2016-06-17, 11:14
Medlem
Saxat från artikeln:

http://www.expressen.se/nyheter/mordarbroderna-som-hatar-kvinnor/

Han brukade sitta och skryta om hur de hade hoppat sönder folks huvud som vattenmeloner.

Den tidigare flickvännen som Jonsson hotade att kasta ned på spåret i tunnelbanan fick snabbt erfara hans två vitt skilda sidor när de blev ett par...

Hon visste tidigt att en annan kvinna hade anklagat Martin Jonsson för att ha misshandlat henne.
Han berättade att han hade blivit anmäld för kvinnomisshandel tidigare, men att tjejen hade hittat på allting. Och det köpte jag, säger hon.

En genomgång av socialtjänstens utredningar, polisförhör, domar och samtal med människor runt bröderna visar på ett flertal gemensamma nämnare: missbruk av alkohol och droger, nazistkopplingar, knivvåld, bruk av anabola steroider och inte minst kvinnohatet.

Jag upprepar det jag har sagt tidigare att det inte är “vanliga kvinnor” som blir ihop med män som “skryter om att ha hoppat sönder folks huvud”. Det är inga vanliga kvinnor som blir ihop med män som missbrukar alkohol, droger och anabola. Det är inte vanliga kvinnor som “flyttar ihop” med den här sortens män på kort varseloch stannar I en relation där mannen har hotat att kasta henne på tunnelbanaspåret. Tre veckor innan hade hon fått en dansk skalle som gjorde henne illamående i flera dagar..

Men kvinnor som själva har missbruksproblem, kommer från trasiga miljöer och pga sitt egna missbruk och uppväxt lider av empatistörning kan betrakta den här typen av tomhuvuden som “kap”. Dessa kvinnor bryr sig inte ifall killarna har krossat andra människors huvuden eller misshandlat sina tidigare flickvänner. Dessa kvinnor prioriterar sina egna behov – gentemot sina barns behov.
Citera
2016-06-17, 11:27
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det finns säkert mer lämpliga sidor där du kan spy ut ditt kvinnohat än här. Det synes mig som du bär på ett djupt förakt mot kvinnor rent generellt. Inte endast just BO Lotta. Du "tuggar" om samma saker hela tiden i syfte att skuldbelägga brottsoffret istället för den som utfört detta brutala mord.

Varför är det viktigt för dig?
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Jag kan kontra med att ni i er tur tuggar om samma sak också: "samhället måste göra mera"… "samhället har svikit dessa kvinnor"… "åklagaren gjorde inte sitt arbete"… "polisen skötte sig dåligt".. "andra män borde ställa upp"..

När den enkla lösningen är att BO själv agerar och ser därmed till att bura in dåren.

Om BO inte förmår sig att se efter sitt eget bästa, då ska SAMHÄLLET hjälpa henne med det och omyndigförklara henne på den punkten och tvinga henne att hålla henne borta från våldsverkaren.

Ni har ingen lösning på frågan. Ni bara tuggar samma sak om och om igen..
Som så många redan påpekat, så för du inte dialogen framåt utan spyr bara samma galla oavbrutet!

Efter dina 60-tal inlägg i tråden med ett närmast identiskt upprepande av samma mantra, så använde jag forumets sökfunktion för att få en objektiv bild av skribenten "sno".
Det tog inte många sekunder att från de 5 tusen inläggen se någon som verkligen tycker vansinnigt illa om kvinnor, och oftast
de med svagare begåvning.

Vad detta hat har att göra i tråden om den av en psykopat mördade Lotta, har jag svårt att förstå?
Åtminstone efter de första 40 av dina närmast identiskt upprepade inlägg.

Ser nu verkligen fram emot att få veta sanningen i ett FUP om vad som skett innan livet stals ifrån Lotta.

Jag har verkligen uppskattat trådens alla åsikter, infallsvinklar, teorier samt närståendes och vänners bidrag utifrån hur de individuellt på helt olika sätt har upplevt historien kring vad som ledde fram till denna tragik.

Du kan stå fast vid dina liknelser som t.ex. att du inte bryr dig ett dugg mer om Lotta än den som väljer att gå på vägen i mörka kläder, eller den om att gå på lina, eller den om att gå in i lejonburar m.m.

Vet självklart inte vem du råkat så illa ut med för att omväxlande spy galla över kvinnor eller agera dramaqueen?

Jodå, jag är man och inte feminist, men försöker att vara både nyfiken och lite "openminded".
Citera
2016-06-17, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeBronThurman
Som så många redan påpekat, så för du inte dialogen framåt utan spyr bara samma galla oavbrutet!

