2016-06-07, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roy666
Det är som att män skall veta om kvinnan är attraherad och det är ok att röra henne, jag är övertygad om att om en ful kille klappar en tjej på rumpan och kallat henne snygging tar hon det som trakasseri men om en snygg kille som hon attraheras av gör det samma sak samma kväll är det bara upphetsande.

Kan ligga nåt i det.

Kvinnomord och våldtäkter och sextrakasserier har väl alltid varit en sommargrej i media.

Du undrar om en kampanj mot att sexuellt trakasserar kvinnor är sund? Nej det är nog jävligt osunt. Tycker att det hade varit en sund kampanj om de hade varit en kampanj mot att män från andra länder sexuellt trakasserar kvinnor. Då hade det varit bra nu är det ju bara fel.
Citera
2016-06-07, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr3
Amen snälla nån är man en sexbrottsling om man glor på en tjej nu också fy fan

Att en gubbe "glor på en" betyder troligen att det står en gammal blatte och diskret onanerar framför en på bussen.
Citera
2016-06-07, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zarfiot
Du har helt missförstått vad detta handlar om. Media har kommit på att de inte längre kan mörka vad som händer när man får ett överskott av män som inte kan eller är intresserade av att bete sig på ett civiliserat sätt. Att man börjar tafsa på en random person på stan och kallar henne hora tillhör inte ett beteendemönster som är önskvärt och det har inget med feminism att göra.
Som man bäddar får man ligga.
Citera
2016-06-07, 11:24
Medlem
Bodickers avatar
Rena lögner. Och som vanligt ska någon gråterska skriva ett "öppet brev" till ALLA män att MÄN ska ta sitt ansvar. "förändringsarbetare", jaha arbetslös alltså.
Citera
2016-06-07, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roy666
Menar du på fullt allvar att som exempel.
Om jag spanar på en vacker kvinna, hon uppfattar att jag glor på henne och därmed sextrakasserar henne.
Är det viktigt att hon då får friheten att berätta för allt o alla att jag glodde på henne, gå fram o ta ett fota av mig och lägga upp mig på nätet som en sanitär olägenhet?
Hur menar du egentligen?
Vad är sextrakasseri egentligen??

Ja det vore rätt att göra för att om man inte gillar en kille ska man väl få visa det tycker jag.

Man uppskattar honom inte och visar det genom att fota honom mest fördelaktigt med ett fota i ansiktet och ett i grenen.

Om det händer varannan man och en kampanj om det så skulle då jag starta en tråd och undra om den kampanjen är sund.

Och om varann kille råkar ut för detta och får en panikartad blick när jag tar fram min kamera så skulle jag anse att det var något han fick ta tag i och sluta vara så rädd för allting.
Citera
2016-06-07, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bodicker
Rena lögner. Och som vanligt ska någon gråterska skriva ett "öppet brev" till ALLA män att MÄN ska ta sitt ansvar. "förändringsarbetare", jaha arbetslös alltså.

Finns ju män son grinar över att de ska bli uthängda på nätet fast det inte händer ännu så ja skriv ett "öppet brev" och gråt ut om de uthängningar som ska komma.

Kan tänka mig att folk börjar fota andra som gör saker mot andra och hänger ut anonymt. Vad skulle problemet med det vara?
Citera
2016-06-07, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zarfiot
Du har helt missförstått vad detta handlar om. Media har kommit på att de inte längre kan mörka vad som händer när man får ett överskott av män som inte kan eller är intresserade av att bete sig på ett civiliserat sätt. Att man börjar tafsa på en random person på stan och kallar henne hora tillhör inte ett beteendemönster som är önskvärt och det har inget med feminism att göra.
Och om det är så, varför inte öppet! rikta kampanjen mot de element som är problematiska, varför dra unga svenssons över samma kam och skuldbelägga dem, i mina ögon är detta mobbning av vita unga män av den feministiska rörelsen som ligger bakom kampanjen.
Jo detta har med rörelsen att göra i allra högsta grad.
Citera
2016-06-07, 11:31
Medlem
Libertarismuss avatar
Intressant hur denna undersökning räknar in fula ord, kränkande behandling och "gubbar som glor" som sexuella trakasserier.

Är det någon som vet procentfördelningen av svarsalternativen, jag kan inte hitta dem.

