Citat:
Ursprungligen postat av
Rumblebee
Jag läste i en tråd här på Flashback där det diskuterades egentligen vad en youtuber tjänar.
Den här killen som hade nån spel kanal hade runt 1 miljon views per månad och tjänade på det cirka 6000 kr berättade han.
Jockiboi hävdar enligt egen utsago att han har 27 miljoner views per månad (han har väl 3 kanaler)
I klippet på Jocke och Jonnas kanal i klippet "Vlogg | Vi ska till Japan!" nämner han detta.
27 x 6000 kr = 162.000 kr
På det säljs det dessutom tshirts och annat i deras shop.
Visst blir det skatt på detta....men ändå.
Nu ska de flytta till större lägenhet, gifta sig etc, jag blir inte alls förvånad om Jonna redan
är gravid då detta görs. Hoppas Jockiboi är smart nog att skriva äktenskaps förord, för det är ju han som är varumärket, även om han är galet kär och lycklig nu så är jag övertygad det inte kommer hålla, om 10-15 år och en skilsmässa infinner sig så tappar han hälften av allt, bättre skriva in ett äktenskapsförord för att vara safe.
Sen den där grannen "Alex" som är med i många klipp, han verkar vara retard eller nåt, han verkar
vara skraj & skitnödig på heltid, sjukt osäker kille, han behöver jobba stort på sitt självförtroende

Haha, ja! "Alex" är verkligen kanalens behållning. Sjukt stel kille och han är helt malplacerad bland alla "spontana" youtubers, han är verkligen stelheten personifierad. Det sorgliga är ju hur de sitter i sina videor och berättar om hur de tagit hand om Alex, ungefär som att han vore en uteliggare och nu blivit familjens egna quasimodo. Lagom kul att kolla på det för Alex i efterhand och se hur de verkligen förklarar för alla att de tycker han är dum i huvudet och att de tar hand om honom för att göra en god gärning.
Får nog tyvärr revidera min uppfattning och gå med på att det antagligen tjänar jävligt bra på videor/"musik"/shop osv. Jag hoppas innerligt att det hela spricker då de är otroligt oärliga och hycklare av rang. Höjdpunkten på senare tid var (förutom alla deras fakepranks) när de skådespelade att de hade fått dåliga stolar på planet och att de skulle sitta i något som liknade en elektrisk stol. Gissningsvis så reser de med ett rätt välkänt bolag då de, som jag förstått det, åker direkt. Mig veterligen är det i stort sett endast SAS som åker direkt till Tokyo och deras ekonomiklass är då inga britsar, även ifall business självklart är att föredra i alla lägen. Min poäng är iaf att de säkerligen redan bokat ekonomi+ eller business från första början och att paniken i vloggen enbart var skådespeleri. Precis som att den läckte porrvideon var planerad, alla deras fakepranks osv.
Jag är rädd att det inte kommer ske men jag hoppas verkligen att de går ur tiden fortast möjligt, de är verkligen inte värda ett ruttet öre.