändra hur någon annan grupp ska vilja bete sig, måste till syvende och sist komma från dem.

Och som sagt kvinnor premierar inte kriminalitet eller våldtäkter sexuellt.

...Och denna "support från andra" (läs: kvinnor) ska givetvis komma från att de pratar och problematiserar de män gör istället för att se sin egen delaktighet. I praktiken sker alltså ingen support alls värd namnet - vad oväntat!.

Jo, kvinnor premierar bevisligen kriminalitet med sin sexualitet i och med att män som har en sådan livsstil tenderar att ha märkbart större attraktionsvärde än män i motsvarande social grupp utan denna egenskap.

https://m.youtube.com/watch?v=B1FAu85CiSA 26:35 - 28:40

De går alltså in på kvinnors roll i MC-klubben. Utöver en hemmafru som städar, lagar mat och tar hand om ev. barn så har varje medlem rätt till två stabila partners som ingen annan får ha något med medan den tredje och uppåt är fair game för alla - och då rör det sig fortfarande bara om regler kring förhållanden. Det är rimligt att utgå ifrån att de har ännu fler kvinnor som aldrig når upp dit och endast används som engångs/laget runt-objekt under en kortare period, kanske bara under en festkväll.

Medan average Joe får vara glad över att ens ha ett förhållande ö h t och har ett väldigt begränsat svängrum att vara kräsen så kommer andra undan med att behandla kvinnor som skit och ändå ha fler, yngre och snyggare kvinnor att välja bland till alla möjliga syften.

https://m.youtube.com/watch?v=lMZ2kkv3rJU 25:47 - 27:30

Samma visa: kvinnor kommer på sista plats, kan lånas ut till varandra, användas i brottslighet o s v. Det är en intressant detalj han nämner mot slutet att kvinnorna som dras till dem t om är fler än männen. 12:37 säger han att de älskade åkandet, festandet och att ha sex med så många kvinnor som möjligt, att han inte ens hade gått med i klubben om det inte vore för gruppsex. Alltså är det ganska uppenbart att det finns i deras medvetande att kvinnor tänder på dem.

Och så det bästa exemplet av dem alla:

Citat:
Why did you become a hit man?

Because I wanted to die, back then when I entered this, my life didn't matter, I didn't like the lifestyle that I had. Before I was very shy and I could not maintain a good conversation with women but now with facebook the whole world wants to talk to me and it has made me coexist with so many people and so many people that want to chat with me. Before I was very lonely and for me it was very sad and the truth I don't want to be that person again, it was humiliating ugly sad

It was cool because I was innocent but unfortunately no one pays attention to the little angels, everybody pays attention to the demons in the bad persons and none gives a damn about the good people. Before no one cared about me and now I have all kinds of women and even if they know that I'm with many they still follow me they even fight over me, some come from far away just to spend some time with me, only to have sex with me.

Citat:
Has it been worth it?

Well it has been worth it because I joined this so they could kill me, so now until they kill me, I have women to pick from, I decide you.. yes and you... no. They give me thousands of gold things, clothes and many other things.

http://www.borderlandbeat.com/2014/01/an-interview-with-broly-banderas.html

Att bli attraktiv för kvinnor var alltså hans primära anledning till att bli kriminell; inte makt, inte pengar utan kvinnor, och nör han väl blev det så kunde han välja och vraka till höger och vänster. Han är så nöjd med sin "belöning" att han inte ens bryr sig om att hans dagar är räknade och att det bara är en tidsfråga innan han själv blir dödad så som han dödat andra.

Den enda frågan är exakt vilken grad av inflytande man ska tillskriva kvinnors sexuella belönande av våld och kriminalitet för att det sker och har betydelse redan ett faktum.
Senast redigerad av snelhesten 2016-06-18 kl. 14:57.
Citera
2016-06-18, 15:02
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snelhesten
Jo, kvinnor premierar bevisligen kriminalitet med sin sexualitet i och med att män som har en sådan livsstil tenderar att ha märkbart större attraktionsvärde än män i motsvarande social grupp utan denna egenskap.