Efter dina 60-tal inlägg i tråden med ett närmast identiskt upprepande av samma mantra, så använde jag forumets sökfunktion för att få en objektiv bild av skribenten "sno".
Det tog inte många sekunder att från de 5 tusen inläggen se någon som verkligen tycker vansinnigt illa om kvinnor, och oftast
de med svagare begåvning.

Vad detta hat har att göra i tråden om den av en psykopat mördade Lotta, har jag svårt att förstå?
Åtminstone efter de första 40 av dina närmast identiskt upprepade inlägg.

Ser nu verkligen fram emot att få veta sanningen i ett FUP om vad som skett innan livet stals ifrån Lotta.

Jag har verkligen uppskattat trådens alla åsikter, infallsvinklar, teorier samt närståendes och vänners bidrag utifrån hur de individuellt på helt olika sätt har upplevt historien kring vad som ledde fram till denna tragik.

Du kan stå fast vid dina liknelser som t.ex. att du inte bryr dig ett dugg mer om Lotta än den som väljer att gå på vägen i mörka kläder, eller den om att gå på lina, eller den om att gå in i lejonburar m.m.

Vet självklart inte vem du råkat så illa ut med för att omväxlande spy galla över kvinnor eller agera dramaqueen?

Jodå, jag är man och inte feminist, men försöker att vara både nyfiken och lite "openminded".

"En kvinna som har umgåtts med Martin Jonsson berättar att han gärna och ofta berättade om sina och broderns våldsdåd, men bara när det var riktat mot män.
Alla har varit rädda för dem. Martin gillade att skryta om vad han och hans bror hade gjort.

Så länge våldet är riktat mot andra män är det ok? Inget att bry sig?

Sen ska dessa män komma och försvara den här sortens kvinnor som totalt har ignorerat våldet gentemot dem..

Undrar varför det endast dök upp 100pers - och väldigt få män - i den manifestation som Emelie Nixon ordnade på Sergelstorg..?
Citera
2016-06-17, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av caralhos
Helt riktigt. De själva anser sig aldrig behöva ta ansvar. Ska någon ta ansvar då är det samhället. Går det åt pipan så är det samhällets fel. Så korkade kan kvinnor faktiskt vara.

Vissa tycker till och med att det är hemskt att Lotta har ett eget ansvar. Kvinnor tycks se ansvar som en belastning (ja till viss del är det väl det) men tycker man sig inte ha ett eget ansvar över sitt liv så har man ingen makt över det och lever i händerna på andra.

Det var då ett evinnerligt tjat om att - KVINNOR är korkade - eller KAN vara.
Då kan jag ju säga att det finns en jäddra massa korkade män också - som också ser ansvar som en belastning.
Har man inte varit i den specifika sits Lotta var - den som varit, säger definitivt inte att personen är - korkad - oavsett om det är en man eller kvinna.
Citera
2016-06-17, 13:11
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
"En kvinna som har umgåtts med Martin Jonsson berättar att han gärna och ofta berättade om sina och broderns våldsdåd, men bara när det var riktat mot män.
Alla har varit rädda för dem. Martin gillade att skryta om vad han och hans bror hade gjort.

*) ---> Så länge våldet är riktat mot andra män är det ok? Inget att bry sig?

Sen ska dessa män komma och försvara den här sortens kvinnor som totalt har ignorerat våldet gentemot dem..

Undrar varför det endast dök upp 100pers - och väldigt få män - i den manifestation som Emelie Nixon ordnade på Sergelstorg..?
Sammanfattning:
Om du vill att de män som har misshandlats av dessa "Neanderthalare" ska bli sedda och förstådda av världens kvinnor, så kan ju det utgöra grunden för en ny tråd i lämpligt forum!

Beklagar ifrån djupet av mitt hjärta ifall du ev. har råkat illa ut p.g.a. snedtändning ifrån någon av dessa uppenbara "raketforskare"?

*) ---> Ingen i tråden har väl varken berört eller försvarat mäns våld emot män?
- Ja just det! Det kan ju bero på att tråden inte handlar om det ämnet!
Citera
2016-06-17, 13:21
Medlem
Detta är en bedrövlig historia. I ett försök att styra upp diskussionen tycker jag att lite fakta är på sin plats.

Åklagaren både kunde och borde ha väckt allmänt åtal i det här fallet.

https://polisen.se/Lagar-och-regler/Om-olika-brott/Brott-i-nara-relationer/

Citat från länkad sida:
"Specialinriktade lagar
I samhällsdebatten och i lagstiftningen har brott i nära relationer allt mer kommit att betraktas som ett samhällsproblem i stället för en privatsak.
År 1998 infördes lag om grov fridskränkning och grov kvinnofridskränkning. För att en person ska dömas för något av dessa brott krävs att han eller hon ska ha begått flera straffbelagda gärningar mot en och samma person under en kortare eller längre tidsperiod, och att dessa gärningar varit ett led i en upprepad kränkning av personens integritet och självkänsla.
Brottet lyder under allmänt åtal vilket innebär att polis eller åklagare är skyldiga att utreda brottet, när det blivit känt av dem, även om den som är utsatt inte vill det."
Citera
2016-06-17, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeBronThurman
Sammanfattning:
Om du vill att de män som har misshandlats av dessa "Neanderthalare" ska bli sedda och förstådda av världens kvinnor, så kan ju det utgöra grunden för en ny tråd i lämpligt forum!

