2016-05-31, 22:24
Medlem
Jockiboi och Nemo startar projektet "En andra chans" som går ut på att ge ekonomiska bidrag till tjejer som råkat ut för traumatiska händelser.
Jockiboi har nu i veckan redan samlat in över 200k till systrarna i Motala som blev överfallna och misshandlade. Han känner tydligen både systrarna och gärningsmannen sedan gammalt.
Citera
2016-06-01, 00:57
Medlem
JBernards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EternalBliss
Jockiboi och Nemo startar projektet "En andra chans" som går ut på att ge ekonomiska bidrag till tjejer som råkat ut för traumatiska händelser.
Jockiboi har nu i veckan redan samlat in över 200k till systrarna i Motala som blev överfallna och misshandlade. Han känner tydligen både systrarna och gärningsmannen sedan gammalt.

Jockibois blotta existens är en traumatisk händelse.
Citera
2016-06-03, 02:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rumblebee
Jag läste i en tråd här på Flashback där det diskuterades egentligen vad en youtuber tjänar.
Den här killen som hade nån spel kanal hade runt 1 miljon views per månad och tjänade på det cirka 6000 kr berättade han.

Jockiboi hävdar enligt egen utsago att han har 27 miljoner views per månad (han har väl 3 kanaler)
I klippet på Jocke och Jonnas kanal i klippet "Vlogg | Vi ska till Japan!" nämner han detta.

27 x 6000 kr = 162.000 kr

På det säljs det dessutom tshirts och annat i deras shop.

Visst blir det skatt på detta....men ändå.

Nu ska de flytta till större lägenhet, gifta sig etc, jag blir inte alls förvånad om Jonna redan
är gravid då detta görs. Hoppas Jockiboi är smart nog att skriva äktenskaps förord, för det är ju han som är varumärket, även om han är galet kär och lycklig nu så är jag övertygad det inte kommer hålla, om 10-15 år och en skilsmässa infinner sig så tappar han hälften av allt, bättre skriva in ett äktenskapsförord för att vara safe.

Sen den där grannen "Alex" som är med i många klipp, han verkar vara retard eller nåt, han verkar
vara skraj & skitnödig på heltid, sjukt osäker kille, han behöver jobba stort på sitt självförtroende
Haha, ja! "Alex" är verkligen kanalens behållning. Sjukt stel kille och han är helt malplacerad bland alla "spontana" youtubers, han är verkligen stelheten personifierad. Det sorgliga är ju hur de sitter i sina videor och berättar om hur de tagit hand om Alex, ungefär som att han vore en uteliggare och nu blivit familjens egna quasimodo. Lagom kul att kolla på det för Alex i efterhand och se hur de verkligen förklarar för alla att de tycker han är dum i huvudet och att de tar hand om honom för att göra en god gärning.

Får nog tyvärr revidera min uppfattning och gå med på att det antagligen tjänar jävligt bra på videor/"musik"/shop osv. Jag hoppas innerligt att det hela spricker då de är otroligt oärliga och hycklare av rang. Höjdpunkten på senare tid var (förutom alla deras fakepranks) när de skådespelade att de hade fått dåliga stolar på planet och att de skulle sitta i något som liknade en elektrisk stol. Gissningsvis så reser de med ett rätt välkänt bolag då de, som jag förstått det, åker direkt. Mig veterligen är det i stort sett endast SAS som åker direkt till Tokyo och deras ekonomiklass är då inga britsar, även ifall business självklart är att föredra i alla lägen. Min poäng är iaf att de säkerligen redan bokat ekonomi+ eller business från första början och att paniken i vloggen enbart var skådespeleri. Precis som att den läckte porrvideon var planerad, alla deras fakepranks osv.

Jag är rädd att det inte kommer ske men jag hoppas verkligen att de går ur tiden fortast möjligt, de är verkligen inte värda ett ruttet öre.
Citera
2016-06-07, 18:45
Medlem
spknoises avatar
Han har tydligen hamnat i kläm med japanska maffian. Om inte det är någon som prankar med honom.
Senast redigerad av spknoise 2016-06-07 kl. 18:47.
Citera
2016-06-07, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spknoise
Han har tydligen hamnat i kläm med japanska maffian. Om inte det är någon som prankar med honom.
Enligt honom så betalade han ju, så det tror jag knappast.
Citera
2016-06-08, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spknoise

Tror han snackar.
Citera
2016-06-11, 15:22
Medlem
spknoises avatar
Har kollat på några klipp med pajasen och han rippar ju totalt av detta par:

https://www.youtube.com/watch?v=OVnfFFq8wqI
Citera
2016-06-11, 15:33
Medlem
Kollade på hans senaste vlogg, där han och hans flickvän är i Japan.
Tycker att vissa videoklipp han gör är rätt så underhållande, och vloggarna är intressanta att kolla på.
Dock förstår jag inte hans mentalitet: han är 30 år, men verkar bryta ihop för minsta lilla sak.
Han är en vuxen man, men så fort någon är negativ till honom, eller om han snackar om sitt bröllop så börjar han lipa som ett barn.
Vad jag förstått så har han varit med om väldigt mycket, bland annat drogproblem och sånt, känns som att det borde härda en person, och inte göra en person så pass svag att den börjar gråta när några kids på youtube skriver taskiga kommentarer.

Han har lyckats hitta en målgrupp och en affärside vilket verkar gjort honom framgångsrik, dock ibland så är det svårt att ta honom på allvar, eftersom han är 30 år och sitter och gråter framför en kamera, ibland till och med över att han är stressad.

Kul för honom dock att han tjänar stålar på det han gör.
Senast redigerad av awerty 2016-06-11 kl. 15:47.
Citera
2016-06-11, 15:33
Medlem
Förövrigt så verkar han överdriva maffiagrejen för visningar och sympati från tittarna.
Citera
2016-06-12, 13:07
Medlem
ballobass avatar
Han är ju flintis nästan mitt på skallen
Citera
2016-06-12, 16:06
Medlem
Avhuggethuvuds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ballobas
Han är ju flintis nästan mitt på skallen

Bild?

Gillar hans fejk gråt i senaste videon.
Citera
2016-06-12, 20:14
Medlem
Klappars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av awerty
Förövrigt så verkar han överdriva maffiagrejen för visningar och sympati från tittarna.

Jag är helt säker på att han har hittat på allt, han såg säkert när dom åkte förbi eller något och så fick dom iden att blåsa sina fans att tro att maffian var efter honom.

Dom är inte så dumma som dom verkar, dom vet exakt hur dom ska göra för att få extra visningar. Visa upp en gullig liten hund och gråt lite framför kameran så börjar 10åringarna bakom skärmen också att lipa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in