2016-06-17, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rappakalja2
Då och då råkar någon ut för en psykopat som fuckar upp livet, det kan vara i vilken relation som helst, enbart som vänner, bekanta eller i en intimare.
Det går fort i början och vi charmas sönder av ord, blickar och leenden.
Man kanske inte fattar - just i den stunden, inte förren det är för sent.

Du behöver definitivt INTE vara trög eller korkad, den som påstår detta, har inte upplevt situationen i verkliga livet – skatta dig lycklig.
Kom ihåg att det är psykopaten som är – experten - och kan dupera ner dig till fotknölarna, oavsett hur smart och uppmärksam du tror dig vara.

När du vill avsluta relationen och har tur, så kanske denne, nöjer sig med detta.
I en del fall är det inte så – inte för Lotta – som råkade ut för den värsta av värsta.

Psykopaten säger att denne gillar dig i ett tidigt skede
I ett VÄLDIGT TIDIGT SKEDE. Ni har träffats en gång, två gånger eller kanske bara snackat på Facebook.
Det stoppar dock inte psykopaten från att ösa ut sina känslor för dig.
Eller ja, sina och sina, de är ju inte på riktigt. Men denne är angelägen om att få dig runt lillfingret och säger därför vad som behövs för att du ska falla.

En ”äkta” psykopat skiftar ofta i humöret,0-100 snabbt som attan.
Det är inte ovanligt att denne går från att vara supergullig till att helt plötsligt få ett utbrott från helvetet.
Det är snarare regel än undantag. Vem får ta skiten? Du givetvis. Allt är ditt fel, vilket denne är noga med att påpeka.
Denne är intensiv till en början – för att sedan ”spåra ur” - utan förvarning
En psykopat är väldigt bekräftande - väldigt tidigt.
Att föreslå giftermål efter ni känt varandra i tre veckor är absolut inga konstigheter för psykopaten. Var bara beredd på att dessa framtidsplaner är extremt temporära - de existerar bara i stunden de yttras.

Personen är charmig så in i helvete.
Gulliga ord! Ögon som glittrar! Generös med komplimanger!
Lögner, hör till vardagen Oftast rör det sig om saker som egentligen inte har någon betydelse, hur många gånger han/hon varit på Kreta eller vad han/hon åt till lunch. Lögnerna följer inget logiskt mönster och saknar ofta ett bakomliggande syfte.

Psykopater känner inget dåligt samvete. Faktum är att de inte har något samvete över huvud taget. Därför drar denne sig sällan för att ligga och dejta runt med många samtidigt. Betar av människor som ”vanligt” folk tvättar händerna efter ett toalettbesök.

Att på något sätt skuldbelägga den som drabbas, sådana påståenden är totalt befängda. Varför man inte gjorde si eller så.
UTAN personlig erfarenhet, så kan man hänvisa till vad tusan som helst.

”Dåliga val” - som i förlängningen inneburit större eller mindre konsekvenser det har nog de flesta av oss gjort – både kvinnor och män, gammal som ung.
Men att för den sakens skull bli misshandlad till döds, är väl knappast en konsekvens någon av er – i det mest vildaste tänk – tror ska inträffa.

Kanske upprepar jag något av vad i tidigare inlägg sagts – men...till er som INTE varit utsatt för liknande, till er vill jag säga – stanna upp – du tror att det är lätt att bara gå – så enkelt är det inte - i alla fall inte alla gånger.
Att helt säga upp sitt liv, kontakter med anhöriga, ny identitet, för detta krävs ett OERHÖRT stort mod. Du blir TOTALT ensam.
Att leva som ett jagat djur – vem vill det!

Nu vet jag inte om GM verkligen är en psykopat eller ej. Men låt oss ponera att han är det och beter sig som en också.

Du skriver att “föreslå giftermål efter ni känt varandra i tre veckor är absolut inga konstigheter för psykopaten”.

Ok. Jag köper det.

Däremot undrar jag varför en “helt vanlig och normal tjej” skulle tacka ja till ett giftermål med en människa hon inte känner?

Varför blir dessa tjejer sambos på en vecka med en psykopat?