Beklagar ifrån djupet av mitt hjärta ifall du ev. har råkat illa ut p.g.a. snedtändning ifrån någon av dessa uppenbara "raketforskare"?

*) ---> Ingen i tråden har väl varken berört eller försvarat mäns våld emot män?
- Ja just det! Det kan ju bero på att tråden inte handlar om det ämnet!

Nej, sant - tråden handlar inte om mäns våld mot män - men det är också lika jävligt, anser jag.
Frågan är väl - hur i hela fridens dar ska vi, samhället, rättsväsendet, polisen med flera, hindra detta återkommande våld, som i princip varje dag slängs i nyllet på oss.
Vad gör man med dessa individer som inte på någon punkt kan anpassa sig?
Dödsstraff, korsfästning......??????
Citera
2016-06-17, 13:32
Medlem
Citat:
Saxat från artikeln:

Han brukade sitta och skryta om hur de hade hoppat sönder folks huvud som vattenmeloner.

Den tidigare flickvännen som Jonsson hotade att kasta ned på spåret i tunnelbanan fick snabbt erfara hans två vitt skilda sidor när de blev ett par...

Hon visste tidigt att en annan kvinna hade anklagat Martin Jonsson för att ha misshandlat henne.
Han berättade att han hade blivit anmäld för kvinnomisshandel tidigare, men att tjejen hade hittat på allting. Och det köpte jag, säger hon.

En genomgång av socialtjänstens utredningar, polisförhör, domar och samtal med människor runt bröderna visar på ett flertal gemensamma nämnare: missbruk av alkohol och droger, nazistkopplingar, knivvåld, bruk av anabola steroider och inte minst kvinnohatet.

Jag upprepar det jag har sagt tidigare att det inte är “vanliga kvinnor” som blir ihop med män som “skryter om att ha hoppat sönder folks huvud”. Det är inga vanliga kvinnor som blir ihop med män som missbrukar alkohol, droger och anabola. Det är inte vanliga kvinnor som “flyttar ihop” med den här sortens män på kort varseloch stannar I en relation där mannen har hotat att kasta henne på tunnelbanaspåret. Tre veckor innan hade hon fått en dansk skalle som gjorde henne illamående i flera dagar..

Men kvinnor som själva har missbruksproblem, kommer från trasiga miljöer och pga sitt egna missbruk och uppväxt lider av empatistörning kan betrakta den här typen av tomhuvuden som “kap”. Dessa kvinnor bryr sig inte ifall killarna har krossat andra människors huvuden eller misshandlat sina tidigare flickvänner. Dessa kvinnor prioriterar sina egna behov – gentemot sina barns behov.

Du har sagt det här nu. Sjuhundrafemtiotvåtusen gånger. Ungefär.

Jo, det är helt vanliga kvinnor som råkar ut för dessa män. Du har fel. Om du gör en koll på t ex de kvinnor som mördats av sina män de sista 15 åren så handlar det om helt vanliga kvinnor. "Svenssons". Vanliga kvinnor med vanliga liv, vanliga jobb, vanliga vänner, vanliga intressen, med barn osv. Friska och stabila kvinnor med familj, vänner, jobb osv. Kvinnorna hade varken missbruksproblem, psykiska problem eller kom från några trasiga miljöer.

De vet nämligen inte om att männen skall misshandla/mörda dom. De är inga tankeläsare och dom kan inte heller spå in i framtiden. Männen är VANLIGA i början. Och angående att inga vanliga kvinnor är tillsammans med män som missbrukar alkohol osv. Va?! Vet du hur vanligt det är med alkohol bakom stängda dörrar? Det är väldigt många vanliga människor som ägnar sig åt det i "hemlighet". Så jo, det finns väldigt, väldigt många vanliga kvinnor som lever ihop med män som dricker för mycket.
Citera
2016-06-17, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av caralhos
Nej. Hon har gjort allt i sin makt men om en sån idiot var ute efter mig så hade jag skött det snyggare än vad hon gjort. Man håller sig undan helt och hållet såna typer. Ansvaret ligger mest på idioten, sen vice idiot (åklagare som släppt ut idioten) och Lotta som fått hjälp men som sagt nej. Det finns inget "av och på"-läge som du verkar tro. Ansvaret ligger på flera här.

