2016-06-17, 00:15
Medlem
senapslamms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gastkramande
Är denna artikel sann så vet man att nästa gång en kvinna gruppvåldtas av ett gäng babbar så får hon skylla sig själv, den svenska kvinnan är ultrakåt på utlänningar. Hur ser fittan ut då?

Undrar också om svenskan fick så hon teg?
Citera
2016-06-17, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Atomist
Om man gör något på eget initiativ, då har man alltså blivit tvingad enligt dig..
Kan bara be dig slå upp ordet initiativ..

Och ja, att privat umgås och ha de som man förvaltar i sitt bolag insyltade i sitt privatliv är högst olämpligt och omdömeslöst. Det tror jag varje vettig människa begriper, förstås inte de som tror att initiativ betyder tvång..

Att ta initiativ till att tvinga någon dvs att tvinga sig på....helt initiativlös är man ju inte vid tvång, så att ta initiativ behöver inte alltid vara positivt. Det är så jag menar.
Citera
2016-06-17, 00:20
Medlem
pege70s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Potifar2
Men det försvinner jättemånga kommentarer. Måste vara många som raderar, kanske de inblandade? Även kommentaren om att bilderna från flygsessionen inte var bra är raderade, av vem och varför? Många "flyktingkommentarer" försvinner....

Det sprider sig väl snabbt att denna tråd finns i bekant/släktskapet. Fler som inte vill synas eller kopplas ihop med henne just nu kan man misstänka.
Citera
2016-06-17, 00:23
Medlem
Citat:
Att ta initiativ till att tvinga någon dvs att tvinga sig på....helt initiativlös är man ju inte vid tvång, så att ta initiativ behöver inte alltid vara positivt. Det är så jag menar.

Ja mycket riktigt kan man ta initiativ till att tvinga någon, men det innebär inte att man tvingar någon när man tar initiativ.

Nu ska vi ha lite ordläxa du och jag...

Initiativ betyder att man är den som tar första steget, är företagsam eller förslagsställaren till något. Alltså har det absolut ingenting med tvång att göra om vi ska definiera ordet.

I den kontext jag använde ordet initiativ:

"Nu var det ingen blöt fest och tappat omdöme, det var på hennes initiativ, vid upprepade tillfällen och i hennes hem."

Det som avses i meningen är att mötena var på hennes initiativ. Alltså hennes förslag/ inbjudan eller vad du vill kalla det. Frågan om tvång berörs inte, så exakt vad svarade du på?
Citera
2016-06-17, 00:26
Medlem
Harald99s avatar
Artikeln i Ekuriren är så plågsam att läsa ur ett journalistiskt perspektiv att de tar emot.
Undrar om hen-journalisten funderar på att bli spökskrivare åt skäggisarnas första bok efter att det nu får sitt PUT.

Sakfrågan är så löjligt uppenbar.
Vuxna lycksökare från Afghanistan har lyckats få i säng ett understimulerat sliddjur.
Natuligtvis filmar de med mobilen för att kunna utpressa kvinnan.
När det inte lyckas så går de ut med denna story för att väcka sympati och öka sina chanser att få stanna.
Sen till de dårar som skriker pedofil till allt och alla som har samlag utanför ålderdomshemmen:
De här killarna är med god marginal över 18 år, och har frivillig sex.
Kvinnan är ingen pedofil, dock kan man ju ifrågasätta hennes omdöme och framförallt smak.
Vad gäller skäggisarna så borde de åtalas för utpressningsförsök och sedan skyfflas ut ur landet.
Citera
2016-06-17, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Jag tror många kvinnor upplever situationen lite grand som när svenska män åker till Thailand. Stort överskott på killar som ställer upp på nästan vad som helst. Tjejerna är i överläge eftersom killarna inte har uppehållstillstånd och inga pengar.

Jag intyga att så ser ett flertal feminister på denna "nyhet" på FB: De anser (nästan blint, utan att lugnt låta polisen reda ut vad som har hänt) att kvinnan ifråga har utnyttjat sin myndighet för att tvinga fram samlag med dessa unga invandrare - alltså sexuellt utnyttjande, grovt tjänstefel, utpressning, ocker etc., och förmodligen massa annat tråkigt som lagspalter kan dra fram i sammanhanget.

