2016-06-17, 14:25
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apjävel
Fantastiskt bra beskrivet och populärkulturellt sammanfattande. Det är precis så jag ser det!

Annika har blivit feminist och den kastrerade Tommy numer den normativa målbilden. Touché! det låter väldigt spännande och kul. Tur man är gammal hund/apa.

Satt just och funderade på vad min herre skulle tycka om min analys

Visst är sexuella trakasserier för djävliga, men jag ser det också som trakasserier av Tommy, att han inte får vara man. Eller ännu värre en mental könsstympning som många män lider av. Men deras lidande hånas av Den nu halvsnaggade lilahårsfärgade Annika med ring i näsan.
Citera
2016-06-17, 14:30
Medlem
prolapse89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Nej, men Emil var det och Andersonskans Kalle...
Och Pippis pappa var så "bad" så han fick de döpa om helt.

Haha ja jävlar
Citera
2016-06-17, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Satt just och funderade på vad min herre skulle tycka om min analys

Visst är sexuella trakasserier för djävliga, men jag ser det också som trakasserier av Tommy, att han inte får vara man. Eller ännu värre en mental könsstympning som många män lider av. Men deras lidande hånas av Den nu halvsnaggade lilahårsfärgade Annika med ring i näsan.

Försöker du säga att det är synd om män för att de inte får tafsa eller vad är det frågan om?

Mäns tafsande är fullt normalt samtidigt som kvinnors rädsla för att bli det är en överdriven paranoia?
Senast redigerad av Statistenidittliv 2016-06-17 kl. 14:45.
Citera
2016-06-17, 14:42
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SixtenSixX
Det är faktiskt väldigt träffsäkert, det är ju Annika som vill barnsäkra hela världen med triggerwarnings. Hela världen ska vara anpassad efter den mest inskränkta och ängsliga.

Ja det är faktiskt dysfunktionellt att kräva att alla skall anpassa sig till den ängslige dysfunktionelle som inte kan hantera sina känslor själv. Det är att kräva skyddad verkstad i livet. Och så har det ju blivit. Min vårdcentralär HBTQ certifierad, men den är inte kvalificerad att ge all sjuka den hjälp de behöver.

Det är lite borderline över det att kräva att andra ska ta ansvar över ens egna problem.
Eller mycket.
Så lider också många radikalfeminister av borderline, och istället för att någon säger - hallå Fanny Åhström - sök hjälp! Så dyrkas hon som en gud av andra våp. Likaså de andra tokdårarna.

Sverige är i en masspsykos.

Varför inte använda Pippi som kvinnlig förebild istället för att pipa hjälplöst.
Pippi klådde tom upp Kling och Klang. Varför är inte Pippi idealet om man nu kallar sig feminist?
Det vore väl det bästa. Att kvinnor lär sig att stå upp för sig själva.

Om man nu är för jämställdhet så är ju det det enda sunda.
Det är allt annat än jämställt att kräva att random man ska lösa kvinnors problem.
Hur kan förvänta sig att bli jämställd om man beter sig som ett hälplöst våp, ehuru numera aggressivt. Men mot de man törs vara aggresiv mot, CIS mannen.

Funderar på att ta tillbaka min Pippiavatar.
Senast redigerad av Gertrud1 2016-06-17 kl. 14:46.
Citera
2016-06-17, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Försöker du säga att det är synd om män för att de inte får tafsa eller vad är det frågan om?

Mäns tafsande är fullt normalt samtidigt som kvinnors rädsla för att bli det är en överdriven paranoia?

Jag tror att andemeningen är att Annika blivit catcallad av kurrekurredutterna men eftersom hon bara vågar stå upp mot Tommy så är det hans ansvar att få allt sånt att sluta hända.
Citera
2016-06-17, 14:59
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:

Bortsett från att du är en sad fuck borde skaffa dig ett liv, så använder jag ditt inlägg för att utveckla.

Artikelns utgångspunkt
Citat:
Vad är det då som får män att bete sig så här?
Forskning visar att det rör sig om patriarkala strukturer, ett sätt att visa sin manlighet.

Vilken djävla forskning?
Den har inget med psykologi och kriminologi att göra.
Tom merapi har erkänt att det handlar om makt och det på ett personligt intrapsykologiskt plan, människor som känner vanmakt brukar göra som du för att hitta en slags balans.
Det har ingenting med manlighet att göra i vår kultur, en sund man leker och flirtar med kvinnor men i grunden beskyddar han henne.

Och vem har sagt att kvinnor måste ge upp sin egen makt helt och hållet, varför vika ned sig?
Varför måste man frånta samtliga män makt för att kvinnor inte kan fräsa ifrån?
Är det någon som kladdar så ge ifrågavarande en örfil.
Visa var den acceptabla gränsen går.
Våld som angrepp är inte ok, men alla har rätt att freda sig.

De exempel som tagits upp i kampanjen gäller inte våldtäkt, ej heller tillfällen när kvinnor är i hjälplöst tillstånd.
Utan kvinnor ses som passiva offer. Som subjekt.
Men det är tydligen helt okey i detta sammanhnag att vara subjekt och inte objekt.
Hm
Senast redigerad av Gertrud1 2016-06-17 kl. 15:10.
Citera
2016-06-17, 15:04
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Jag tror att andemeningen är att Annika blivit catcallad av kurrekurredutterna men eftersom hon bara vågar stå upp mot Tommy så är det hans ansvar att få allt sånt att sluta hända.