Har varje person har ett moraliskt ansvar att förhindra att man blir ett brottsoffer?

Så Lotta är alltså moraliskt sett medvållande till att hon blev ett brottsoffer.

Min uppfattning speglar tack och lov delvis rättsläget.

Du verkar ha missförstått rättsläget?

Det ingen domare som skulle ställa upp på formuleringen att rättsreglerna ska innebära ett lägre skydd t.ex. för offer som nekat skyddat boende.

När bevisläget är klart, så ska inte dem saker du påpekar innebära att offret ska få ett sämre rättighetsskydd eller som i det här fallet gärningsmannen lägre straff, vilket du låtit påskina.
Citera
2016-06-17, 14:19
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rappakalja2
Nej, sant - tråden handlar inte om mäns våld mot män - men det är också lika jävligt, anser jag.
Frågan är väl - hur i hela fridens dar ska vi, samhället, rättsväsendet, polisen med flera, hindra detta återkommande våld, som i princip varje dag slängs i nyllet på oss.
Vad gör man med dessa individer som inte på någon punkt kan anpassa sig?
Dödsstraff, korsfästning......??????
Håller givetvis med dig om att det här våldet är helt åt helvete, oavsett vilket kön det riktas emot.
När t.ex. vårdinsatser inte har visat sig fungera, eller att personer har diagnoser som är "obotbara", så ska risktagandet inte återfalla på att vi övriga i samhället ska behöva utsättas för en form av "rysk roulette".
När det gäller extremfall som MJ så anser jag att inlåsning på riktig livstid är det minsta man kan begära.

I samma sekund som jag får vetskap om något liknande fall av dödlig våld, så skriker min reptilhjärna halshuggning, korsfästning, långsam strimling i tunna skivor, men när blodet åter börjar strömma upp i hjärnan så tänker jag på livslång inlåsning.

Jag vill givetvis inte ge vården skulden för att allt inte går att bota, men att släppa ut dessa monster är infantila beslut! Jodå, jag vet att det även krävs lagändringar, men då får de 349 i Riksdagen börja göra skäl för månadslönen.
Citera
2016-06-17, 14:26
Medlem
Medvallss avatar
Citat:

Så länge våldet är riktat mot andra män är det ok? Inget att bry sig?

Flera personer beskriver bröderna på samma sätt, som att de har två sidor:
Charmiga, roliga och bjussiga på krogen.
"Duktig i köket"
, konstaterar en mamma till en tidigare flickvän till Martin, i polisförhör.

Men med en våldsam och hatisk sida som kan slå till när som helst.

Den tidigare flickvännen som Jonsson hotade att kasta ned på spåret i tunnelbanan fick snabbt erfara hans två vitt skilda sidor när de blev ett par.

– Han var jättecharmig i början.
Mycket komplimanger, väldigt snäll och omtänksam.
Men sedan vände det rätt fort.

– När man är inne i ett sådant förhållande tänker man inte klart. Jag såg det som att han visst tyckte om mig och att det bara var ett misstag. Att det slog slint för att jag råkade säga fel ord till honom. På ett vis skuldbelade jag mig själv, även om jag i dag absolut förstår att det inte var mitt fel.

Om Martin Jonssons tid på Hall säger hon:

– Då var han väldigt inställsam, manipulativ, charmig, socialt trevlig.
Men han har även en sida som man kan genomskåda. Han är farlig, riktigt farlig. Jag varnade internt på Hall att han inte skulle släppas ut eftersom han skulle begå fler brott med dödlig utgång. Men det är ingen som lyssnar på en vanlig anställd, säger Maria och fortsätter:

– Det sa jag om hans bror också. Jag varnade där också men det är ingen som lyssnar och frågan är hur många fler som ska behöva sätta livet till.

.................................................. ................

Läs särskilt det understrukna fetade!
Så här är det: Om du aldrig har träffat på en sån här person så kan du aldrig, ALDRIG veta eller ens förstå vad det handlar om.
Jag kan säga så här, hur smart du än tror att du själv är så skulle du också kunna bli duperad av en sån här människa.
Snälla du, sätt dig inte på några höga hästar här, du är inte mer "vaken" eller mer "smart" än någon annan, även om du verkar tro det. Du kan råka illa ut med en sån här människa i närheten du också.

Och snälla snälla du, försök att fatta att bara för att du skriver 30000 inlägg med samma innebörd så betyder inte det att det är en sanning.

Pausa en stund och försök att tänka efter vad det är du sitter och rackar ner på.
En MÄNNISKA!
EN MÖRDAD MÄNNISKA!

För fan..........
Citera
2016-06-17, 14:28
Avslutad

Någon som kan länka till klippet från Tunnelbanan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in