2016-06-17, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
, ur artikeln:

"Men det som inte stämmer är att jag vare sig har gjort eller någonsin tänkt tanken att betala privata utgifter med annat än egna pengar, förklarade Mona Sahlin."
l.

Det var dååå en Jäävlaaa LjuugaarFittKärring - hon har ju betalat sin passup
Labben med Andras Pengar - han hade ju andra uppgifter än vad som skall
vara i Samordningen OCH MoS anställde honom egentligen mot Regeringskansliets
vilja
Citera
2016-06-17, 19:53
Medlem
P55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Butter200
Inget nytt om henne? Något åtal på gång?

Nej, inget nytt vad jag vet. Och den här förundersökningen är väl inte ett prioriterat ärende hos polisen så i bästa fall kan FUP vara klar till jul!

Själv tycker jag det borde ha förtur eftersom det ligger i nationens intresse när en av de ledande politikerna inom Sveriges största parti har fifflat och lurat oss så till den milda grad.

Vi får se hur det går. Det kan också gå så illa att hon erkänner sitt brott och får ett strafföreläggande och då blir endast föreläggandet offentligt, förundersökningen blir sekretessbelagd.
Citera
2016-06-17, 19:56
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Inget nytt om henne? Något åtal på gång?

Hon fick visst uttala sig angående mordet på den brittiska politikern idag och omnämndes av TT och blivit citerad i media. Möjligen lite fiskande då från hennes nära och kära i media om när hon nu kan komma tillbaka och få nästa glamjobb och möjlighet att fiffla...
Citera
2016-06-17, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Hon fick visst uttala sig angående mordet på den brittiska politikern idag och omnämndes av TT och blivit citerad i media. Möjligen lite fiskande då från hennes nära och kära i media om när hon nu kan komma tillbaka och få nästa glamjobb och möjlighet att fiffla...

Det var tråkigt att höra. Jag tycker inte att hon ska uttala sig som något slags företrädare för demokratin alls nu.
Citera
2016-06-17, 20:04
Medlem
K.Stroganoffs avatar
Snälla Deski. Kan du inte bara sluta med ditt "MoS". Det var inte roligt eller fyndigt från början och det gör att man inte bryr sig om dina inlägg, som ibland faktiskt kan vara helt okej. Sällan, men ibland. Du sänker dig själv med fåniga bokstavslekar som ingen annan än DU tycker är fyndiga.
Citera
2016-06-17, 20:10
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Det var tråkigt att höra. Jag tycker inte att hon ska uttala sig som något slags företrädare för demokratin alls nu.

Nej absolut inte. Återstår väl att se nu kommande vecka hur mycket mediatid hon får nu när rapporten om hennes arbete ska släppas. Vore ju skamligt att se henne sitta i typ morgonsofforna och prata om detta nu under föremål för brottsutredning och om nu vi har ett rättvist samhälle ska fällas för det hon gjort och därmed vara persona non grata i politiken.
Citera
2016-06-17, 20:21
Medlem
Citat:
Nej absolut inte. Återstår väl att se nu kommande vecka hur mycket mediatid hon får nu när rapporten om hennes arbete ska släppas. Vore ju skamligt att se henne sitta i typ morgonsofforna och prata om detta nu under föremål för brottsutredning och om nu vi har ett rättvist samhälle ska fällas för det hon gjort och därmed vara persona non grata i politiken.

Jävligt skamligt. Det är väl brukligt att politiker under brottsutredning ska hålla käft
Citera
2016-06-17, 20:47
Medlem
Verkistos avatar
Citat:

Egentligen är väl detta ämne för en egen tråd, men vad gissar ni blir Monas nästa glamjobb?

Min gissning är VD för SVT. Tror inte nuvarande VD:n orkar så länge till. Hon ser minst sagt trött ut. Gissar på att Mona tar över under hösten.
Citera
2016-06-17, 20:52
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Verkisto
Egentligen är väl detta ämne för en egen tråd, men vad gissar ni blir Monas nästa glamjobb?

Min gissning är VD för SVT. Tror inte nuvarande VD:n orkar så länge till. Hon ser minst sagt trött ut. Gissar på att Mona tar över under hösten.

Jo det vore något... Skulle gissa på att ett statligt jobb i New York är det mest sannolika under åtminstone ett par år tills "det lugnat ner sig" på hemmaplan och folk förhoppningsvis glömt bort detta "lilla". Hon har visst uttalat sig positivt om internationell karriär och då just NY så det är väl dit hon nu kommer skickas på nästa glamjobb som typ bara kommer bli en liten notis till hösten att Mona Sahlin har av regeringen blivit utnämnd att sköta något där i staterna. Löfvén uttalar sig kort om att Mona kommer göra ett alldeles strålande jobb osv. Brukar vara så i maktens korridorer.
Citera
2016-06-17, 20:55
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:

Från en kommande intervju:
"det är häftigt att betala TV-licens. För mig är TV-licens det finaste uttrycket för vad hjärntvätt är"
Citera
2016-06-17, 21:11
Medlem
P55s avatar
Citat:

Nej nej nej! Hon är en Paria och ingen i det politiska etablissemanget vill engagera henne, var så säker!
Citera
2016-06-17, 21:28
Medlem
Golonkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P55
Nej nej nej! Hon är en Paria och ingen i det politiska etablissemanget vill engagera henne, var så säker!
Det finns alltid ett jobb för Mysiga Mona, var så säker. Bra pröjs o lagom glammigt. Och det blir säkert utomlands under en tid, tills vi glömt detta senaste och hon får komma hem igen. De här kreaturen ser om sitt hus. Det är precis som i Goodfellas. Är man en "made guy", som Mona, så är man....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in