Denna slutsats har som förutsättning att själva kriminaliteten är det enda som dessa har att erbjuda.

Oavnpå detta så består inte all kriminell verksamhet av Hells Angels.
Dessutom vill inte alla kvinnor dejta en Hells Angels, för mig är det obegripligt att någon gör det eftersom de ser så sluskiga ut. Jag kan bara tänka mig att WT kvinnor gör det. De är redan uppvuxna i kulturen och har inget till en vettig man att erbjuda.

I övrigt det du länkar, de blir någon slags rockstjärnor i en liten begränsad krets. Men ja jag kan förstå att det är frustrerande att de får tjejer men inte andra.

Jag vidhåller de erbjuder spänning. Samt att deras livsstil gör dem oförskräckta.
Det går inte att vara en pussy om man ska vara kriminell.
Men det går för en man att vara spännande på ett flertal sätt, man behöver inte vara kriminell om man nu just inte är ute efter WT chicks.

Jag kan tänka mig att det är samma sorts tjejer som dras till raggare.
Tjejer utan särskilt hög IQ och med dålig självkänsla.
Senast redigerad av Gertrud1 2016-06-18 kl. 15:09.
Citera
2016-06-18, 15:14
Medlem
snelhestens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Denna slutsats har som förutsättning att själva kriminaliteten är det enda som dessa har att erbjuda.

Oavnpå detta så består inte all kriminell verksamhet av Hells Angels.
Och alla kvinnor vill inte dejta en Hells Angels, för mig är det obegripligt att någon gör det eftersom de ser så sluskiga ut. Jag kan bara tänka mig att WT kvinnor gör det. De är redan uppvuxna i kulturen och har inget till en vettig man att erbjuda.

I övrigt det du länkar, de blir någon slags rockstjärnor i en liten begränsad krets.

Ingen har endast en enda egenskap att erbjuda, det säger väl sig självt att det går att utgå ifrån ett sådant kriterium. I dessa fall är det dock klart och tydligt att det är den primära faktorn. Rörande MC-klubbar t ex så är det en överväldigande del som inte har kriminalitet som livsstil men de har knappast högar av groupies efter sig som villl bli knullande och låta sig behandlas som skit.

Mexikanska killen har samma utseende som innan och den grundläggande personligheten har knappast förändrats så till den grad att man skulle kunna plocka bort kriminaliteten ur ekvationen och att han ändå lyckas attrahera alla dessa kvinnor. Det går att gripa efter halmstrån fram och tillbaka men snälla det är tydligt vad det hela handlar om och vad som är relevant.
Citera
2016-06-18, 15:27
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ingen har endast en enda egenskap att erbjuda, det säger väl sig självt att det går att utgå ifrån ett sådant kriterium. I dessa fall är det dock klart och tydligt att det är den primära faktorn. Rörande MC-klubbar t ex så är det en överväldigande del som inte har kriminalitet som livsstil men de har knappast högar av groupies efter sig som villl bli knullande och låta sig behandlas som skit.

Jodu både de och raggarna får tjejer.

Citat:
Mexikanska killen har samma utseende som innan och den grundläggande personligheten har knappast förändrats så till den grad att man skulle kunna plocka bort kriminaliteten ur ekvationen och att han ändå lyckas attrahera alla dessa kvinnor. Det går att gripa efter halmstrån fram och tillbaka men snälla det är tydligt vad det hela handlar om och vad som är relevant.

Ja i din twistade hjärna så ja, men du är lika extrem som feministerna men åt andra hållet.

Mexikanska killen är så snygg så han skulle få tjejer oavsett.
Senast redigerad av Gertrud1 2016-06-18 kl. 15:29.
Citera
2016-06-18, 15:29
Medlem
snelhestens avatar
Citat:
Jag vidhåller de erbjuder spänning. Samt att deras livsstil gör dem oförskräckta.
Det går inte att vara en pussy om man ska vara kriminell.
Men det går för en man att vara spännande på ett flertal sätt, man behöver inte vara kriminell om man nu just inte är ute efter WT chicks.