Hur kan de charmas av blombuketter när den som ger blommorna samtidigt “skryter om” hur många mänsskallar han har spräckt tillsammans med sin bror?

Vad spelar det för någon roll ifall en människa som verkar totalt borta I huvudet (spräcker skallar på folk) ger komplimanger till en tjej? Blir en “normal” kvinna smickrad då?

Om man inte känner empati för psykopatens f.d. flickvänner eller andra män som psykopaten har misshandlat svårt/dödat hur kan man då kräva empati för sin egen del när man själv råkar illa ut pga samma psykopat?
Citera
2016-06-17, 15:42
Medlem
Medvallss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Nu vet jag inte om GM verkligen är en psykopat eller ej. Men låt oss ponera att han är det och beter sig som en också.

Du skriver att “föreslå giftermål efter ni känt varandra i tre veckor är absolut inga konstigheter för psykopaten”.

Ok. Jag köper det.

Däremot undrar jag varför en “helt vanlig och normal tjej” skulle tacka ja till ett giftermål med en människa hon inte känner?

Hur kan de charmas av blombuketter när den som ger blommorna samtidigt “skryter om” hur många mänsskallar han har spräckt tillsammans med sin bror?

Vad spelar det för någon roll ifall en människa som verkar totalt borta I huvudet (spräcker skallar på folk) ger komplimanger till en tjej? Blir en “normal” kvinna smickrad då?

Om man inte känner empati för psykopatens f.d. flickvänner eller andra män som psykopaten har misshandlat svårt/dödat hur kan man då kräva empati för sin egen del när man själv råkar illa ut pga samma psykopat?

Eftersom tråden handlar om mordet på Lotta så tar jag mig friheten att fortsätta tråden on topic:

Enligt anhöriga hade de ingen riktig relation. Han hade i själva verket börjat uppvakta henne med blommor efter att han funnit henne i sociala medier, på Facebook. Men han kunde inte acceptera när hon förklarade att hon inte ville ha ett förhållande.

http://www.expressen.se/nyheter/expojkvannen-om-sorgen-efter-lotta/
Citera
2016-06-17, 15:44
Medlem
Citat:
Hon var för två dagar sedan skriven i Bromma. Troligtvis ändrat av anhöriga.
Har för mig att hon en kort period också bodde i trakterna kring Karlstad, innan Stockholm.
Om detta nu är relevant - vilket jag inte kan tycka.

Hur kan förhållandet till exet ha varat i 22år när Lotta var 41år vid dödsögonblicket och förhållandet tog slut för 13år sedan - samtidigt som de var tillsammans för 10 år sedan?

Om det var "struligt" mellan exet och Lotta och de hade en "on-off"- relation, då blir det mer förståeligt att GM drabbades av svartsjuka ifall han misstänkte att Lotta hade gått bakom ryggen på honom.
Citera
2016-06-17, 15:45
Medlem
Medvallss avatar
Citat:
Hur kan förhållandet till exet ha varat i 22år när Lotta var 41år vid dödsögonblicket och förhållandet tog slut för 13år sedan - samtidigt som de var tillsammans för 10 år sedan?

Om det var "struligt" mellan exet och Lotta och de hade en "on-off"- relation, då blir det mer förståeligt att GM drabbades av svartsjuka ifall han misstänkte att Lotta hade gått bakom ryggen på honom.

Och det är orsaken till att han slog ihjäl henne menar du?
Citera
2016-06-17, 15:50
Medlem
satanslillebrors avatar
Citat:

Ja de är ju märkligt. Självklart blev han ju svartsjuk då och slog sönder skallen på henne, inget konstigt med de.
Citera
2016-06-17, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medvalls
Måste det?
Hon kanske fick jobb i Stockholm?
Måste du vända på varje sten för att hitta en orsak till nåt som inte alls är relaterat till mordet?

Vad vet du om det?

Och ja, jag anser att man måste vända på varje sten. Jag trodde att dessa som nu kämpar för att "samhället" ska engagera sig mer också ansåg att varje sten ska vändas för att bättre kunna förstå mekanismerna bakom den här sortens relationsvåld så att man kunde hitta vägar hur man kunde hjälpa offren trots att de själva är motvilliga till att få hjälp.
Citera
2016-06-17, 15:58
Medlem
Medvallss avatar
Citat:
Vad vet du om det?

