Citat:
Ursprungligen postat av
Statistenidittliv
Man behöver inte göra ett skit som kvinna för att någon ska få för sig att tafsa på en. Det man kan göra för att försöka förhindra det är att undvika att ha kjol, urringning, åtsittande kläder och miljöer där risken är större att det inträffar.
Precis som man som man inte behöver göra ett skit annat än att låta bli att tafsa.
Det står ju till och med i artiklarna som TS länkar till att det är just kvinnorna som anpassar sig efter den rådande situationen. Visst kan man säga ifrån men jag tror att många bara skulle bemötas med hånflin då. Eller riskera att göra situationen värre.
Problemet med den här kampanjen är att den kluddar ihop precis allt, vilket omöjliggör en vettig diskussion.
Vad det gäller tafsandet så är det självklart att man inte kladdar på en som inte vill.
Fysisk kontakt escalerar i flera steg. I parningsdansen är det kvinnan som tar i mannen först.
De som tafsar utan denna inbjudan har ingen respekt för andra människor, och det gäller kvinnliga tafsare också. Jag har sett en kvinnlig tafsare blivit ombett att gå hem från Ritz när det begav sig, och jag vet att vakterna kan lyfta ut människor som inte uppför sig.
Är problemet manliga tafsare så vore ju en vettig take på problemet en diskussion om vart gränsen går, hur närmar man sig en kvinna på ett korrekt sätt. I den här artikelserien så kletas som sagt allting ihop så budskapet blir som Ziaya skrev prata inte med någon du inte känner, rör ingen du inte känner. Det blir en djväligt trist kväll på krogen om man är där för att söka kontakt.
Ang bold, så handlar det om att sätta sig i respekt. Det här är ett väldigt problem när killar börjar ta kontak med tjejer i åtta års åldern. De närmar sig genom att dra i flätor osv, varpå flickorna går och gråter och får tröst av nån tant. På det sättet befästs det här beteendet hos båda könen.
Dvs pojkarna får den känslomässiga reaktion de är ute efter, de syns de märks, de påverkar tjejer.
Funnes där en vuxen så kunde den lära pojkarna - för ja det är en viss grupp killar som gör såhär. _ att man kan söka kontakt på andra sätt än att vara elak.
Detsamma med flickorna, man kan lära dem att stå på sig och bli arga när de blir ledsna istället för att gå undan och gråta.
Den som klarar av att bli arg när den blir kränkt, klarar av att hålla kränkningen ifrån sig psykologiskt, den som blir ledsen och går undan far illa, och den kommer att låta folk gå över gränserna fler gånger. Det här är det som händer i misshandelsrelationerna. En kvinna väljs ut som har svaga gränser och som går med på att gränserna flyttas successivt till dess att mannen kliver rakt över henne som hon inte finns (gäller givetvis tvärtom också)
Människor som inte är störda blir mindre aggressiva om man säger ifrån, medan om beteendet får fortgå utan att någon säger ifrån så belönas det. Det blir en självbelönande beteende. Killen går över gränsen, och fan han kom undan med det.
Om det skulle bli värre när man säger ifrån har du att göra med en riktigt sjuk människa, en helt gränslös sådan, och ja där har vi psykopaterna.
Anledningen att jag säger att kvinnor ska säga ifrån är att
det är de som är på plats när det händer Vill man få folk att sluta med ett beteende så måste man avbryta det när det pågår.
Det är så inlärningspsykologi funkar. Om Kalle eller Ahmet kladdar på dig så hjälper det inte ett skit att du klagar hos Anders efter 3 veckor, eller tom Anklagar Matthias för att vara sexistisk kladdare.
I krogmiljö och personen inte skulle bry sig om att du fräser ifrån så har du ju faktiskt ordningsvakter som sagt. Krogen är en affärsverksamhet, de vill att kunderna ska trivas, sålunda så lyfter de ut folk som inte sköter sig, om inte det hjälper byt krog.
Vill man komma till rätta med just tafsandet så måste man ju gå på de män som gör det och de som är enablers. Inte random killar som aldrig skulle komma att tänka på tanken.
Det kommer inte leda till något alls.
Antingen vill man lösa problemet eller så vill man bara... ja vad?
Citat:
Ursprungligen postat av
Ziaya
Uppskattar att läsa dina inlägg. Just att ge fan i att tafsa är grejen. Jag drog det längre än du men du sammanfattar det jag tycker mycket bra. Hur kan det någonsin vara kvinnans fel att mannen går över gränsen?
Och att det finns en kvinna som försvarar och romantiserar svineri i den här tråden och nedgör oss som motsätter oss det, är fullständigt jävla obegripligt för mig.
Cool snubbe du är.... En verklig förebild...
Ja att ge fan i att tafsa is da shit. DUH
Citat:
tafsa verb
fingra på något (t.ex. en person), ofta på ett obehagligt eller sexuellt sätt
Det säger ju sig självt att man inte tar i människor på ett obehagligt sätt, det är ju bara sliskiga män som ser kvinnor som något att klämma på. Eller ja det ligger väl i den manliga naturen att vilja annars skulle inga barn bli till, men att inte se den andra personen som en människa med egna önskningar är det bara störda människor som gör.
Jag säger inte att det är kvinnans fel, jag säger att det är fel att tala till alla män som om de vore störda sliskiga män.
Men det är inte alla mäns fel att män att vissa män är sliskiga.
I övrigt kul att du använder kvinnliga mobbingmetoder gullet.
Först försöker du bonda med apan, och nu med statisten.
Typiskt kvinnligt att inte kunna ta en fight själv.