2016-06-17, 00:51
Medlem
Keonets avatar
Inte ett dugg förvånad att sådana hör fall uppdagas. Men om 20 år kommer det ploppa upp fler o fler historier om övergrepp och staten kommer krävas på ersättning (du betalar). Skandalen om vanvårdade barnhemsbarn kommer blekna i jämförelse.

För 20 år sedan hade socialtjänsten tagit hand om hennes barn men i dagens sjuka samhälle är det såna här omdömes lösa individer som tillåts ta hand om andras barn.

Antalet följare av kvinnans facebook har gått från 20 till 35 på bara några timmar.
Citera
2016-06-17, 00:52
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.spencer
Men vafan, i vilket jävla scoop om pedofila övergrepp väljer en tidning att lägga ut bilder från själva övergreppet? När någonsin har det hänt i någon media i världen? Inte ens tidningen kan tro på att killarna är under rätt ålder. "Åklagaren inleder förundersökning om sexuellt utnyttjande av barn"...
Nu undrar jag, någon räknas som barn när dom är under 15 år eller hur?

Killarna säger sen att dom inte kan återvända hem om detta kommer ut i afganistan.
RIMLIG chans att någon hemmavid ser detta och kopplar detta till dom.

Det är, så att säga utan att överdriva, ett sällan skådat jävla skämt!

Det är ju de själva som har filmat så de kan ju lägga ut den på sina facebooksidor så hela deras släkt i Afghanistan får ta del av del
Citera
Medlem
Vad vet vi om den äldre kvinnan som står på adressen? Kan hon vara med på ett hörn när dessa gossar bjuds in på kn-kalas hos familjen Möller
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goderian2
Om man ska se det lite objektivt, och inte bränna henne, så har hon inte gjort något fel. Visst hon har dåligt omdöme, och desperat sökt efter bekräftelse, vilket i sig inte är något fel med.
Hon har en sexualitet och den är vi alla slavar under.

Jag kan inte undgå att tycka synd om henne, för just nu lär hon ha det väldigt jobbigt.
Vi kan tycka att asylsystemet är korrupt, absurt, men det är inte hon som utformat systemet.

Jag manar till lite eftertänksamhet.

Objektivt så har hon begått ett stort fel, hon har i sin ställning idkat samlag med en person i beroende till henne. Jag har svårt att tro att Migrationsverket saknar invändningar på att man knullar med de flyktingar som är placerade i den verksamhet man är ytterst ansvarig för. Hade det rört sig om en kärleksrelation må det vara hänt, men nu tycks det mer vara något slags bajsa där man äter historia..

Så oavsett har hon begått en rad fel, så vida hon inte har blivit våldtagen och filmad men det tycks ju inte de som sett filmen uppfattat.

Sen kan man vara frågande till om det är lämpligt att kommunicera på Facebook så som hon gör med de placerade. Även att hon mer eller mindre tycks ha för vana att ha dessa killar hemma hos sig.

Eftersom samlagett skett i hennes säng så får man anse att hon varit initiativtagare till detta, då hon låter det ske i hennes säng.

Min samlade bedömning av henne är att hon är ytterst olämplig och oprofessionell i sin roll som direktör i företaget. Migrationsverket bör undvika fortsatt placering i hennes företag..
Citera
2016-06-17, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Precis, det hade med rätta hänt om det var en man som var förövare och ska såklart även gälla när det är kvinnor som är brottslingarna.

Allt annat är hyckleri.

Hur vet du att kvinnan är skyldig till anklagelserna?
Citera
2016-06-17, 00:58
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goderian2
Om man ska se det lite objektivt, och inte bränna henne, så har hon inte gjort något fel. Visst hon har dåligt omdöme, och desperat sökt efter bekräftelse, vilket i sig inte är något fel med.
Hon har en sexualitet och den är vi alla slavar under.

Jag kan inte undgå att tycka synd om henne, för just nu lär hon ha det väldigt jobbigt.
Vi kan tycka att asylsystemet är korrupt, absurt, men det är inte hon som utformat systemet.

Jag manar till lite eftertänksamhet.