EDIT: som vanligt är Aftonbladets journalistik usel. Var är undersökningen i sin helhet någonstans? Är jag blind?
Hur många procentenheter var det som blev tafsade? Hur många blev kallade horor? Hur många gubbar var det som glodde på dem?

Om det räknas som sexuella trakasserier att titta på attraktiva kvinnor så är jag faktiskt förvånad att blott hälften av kvinnorna är "drabbade". Men det är omöjligt att veta eftersom Aftonbladet aldrig länkar till några källor.
Senast redigerad av Libertarismus 2016-06-07 kl. 11:47.
Citera
2016-06-07, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wilker
Ja det vore rätt att göra för att om man inte gillar en kille ska man väl få visa det tycker jag.

Man uppskattar honom inte och visar det genom att fota honom mest fördelaktigt med ett fota i ansiktet och ett i grenen.

Om det händer varannan man och en kampanj om det så skulle då jag starta en tråd och undra om den kampanjen är sund.

Och om varann kille råkar ut för detta och får en panikartad blick när jag tar fram min kamera så skulle jag anse att det var något han fick ta tag i och sluta vara så rädd för allting.
Ursäkta.
Men jag tycker du är spritt språngande galen.
Kanske vi skall peta ut ögonen som straff på de som glor eller…
När jag läser det du skriver börjar jag ana varför muslimerna klär sina kvinnor i burka, det kanske finns en logik i deras agerande….det kanske vet något om kvinnor vi inte vet.

Men i alla fall, börstipset för dagen….företag som säljer spegel solglasögon.
Citera
2016-06-07, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inavladarab
Om ni kvinnor inte vill bli tafsade på, varför röstade ni då hit muslimerna?

Vad skulle de ha röstat på för att förhindra det?
Citera
2016-06-07, 12:01
Medlem
Libertarismuss avatar
Kalle Anka-undersökning.
http://inteensam.story.aftonbladet.se/ lyder alltså frågan "Har du någon gång utsatts för sexuella trakasserier? Till exempel kränkande behandling eller kränkande beröring"

Man får inte veta exakt vad denna "kränkande behandling" innebär, man får heller inte reda på kvantiteten av "kränkande beröring", vilket gör det omöjligt att veta hur illa det egentligen är.
Var det 40% som påstod att de hade blivit sexuellt tafsade på? 30%? 20%? 10%?
Hur många var det som kände sig kränkta över att att en gubbe glodde på dem? 10%? 20%? 30%?

Är detta allt Inizio har att komma med, eller finns det mer data som Aftonbladet och #Inteensam inte länkar?
Senast redigerad av Libertarismus 2016-06-07 kl. 12:03.
Citera
2016-06-07, 12:04
Medlem
Sextrakasserier är en del av könsmaktsordningen, mannen håller pli på kvinnan genom att göra henne till ett objekt att bedömma sexuellt. Det kan vara så att olika kulturer ligger i olika nivå då det gäller resonemanget att hålla pli på kvinnan men att blanda in etnicitet i den diskussionen vore fördomsfullt och rasistiskt. Vi har en demokratisk process i sverige, alla typer av förtryck pga individuell egenskap ska bort. Finns sociala grupper som har svårt för att visa respekt är det bara att visa upp goda förebilder så kommer de flesta att ändra sig. Naturligtvis är det också så att om nya svenskar inte acklimatiserat sig till svensk standard så bör inte det tas upp i media eftersom ett omskrivande av en sådan händelse skulle spä på rasismen, låt förebildsarbetet ha sin gilla gång. Vi är numera globala och människosynen som uppstått här beror på isolation från omvärlden, ta tex frasen "näe, tänk att det kunde hända här i lilla sverige" visar att vi bara för några år sedan hade en självbild som isolerade från omvärlden, vi hade inget ont här men gav gott till omvärlden tex Björn Borg, Ingemar Stenmark, Abba, Electrolux, Volvo, Saab, Stiga, Husqvarna, Ericsson, Greta Garbo, Ingmar Bergman osv sverige täckte upp nästan hela registret av världsledande produkter. Vi kan inte isolera oss från omvärlden, vi är globala, det som finns på andra ställen på jordklotet ska även finnas här, se all mat, musik, butiker, torghandel massor med nya inslag som gör det roligare att leva här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in