Och ja, jag anser att man måste vända på varje sten. Jag trodde att dessa som nu kämpar för att "samhället" ska engagera sig mer också ansåg att varje sten ska vändas för att bättre kunna förstå mekanismerna bakom den här sortens relationsvåld så att man kunde hitta vägar hur man kunde hjälpa offren trots att de själva är motvilliga till att få hjälp.
Jo men du verkar vända på varje sten för att kasta skulden på kvinnan.
Skillnad?
Citera
Medlem
Citat:

Ok. Jag köper det.

Jo, nog beter sig GM som en "klassisk psykopat"
Och han har förmodligen inte - i alla fall inte i ett inledande skede, berättat om "spräckta skallar"
Observera att "psykopaten" som regel INTE är en vad vi i vardagstal - kallar dumskalle - de har oftast en ytterst utvecklad intelligensnivå - som ligger på medel och däröver. Egentligen jävligt smarta - det är av den orsaken - vi, samhället, polis och övriga "går på" dennes utsagor.
Skrev jag inte - duperar ner till fotknölarna.
En helt NORMAL människa, tror i det flesta fall - 99 av hundra gott om människor kring sig.
Tror DU att alla dina grannar (som exempel) är psykopater, mördare osv. ?
Kan nog svara i ditt ställe - nej.
Att begära ett "CV" på de människor vi träffar, genom livet...hemska tanke. Då har man inget LIV över huvud taget.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Nu får du sortera lite tycker jag. En del mördargroupies finns, men det är inte dom vi avhandlar här.
Så några Lotta är dom knappast. Sen finns det andra kriminella som inte slår ihjäl kvinnor som attraherar "vissa" kvinnor det är sant. Men att dom önskar att bli slagna är ditt önsketänkande inget annat. Du får sluta dra alla kvinnor över en kam det har du jäkligt svårt för eftersom du är besviken stackare.

Var har jag skrivit att de önskar att bli slagna?
Citera
2016-06-17, 16:00
Medlem
Citat:
Vad vet du om det?

Offren är inte alls det motvilliga till att få hjälp. Tvärtom. Men dom är livrädda naturligtvis och vågar inte och gör det som gärningsmannen vill så att det inte ska bli ännu värre.
Citera
2016-06-17, 16:04
Medlem
Citat:
Jo, nog beter sig GM som en "klassisk psykopat"
Och han har förmodligen inte - i alla fall inte i ett inledande skede, berättat om "spräckta skallar"
Observera att "psykopaten" som regel INTE är en vad vi i vardagstal - kallar dumskalle - de har oftast en ytterst utvecklad intelligensnivå - som ligger på medel och däröver. Egentligen jävligt smarta - det är av den orsaken - vi, samhället, polis och övriga "går på" dennes utsagor.
Skrev jag inte - duperar ner till fotknölarna.
En helt NORMAL människa, tror i det flesta fall - 99 av hundra gott om människor kring sig.
Tror DU att alla dina grannar (som exempel) är psykopater, mördare osv. ?
Kan nog svara i ditt ställe - nej.
Att begära ett "CV" på de människor vi träffar, genom livet...hemska tanke. Då har man inget LIV över huvud taget.

Jag kan för mitt liv inte tro att denna GM har en “ytterst utvecklad intelligensnivå”...

Sen svarade du inte på mina frågor angående “varför” du tror att kvinnor som enligt många här är “normala” tackar ja till erbjudanden om giftermål/samboskap med endast ett par veckors bekantskap med dessa män?

Varför bryr de sig inte när de får höra att GM I fråga har misshandlat – grovt – andra män(niskor)?
Citera
2016-06-17, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dack
Rent fantastiskt att ingen av dom här båda skinbulorna till brödernas offer och som har blivit oskyldigt misshandlade ute på stan satt i kula mellan ögonen på svinen. Sedan kan dom få vara hur jävla stora dom vill desto hårdare slår dom i backen av en 9 ×19 mm i pannbenet.

Tanken slog mig idag, faktiskt, den äldre brodern, är rätt "tunn" kan jag säga. Ingen "anabolstinn" sak, direkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in