2016-06-17, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av filippasol
Offren är inte alls det motvilliga till att få hjälp. Tvärtom. Men dom är livrädda naturligtvis och vågar inte och gör det som gärningsmannen vill så att det inte ska bli ännu värre.

Jag kallar det för "motvilliga till hjälp" om de:

- säger till andra som vill hjälpa dem att de inte ska lägga sig i
- säger till åklagaren att han inte får tillgång till journalerna, anteckningar, foton etc. som skulle kunna användas som bevismaterial i en rättegång
- tackar nej till skyddat boende.

Då har man enligt mig avböjt sig hjälpen - trots att man samtidigt har anmält brottet OCH meddelat att man inte vill medverka.
Senast redigerad av sno 2016-06-17 kl. 16:20.
Citera
2016-06-17, 16:08
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
http://www.expressen.se/nyheter/expojkvannen-om-sorgen-efter-lotta/

Lottas expojkvän Per berättar en osammanhängande story I Expressen:

Per och Lotta träffades på en fest och relationen varade över 22 år. I 17 av dessa år var de förlovade. Lotta var 41år gammal när hon dog.

2003 flyttade Lotta och expojkvännen in i en mindre lägenhet i Stockholm ihop. Men förhållandet tog slut.

Under tiden tillsammans skaffade de också en annan livskamrat, den gemensamma hunden, briarden Ecco, 10.

Så för 13 år sedan tog förhållandet slut – men för 10 år sedan var de tillsammans?

Lotta är förresten skriven I Härnösand – trots att hon bodde I Stockholm och har tydligen gjort det sen 2003.

Det måste finnas någon orsak till det..

Du missförstår nog. De flyttade in i lägenheten i Stockholm 2003. Sedan står det att förhållandet tog slut, men det står inte att det slut 2003. Det kan lika gärna ha tagit slut 2005 eller 2009 eller 2012 eller vad som helst.
Citera
2016-06-17, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medvalls
Jo men du verkar vända på varje sten för att kasta skulden på kvinnan.
Skillnad?

Det är din tolkning. Något som du påstår..

Precis som du påstår dig VETA vilka faktorer som har med mordet att göra och vilka inte.
Citera
2016-06-17, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Du missförstår nog. De flyttade in i lägenheten i Stockholm 2003. Sedan står det att förhållandet tog slut, men det står inte att det slut 2003. Det kan lika gärna ha tagit slut 2005 eller 2009 eller 2012 eller vad som helst.

Så om förhållandet tog slut 2005 - och samtidigt varade 22år - då började deras förhållande när Lotta var 8 år gammal.. :-o
Citera
2016-06-17, 16:19
Medlem
Citat:
Jag kan för mitt liv inte tro att denna GM har en “ytterst utvecklad intelligensnivå”...

Sen svarade du inte på mina frågor angående “varför” du tror att kvinnor som enligt många här är “normala” tackar ja till erbjudanden om giftermål/samboskap med endast ett par veckors bekantskap med dessa män?

Varför bryr de sig inte när de får höra att GM I fråga har misshandlat – grovt – andra män(niskor)?

Att vara "smart" kan man vara på många sätt. Du som är så förbaskat insatt - borde väl ha läst på om detta. Finns belägg - OM du nu läst på.
Du har ju tidigare skrivit - spaltmeter - om psykopatens beteende, så märkligt att du - missat - detta i så fall, att deras intelligens, anses hög. (OBS! att undantag finns - ingen är den andre lik - kanhända att det i just DETTA fall - inte stämmer - det har jag ingen kännedom om, utan det är mest - vanligtvis)

Att "normala" kvinnor tackar ja...till bekantskap, giftermål...svaret är - man är hjärntvättad, duperad - *upprepar* - ner till fotknölarna.
För att helt förstå detta - måste man ha varit - DÄR.
DU har uppenbarligen INTE varit detta (var lycklig)
Citera
2016-06-17, 16:22
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Så om förhållandet tog slut 2005 - och samtidigt varade 22år - då började deras förhållande när Lotta var 8 år gammal.. :-o
Jag räknade inte efter på det sättet.

Lotta blev 41 år. Säg att de träffades när hon var 17 år (gissning här alltså). De var ihop i 22 år. Då borde hon ha varit 39 när det tog slut. Alltså år 2014.

Det borde ligga hyfsat nära sanningen. Ge eller ta något år åt något håll.
Citera
2016-06-17, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medvalls
Och det är orsaken till att han slog ihjäl henne menar du?