Jag kan tänka mig att det är samma sorts tjejer som dras till raggare.
Tjejer utan särskilt hög IQ och med dålig självkänsla.

Det är bara semantik. När spänningen kommer från det kriminella och farliga så är det exakt samma sak som att dessa saker är attraktionsvärdet. Att man kan vara spännande på andra sätt är ingenting som fråntar från det faktumet.

Nej tjejer utan IQ eller självkänsla skiljer sig inte rent sexuellt från de som har dessa egenskaper (och det finns ingenting som säger att de ens stämmer in på den beskrivningen till att börja med). Detta är bara skitsnack och bortförklaringar baserat på moraliska resonemang för något som anses vara negativt. Samma sak gör man med homosexualitet än idag på vissa ställen genom att peka på "dekadent" uppväxt eller försöka bota det genom att omprogrammera beteendet på ett eller annat sätt.
Citera
2016-06-18, 15:39
Medlem
snelhestens avatar
Citat:
Jodu både de och raggarna får tjejer.

Alla möjliga personer får tjejer men inte av samma anledningar och speciellt inte i samma omfattning.

Citat:
Ja i din twistade hjärna så ja, men du är lika extrem som feministerna men åt andra hållet.

Mexikanska killen är så snygg så han skulle få tjejer oavsett.

Tog det slut på argument nu? Han var exakt lika snygg innan när alla tjejer sket i honom. Utseende ö h t är en väldigt överskattad egenskap i män som inte leder till mycket mer än att tjejer inledningsvis ger en ett bättre bemötande. Det kan vara ett plus i kanten när det följer med andra attraktiva egenskaper som är mycket viktigare men i sig självt är det en väldigt svag egenskap som inte gör ett skit.
Citera
2016-06-18, 15:43
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Alla möjliga personer får tjejer men inte av samma anledningar och speciellt inte i samma omfattning.

Tog det slut på argument nu? Han var exakt lika snygg innan när alla tjejer sket i honom. Utseende ö h t är en väldigt överskattad egenskap i män som inte leder till mycket mer än att tjejer inledningsvis ger en ett bättre bemötande. Det kan vara ett plus i kanten när det följer med andra attraktiva egenskaper som är mycket viktigare men i sig självt är det en väldigt svag egenskap som inte gör ett skit.

Nej jag gör flera saker samtidigt.

Om man är vetenskapligt lagt så vet man att korrelation inte är det samma som kausalitet.
Förmodligen så är det så att kriminaliteten gett snubben självförtroende.

Kriminella lär sig att sluta tänka- and just do it!

Men observera som vetenskapligt skolad säger jag förmodligen då man aldrig helt säkert kan veta vilken variabel som är den kausala om man inte lyckats rigga ett experiemt så att det och enbart det mäts
Senast redigerad av Gertrud1 2016-06-18 kl. 15:52.
Citera
2016-06-18, 16:07
Medlem
snelhestens avatar
Citat:
Nej jag gör flera saker samtidigt.

Om man är vetenskapligt lagt så vet man att korrelation inte är det samma som kausalitet.
Förmodligen så är det så att kriminaliteten gett snubben självförtroende.

Kriminella lär sig att sluta tänka- and just do it!

Det är knappast troligt att det bara är ett förhöjt självförtroende som gör att han kan välja och vraka till den grad att det skulle vara samma sak om man tog bort kriminaliteten. Spänningen bl a som du själv var inne på samt den sociala statusen och rädslan från omgivningen hade inte funnits med i ekvationen längre.

Har medelålders män i kriminella MC-klubbar också de ett så stort självförtroende som förklarar att de kan ha sex med snygga tjejer som är hälften så gamla, tjejer som dras till dem istället för tvärtom och är villiga att behandlas hur som helst?