Exakt för det är bara med currecurredutterna som man är hjälplös.
Dels för att de opererar i grupp, och dels inte har vår grundläggande respekt för kvinnan.
Säger man ifrån till en sån blir man sönderslagen för hans heder innebär att han aldrig får ifrågasättas.
Då förlorar han ansikte och det måste upprättas.

Men de allvarligaste fallen lyser med sin frånvaro i denna kampanj...

Varför tror vi på att vi alla är currecurredutter i det här landet?
Senast redigerad av Gertrud1 2016-06-17 kl. 15:09.
Citera
2016-06-17, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Bortsett från att du är en sad fuck borde skaffa dig ett liv, så använder jag ditt inlägg för att utveckla.

Artikelns utgångspunkt

Vilken djävla forskning?
Den har inget med psykologi och kriminologi att göra.
Tom merapi har erkänt att det handlar om makt och det på ett personligt intrapsykologiskt plan, människor som känner vanmakt brukar göra som du för att hitta en slags balans.
Det har ingenting med manlighet att göra i vår kultur, en sund man leker och flirtar med kvinnor men i grunden beskyddar han henne.

Och vem har sagt att kvinnor måste ge upp sin egen makt helt och hållet, varför vika ned sig?
Varför måste man frånta samtliga män makt för att kvinnor inte kan fräsa ifrån?
Är det någon som kladdar så ge ifrågavarande en örfil.
Visa var den acceptabla gränsen går.

De exempel som tagits upp i kampanjen gäller inte våldtäkt, ej heller tillfällen när kvinnor är i hjälplöst tillstånd.
Utan kvinnor ses som passiva offer. Som subjekt.
Men det är tydligen helt okey i detta sammanhnag att vara subjekt och inte objekt.
Hm

Wow, vilket trevligt bemötande, klimakterie kossa much?

Ok, så kvinnor ska ta tag i problemet med att män inte kan hålla fingrarna i styr genom att skrika och slå på dem och sen tro att det kommer att lösa grundproblemet som dessa män har?

Kvinnors egen makt? Lol, när du skrev att män leker med kvinnor trodde jag du visste vad du pratade om. Men uppenbarligen inte.

Visst man kan säga ifrån, men har männen ifråga ingen respekt för en spelar det ingen roll.
Senast redigerad av Statistenidittliv 2016-06-17 kl. 15:23.
Citera
2016-06-17, 15:23
Medlem
Citat:

Ok, så kvinnor ska ta tag i problemet med att män inte kan hålla fingrarna i styr genom att skrika och slå på dem och tror att det kommer att lösa grundproblemet som dessa män har?

Kvinnors egen makt? Lol, när du skrev att män leker med kvinnor trodde jag du visste vad du pratade om. Men uppenbarligen inte.

Du behöver inte lösa några grundproblem, om du upptäcker någon i färd med att stjäla din cykel fokuserar du på den personens grundproblem då? Människor är anpassningsbara, visar man vad som är acceptabelt och står fast vid gränserna så spelar det ingen roll vad grundproblemet är. Beteendet kommer att upphöra.
Citera
2016-06-17, 15:24
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Väldigt intressant tilltal - inser du att det är sextrakasserier?

Svar på frågan:
Nope har bara läst dina trakasserande inlägg där du ständigt missförstår vad skribenten skriver.

Citat:
Ok, så kvinnor ska ta tag i problemet med att män inte kan hålla fingrarna i styr genom att skrika och slå på dem och tror att det kommer att lösa grundproblemet som dessa män har?

Det anses vuxet och friskt att kunna sätta gränser ja.

Citat:
Kvinnors egen makt?

Såsom kvinnor beskrivs så är de ju alltid hjälplösa offer.
Ibland är de det - ibland inte.

I vilket fall som hellst så är det inte alla mäns ansvar att vissa inte kan hålla fingrarna i styr. Det är vissa makthavares ansvar att sätta gränser. Men nu blev vi visst för vuxna för ditt tramsande.
Citera
2016-06-17, 15:37
Medlem
Citat:
Du behöver inte lösa några grundproblem, om du upptäcker någon i färd med att stjäla din cykel fokuserar du på den personens grundproblem då? Människor är anpassningsbara, visar man vad som är acceptabelt och står fast vid gränserna så spelar det ingen roll vad grundproblemet är. Beteendet kommer att upphöra.

Ok så nu ska det vara ok att stjäla andra människors ägodelar också.
Jag får väl skylla mig själv om det händer.

Men då förstår jag bättre hur ni tänker.
Citera
2016-06-17, 15:38
Medlem
Citat:
Ok så nu ska det vara ok att stjäla andra människors ägodelar också.
Jag får väl skylla mig själv om det händer.

Men då förstår jag bättre hur ni tänker.

Jag tror ingen förstår hur du tänker, jag drog paralleller mellan två otillåtna saker. Du kanske skulle öva på att tänka lite.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in