Orsaken är nog att han - tappade makten över "sitt offer" - hon ville gå sin väg, men det ville inte han.
Citera
2016-06-17, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rappakalja2
Att vara "smart" kan man vara på många sätt. Du som är så förbaskat insatt - borde väl ha läst på om detta. Finns belägg - OM du nu läst på.
Du har ju tidigare skrivit - spaltmeter - om psykopatens beteende, så märkligt att du - missat - detta i så fall, att deras intelligens, anses hög. (OBS! att undantag finns - ingen är den andre lik - kanhända att det i just DETTA fall - inte stämmer - det har jag ingen kännedom om, utan det är mest - vanligtvis)

Att "normala" kvinnor tackar ja...till bekantskap, giftermål...svaret är - man är hjärntvättad, duperad - *upprepar* - ner till fotknölarna.
För att helt förstå detta - måste man ha varit - DÄR.
DU har uppenbarligen INTE varit detta (var lycklig)

Det finns ingenting smart I denna kille. Tvärtom.

Och om nu dessa tjejer är “normala”, hur kan det då komma sig att de blir “hjärntvättade”/”manipulerade” inom en kvart?

En skinnskalle kontaktar dem via facebook – och då är det “kört”..

Man känner sig “tvungen” att bli sambo.. Särskilt om man får blommor..

Är man så lätt manipulerad, då behöver man en förmyndare.
Citera
2016-06-17, 16:39
Medlem
satanslillebrors avatar
Citat:
Jag kallar det för "motvilliga till hjälp" om de:

- säger till åklagaren att han inte får tillgång till journalerna, anteckningar, foton etc. som skulle kunna användas som bevismaterial i en rättegång

Då har man enligt mig avböjt sig hjälpen - trots att man samtidigt har anmält brottet OCH meddelat att man inte vill medverka.

Ja jag håller med.

De har man helt klart. Väldigt skumt beteende.

Du är så jävla efterbliven.
Citera
2016-06-17, 16:40
Medlem
Citat:
Jag kallar det för "motvilliga till hjälp" om man:

Om du inte har förmågan att sätta dig in i hennes (+andra våldsutsatta kvinnors) situation, då blir det svårt att nå fram till dig med information. Det är som att hälla vatten på en gås, allt rinner av.

Hon pratade flera gånger per dag med sina nära vänner och föräldrar. Åtminstone vänner fick också ta del av hennes dokumentation av sina skador. Att hon inte ville att dom skulle agera på egen hand är för mig förståeligt då hon erfarit hur "galen" han kunde bli. Hon ville inte att hennes vänner skulle utsättas för hans besinningslösa våld. Eller sina föräldrar för den del. Han var besinningslös.

Omtanke om sina nära och kära var en egenskap som kännetecknade Lotta.

Jag tror att hon sakta men säkert byggde upp dokumentation som skulle stärka hennes anmälan så att hon inte skulle riskera att han gick fri.

Det är lätt att i Efterhanden bakom ett tangentbord att ha synpunkter. Jag kan förstå hennes rädsla och utsatthet.
Senast redigerad av Remark 2016-06-17 kl. 16:48.
Citera
2016-06-17, 16:47
Medlem
Medvallss avatar
Citat:
Det finns ingenting smart I denna kille. Tvärtom.

Och om nu dessa tjejer är “normala”, hur kan det då komma sig att de blir “hjärntvättade”/”manipulerade” inom en kvart?

En skinnskalle kontaktar dem via facebook – och då är det “kört”..

Man känner sig “tvungen” att bli sambo.. Särskilt om man får blommor..

Är man så lätt manipulerad, då behöver man en förmyndare.
Men du har aldrig varit där, utsatt, jagad av en anabolstinn psykopat gissar jag?
Hur kan du då VETA vad dom tänker, hur dom tänker och vad dom borde ha gjort?
Du gissar ju bara!
Citera
2016-06-17, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Om du inte har förmågan att sätta dig in i hennes (+andra våldsutsatta kvinnors) situation, då blir det svårt att nå fram till dig med information. Det är som att hälla vatten på en gås, allt rinner av.

Hon pratade flera gånger per dag med sina nära vänner och föräldrar. Åtminstone vänner fick också ta del av hennes dokumentation av sina skador. Att hon inte ville att dom skulle agera på egen hand är för mig förståeligt då hon erfarit hur "galen" han kunde bli. Hon ville inte att hennes vänner skulle utsättas för hans besinningslösa våld. Eller sina föräldrar för den del. Han var besinningslös.

Omtanke om sina nära och kära var en egenskap som kännetecknade Lotta.

Jag tror att hon sakta men säkert byggde upp dokumentation som skulle stärka hennes anmälan så att hon inte skulle riskera att han gick fri.

Det är lätt att i Efterhanden bakom ett tangentbord att ha synpunkter. Jag kan förstå hennes rädsla och utsatthet.

Vissa av hennes släktingar/vänner tror att de inte ens var ihop. Trots att hon pratade med dem flera gånger per dag..

En galning som hade börjat stalka henne på fejan och på något märkligt sätt även kunnat få tillgång till hennes mobil.. Hmm..

Hon tyckte synd om sina vänner och släktingar. Men tyckte hon synd om även åklagaren?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in