Det är väldigt långsökt att sammanfatta allt detta med bara självförtroende.
Citera
2016-06-18, 16:13
Medlem
SvartChilis avatar
Citat:
Det blir en sk. sekundär belöning.Själva beteendet ger ingen belöning i sig, utan är ett medel för att uppnå ett mål.
Om de kommit över puberteten så bortser de från vad polarna tycker polarna och skaffar vad de själva vill ha. De flesta män sätter sex före sina manliga vänner.
Finns det inga vuxna män i din värld?
ÅH, ja. Du har rätt. Överlag sätter människor sex före vänner. Har jag sett hos både män och kvinnor. När ett gäng går ut är det ofta underförstått. Du får klara dig själv sen för jag ska ha mig ett nyp ikväll. Sedan, om vi tar kärleksrelationen, så blir det ännu tydligare. Gäller även kvinnor.
Men du verkar dåligt insatt i hur kvinnor funkar.

Och on topic så är det ett juste, respektfullt beteende som är vad kvinnor går igång på. Jag är inte hundra på att jag står bakom kampanjen, möjligtvis överdriver man lite. Har inte tagit ställning.
Citat:
Riktigt intressant att du som motståndare mot sexuella trakasserier och som dessutom utger dig för att vara man - kör med just sexuella trakasserier. Enligt min tes så är du ju kvinna, och du och statisten som också är kvinna är de enda som sextrakasserat - och så jag förståss - Hm det verkar vara en kvinnlig norm
Med bondandet menas en kvinnlig mobbingstrategi att "Lyfte en person "som bra" när andra är närvarande för att utesluta en tredje". Klassisk kvinnlig manipulation att frysa ut.
Jag läser mer än vad jag postar här. Riktigt intressant att du anklagar precis alla män som försvarar feminism eller kvinnor öht för att vara kvinnor. BigFatCone har du ju kallat kärring men där får du nöja dig med att skämta för han är bevisligen en man.
Citat:
För övrigt så känner jag inte en enda man som kliar på ryggen, det är ett kvinnligt beteende
Är du verkligen allvarlig? Tycker du att du framför ett hållbart argument här? Du umgås bara med karlakarlar och därför finns det inga män som ger varandra komplimanger?
Bonda är nåt män är väldigt bra på. Hängt i byggbranschen någonting?

Min tes är att du förstår dig på vare sig män eller kvinnor. Är du man bakom ditt nick?
Senast redigerad av SvartChili 2016-06-18 kl. 16:22.
Citera
2016-06-18, 16:26
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Det är knappast troligt att det bara är ett förhöjt självförtroende som gör att han kan välja och vraka till den grad att det skulle vara samma sak om man tog bort kriminaliteten. Spänningen bl a som du själv var inne på samt den sociala statusen och rädslan från omgivningen hade inte funnits med i ekvationen längre.

Om man vet något om mänskligt parningsbeteende så handlar det om att bygga upp spänning mellan parterna, inte att escalera fysiskt som du och ManManne trodde i cafétråden.

Kort lektion om Arousal:
Centrala nervsystemet är uppdelat i två delar, ett som strävar efter harmoni och jämvikt vilkte är energibesparande, och ett annat som går igång då kroppen behöver hög beredskap för fysisk aktivitet
Dvs hjärtat slår snabbare, vi andas fortare osv. Grad av engageman av det senare systemet benämns arousal. Depp har låg Arousal, sex och löpning och spänning har hög.

Arousal ser likadant ut oavsett känsla. Om man tänker sig att vi har en viss grundspänning i kroppen, vilket vi måste ha för att inte falla ihop. (anestesi tar bort den) så spelar det egentligen ingen roll vilken känsla som addar på arousal. Om vi tex är glada och skrattar så har vi redan höjt nivån av arousal. Om det då hörs en hastig smäll så kommer vi att hoppa högt eftersom det också höjer arousalnivån. Om vi legat och sovit så hade vi inte reagerat lika starkt eftersom grundarousal var lågt så arousalmätaren hade inte slagit i så högt, dvs vi hade inte reagerat lika starkt.
Detta ang rädsla är alltså överförbart på sexuell upphetsning. Är vi lugna och avslappnade så har kvinnor oftast en lång startsträcka av psykologiska skäl. Någon har pratat om män som micros och kvinnor som vedspisar. Men om det redan är lite fyr i brasan så är det lättare att få en vedspis het.
Kvinnor har en massa spärrar(försvar) för sex. Det finns flera sätt att få kvinnor att släppa sina försvar vilket en framgångsrik man lärt sig gneom learning by doing.

