Citat:
Ursprungligen postat av
Atomist
Objektivt så har hon begått ett stort fel, hon har i sin ställning idkat samlag med en person i beroende till henne. Jag har svårt att tro att Migrationsverket saknar invändningar på att man knullar med de flyktingar som är placerade i den verksamhet man är ytterst ansvarig för. Hade det rört sig om en kärleksrelation må det vara hänt, men nu tycks det mer vara något slags bajsa där man äter historia..
Så oavsett har hon begått en rad fel, så vida hon inte har blivit våldtagen och filmad men det tycks ju inte de som sett filmen uppfattat.
Sen kan man vara frågande till om det är lämpligt att kommunicera på Facebook så som hon gör med de placerade. Även att hon mer eller mindre tycks ha för vana att ha dessa killar hemma hos sig.
Eftersom samlagett skett i hennes säng så får man anse att hon varit initiativtagare till detta, då hon låter det ske i hennes säng.
Min samlade bedömning av henne är att hon är ytterst olämplig och oprofessionell i sin roll som direktör i företaget. Migrationsverket bör undvika fortsatt placering i hennes företag..
Absolut har hon dåligt omdöme, är ytterst oprofessionell, vilket tydligen visat sig i att ett av företagets HVB-hem har blivit stängt.
När jag skriver om att ha ett objektivt förhållningssätt menade jag nog mer att försöka föreställa sig hur hennes situation ser ut nu, och vad som har lett till situationen. Just nu så är hon antagligen i ett panikångest-tillstånd, vilket har visat sig i ett plumpt försök till att tysta ner dom två männen som tidningen intervjuade.
Att få en knullvideo publicerad i en tidning och bli konfronterad av tidningen och bli uthängd på flashback skulle få den coolaste personen att bågna. Hennes barn, hennes sociala liv i samhället.
Hurvida hon utnyttjat männen i beroendeställning så stämmer det juridiskt sett. Men juridik och verklighet går inte alltid ihop.
Vi får se sen hur det juridiska efterspelet artar sig. Någon form av förundersökning lär ju helt klart startas.