En kvinna i fall som detta kommer väl extremt lindrigare undan än om nu det varit en man på runt 40 då som haft affärer med ensamkommande flickor som stått under hans förmyndran... Vi talar ju faktiskt om ensamkommande "barn" även om detta i sig är något tveksamt minst sagt. Sedan angående fel så beror det väl då på åldern på dessa unga män och om nu det varit någon utpressning, beroendeförhållande. Beroendeförhållande är ju enkelt att få fram och verkar inte så om det nu skett efter killarna haft en henne som chef. Annars blir det ju som för det mesta ord mot ord...
Citera
2016-06-17, 01:01
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Atomist
Objektivt så har hon begått ett stort fel, hon har i sin ställning idkat samlag med en person i beroende till henne. Jag har svårt att tro att Migrationsverket saknar invändningar på att man knullar med de flyktingar som är placerade i den verksamhet man är ytterst ansvarig för. Hade det rört sig om en kärleksrelation må det vara hänt, men nu tycks det mer vara något slags bajsa där man äter historia..

Så oavsett har hon begått en rad fel, så vida hon inte har blivit våldtagen och filmad men det tycks ju inte de som sett filmen uppfattat.

Sen kan man vara frågande till om det är lämpligt att kommunicera på Facebook så som hon gör med de placerade. Även att hon mer eller mindre tycks ha för vana att ha dessa killar hemma hos sig.

Eftersom samlagett skett i hennes säng så får man anse att hon varit initiativtagare till detta, då hon låter det ske i hennes säng.

Min samlade bedömning av henne är att hon är ytterst olämplig och oprofessionell i sin roll som direktör i företaget. Migrationsverket bör undvika fortsatt placering i hennes företag..
Hade det varit lika synd om henne om hon varit man och offren av kvinnligt kön? Hur gammal är tanten btw?
Citera
2016-06-17, 01:04
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valpen_
Det vet jag inte, men kvinnor ska inte särbehandlas.

Hursomhelst är ju sex med folk under 15 olagligt. Visst barnen är säkert över 18 i verkligheten men i det här sjuka landet tror man ju på uppgiven ålder. Se våldtäktsfallet av denna 13åring tex, där de tom köper att barnet retroaktivt ändrar sin ålder:http://www.friatider.se/20-arigt-flyktingbarn-valdtog-13-arig-flicka-i-mariestad-slipper-fangelse-och-far-stanna-i-Sverige
Citera
2016-06-17, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valpen_

Knullat har hon uppenbarligen då det finns en film på det...

Du tycker inte det är tillräckligt att en person som driver ett företag för mottagande av flyktingbarn knullar med de minderåriga som är placerade hos företaget?

För mig är det gott nog, sen om hon har tvingat dem eller det har skett av fri vilja saknar betydelse i frågan om hon ska få fortsätta placera barn. Hon är olämplig och diskvalificerad. Dessutom är det brottsligt då pojkarna varit i beroendeställning och minderårig..

Hur vida hon har hotat eller att det förekommit tvång saknar betydelse i det hänseendet, det förvärrar eller förmildrar.. Men det förändrar inte speciellt mycket..
Citera
2016-06-17, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Hade det varit lika synd om henne om hon varit man och offren av kvinnligt kön? Hur gammal är tanten btw?

En till som inte kan citera rätt? eller har du problem med läsförståelsen?

Vart skrev jag att det är synd om henne..

Blir så jävla trött på arbetslösa jävla missfoster som dig, lär dig läsa...

Edit: 41 år..
Senast redigerad av Atomist 2016-06-17 kl. 01:10.
Citera
2016-06-17, 01:10
Medlem
CarolSeavers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Satansarsel
hora-madonna-syn på kvinnor. [...] eviga torskar eller helgon

Det här låter intressant, och jag förnekar inte att du kan ha en viss poäng i det du skriver. Men är det rätt ämne eller ens forumdel?
Citera
2016-06-17, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Atomist

Absolut har hon dåligt omdöme, är ytterst oprofessionell, vilket tydligen visat sig i att ett av företagets HVB-hem har blivit stängt.
När jag skriver om att ha ett objektivt förhållningssätt menade jag nog mer att försöka föreställa sig hur hennes situation ser ut nu, och vad som har lett till situationen. Just nu så är hon antagligen i ett panikångest-tillstånd, vilket har visat sig i ett plumpt försök till att tysta ner dom två männen som tidningen intervjuade.
Att få en knullvideo publicerad i en tidning och bli konfronterad av tidningen och bli uthängd på flashback skulle få den coolaste personen att bågna. Hennes barn, hennes sociala liv i samhället.

Hurvida hon utnyttjat männen i beroendeställning så stämmer det juridiskt sett. Men juridik och verklighet går inte alltid ihop.
Vi får se sen hur det juridiska efterspelet artar sig. Någon form av förundersökning lär ju helt klart startas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in