Så vill man vara framgångsrik med damer så är det vettigt att höja grundarousal, vilka killar har inte tagit med sin tjej på skräckfilm? Vilka har inte fått brudar i säng genom att få dem att skratta? Vilka har inte tagit med dem på spännande äventyr?

Delkunskap måste sättas i ett större sammanhang för att förstås, du gör samma fel som Merapi du tar en delkunskap och gör den till dogm utan hänsyn andra fakta.

Citat:

Har medelålders män i kriminella MC-klubbar också de ett så stort självförtroende som förklarar att de kan ha sex med snygga tjejer som är hälften så gamla, tjejer som dras till dem istället för tvärtom och är villiga att behandlas hur som helst?

Det är väldigt långsökt att sammanfatta allt detta med bara självförtroende.

Nej det är logiskt

Erfarenhet ger självförtroende.
Tjejer dras till självförtroende, eller nej vi dras alla till självförtrodende det har med spegelneuroner att göra.
Ja MC män är fula och motbjudande för de flesta kvinnor. Men nåt gör de rätt.
Vad vet jag inte för jag har inte provat, men vet däremot att kriminella är väldigt sociallt komptenta i allmänhet
Senast redigerad av Gertrud1 2016-06-18 kl. 16:53.
Citera
2016-06-18, 16:46
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvartChili
ÅH, ja. Du har rätt. Överlag sätter människor sex före vänner. Har jag sett hos både män och kvinnor. När ett gäng går ut är det ofta underförstått. Du får klara dig själv sen för jag ska ha mig ett nyp ikväll. Sedan, om vi tar kärleksrelationen, så blir det ännu tydligare. Gäller även kvinnor.
Men du verkar dåligt insatt i hur kvinnor funkar.

Och on topic så är det ett juste, respektfullt beteende som är vad kvinnor går igång på. Jag är inte hundra på att jag står bakom kampanjen, möjligtvis överdriver man lite. Har inte tagit ställning.

Om det vore så enkelt så skulle ju Snälla killar™ få en massa kvinnor, de får de ju inte för att de saknar förmåga att trigga igång spänningen. Det måste till en laddning annars går ingen kvinna igång. Det är ju därför partners tröttnar på varandra, gnistan försvinner. Det du skriver i bold är vad funktionella kvinnor fallar för, i meningen kärlek ja. Men hur man väljer partner är sällan rationellt det styrs av ens historia. Men det är för stort att förklara här.

Citat:
Jag läser mer än vad jag postar här. Riktigt intressant att du anklagar precis alla män som försvarar feminism eller kvinnor öht för att vara kvinnor. BigFatCone har du ju kallat kärring men där får du nöja dig med att skämta för han är bevisligen en man.

Precis alla två. Sedan har jag hittills aldrig haft fel ang de jag sagt ljuger, jag hade inte fel om Adriadne och jag hade inte fel om en annan manlig användare som gjör de kvinnonick men i motsatt syfte.
BigfatCone är man ja.

Citat:
Är du verkligen allvarlig? Tycker du att du framför ett hållbart argument här? Du umgås bara med karlakarlar och därför finns det inga män som ger varandra komplimanger?
Bonda är nåt män är väldigt bra på. Hängt i byggbranschen någonting?

Min tes är att du förstår dig på vare sig män eller kvinnor. Är du man bakom ditt nick?

Nope inte man, och tja du får ha din tes om du vill

Visst ger män varandra komplimanger men de lismar aldrig för andra män, och står på egna ben i diskussioner.
Om en man lismar så vill han ha sex, det är därför de nedlåtande kallas manginas - för att de säljer ut sig för sex.

Var det nåt mer?
Senast redigerad av Gertrud1 2016-06-18 kl. 16:55.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in