Så, de kan ändå uppvisa konsekvent moral, helt otroligt nog, även om de är väldigt naiva i detta fall och granskar inte källornas trovärdighet.
Citera
2016-06-17, 00:28
Medlem
usb3s avatar
Citat:
Eftersom Johanna nu raderar sin Facebook för fullt, hon både sanerar bort hjärtan och flirtiga kommmentarer ifrån asylsökande, förmodar jag att hon är rädd att det på något sätt ska kunna förstärka bilden av henne som en person som haft sex med asylsökande

Snart försvinner nog bilderna på henne och grabbarna också

Vilka kommentarer är det som ryker då? Gör ju bara de kommentarerna mer intressanta om man säger så. Så här såg hennes wall ut tidigare idag:
http://www.filedropper.com/screencapture-johanna-blomsterlund_1
Citera
2016-06-17, 00:36
Medlem
Om man ska se det lite objektivt, och inte bränna henne, så har hon inte gjort något fel. Visst hon har dåligt omdöme, och desperat sökt efter bekräftelse, vilket i sig inte är något fel med.
Hon har en sexualitet och den är vi alla slavar under.

Jag kan inte undgå att tycka synd om henne, för just nu lär hon ha det väldigt jobbigt.
Vi kan tycka att asylsystemet är korrupt, absurt, men det är inte hon som utformat systemet.

Jag manar till lite eftertänksamhet.
Citera
2016-06-17, 00:37
Medlem
carass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harald99
Artikeln i Ekuriren är så plågsam att läsa ur ett journalistiskt perspektiv att de tar emot.
[---]
De här killarna är med god marginal över 18 år, och har frivillig sex.
[---]
De i tråden utpekade "flyktingpojkarna Omid och Tariq" ser ju ut att vara åtminstone 25+ år gamla
Citera
2016-06-17, 00:41
Medlem
Men vafan, i vilket jävla scoop om pedofila övergrepp väljer en tidning att lägga ut bilder från själva övergreppet? När någonsin har det hänt i någon media i världen? Inte ens tidningen kan tro på att killarna är under rätt ålder. "Åklagaren inleder förundersökning om sexuellt utnyttjande av barn"...
Nu undrar jag, någon räknas som barn när dom är under 15 år eller hur?

Killarna säger sen att dom inte kan återvända hem om detta kommer ut i afganistan.
RIMLIG chans att någon hemmavid ser detta och kopplar detta till dom.

Det är, så att säga utan att överdriva, ett sällan skådat jävla skämt!
Citera
2016-06-17, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goderian2
Om man ska se det lite objektivt, och inte bränna henne, så har hon inte gjort något fel. Visst hon har dåligt omdöme, och desperat sökt efter bekräftelse, vilket i sig inte är något fel med.
Hon har en sexualitet och den är vi alla slavar under.

Jag kan inte undgå att tycka synd om henne, för just nu lär hon ha det väldigt jobbigt.
Vi kan tycka att asylsystemet är korrupt, absurt, men det är inte hon som utformat systemet.

Jag manar till lite eftertänksamhet.

Kunde inte ha sagt det bättre själv.
Och många Flashbackare skulle må långt mycket bättre om de la ner sin hora-madonna-syn på kvinnor. Inte undra på att så många fruntimmer undviker såna idioter. Jag skulle inte vilja vara med en tjej som explicit och ständigt benämner min målgrupp som antingen eviga torskar eller helgon - det är bara jävligt barnsligt, fördomsfullt och destruktivt att dras med en sån tröttsam attityd och det hjälper inget och ingen. Klart såna får leva ensam då.

Inget lär vara svartvitt i detta fall heller. Vi har ingen aning förrän lagens instanser fått göra sitt jobb i lugn och ro.
Citera
2016-06-17, 00:47
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pingubengt
Givetvis skulle detta, i ett normalt land, rendera i tunga straff för den rubbade kuksugerskan. Men om detta ens når tingsrätten, vilket inte är särskilt troligt, så kommer hon givetvis frikännas med någon rubbad feministargument såsom det är en kvinnas rätt eller något liknande. Givetvis skall hennes namn och bild fram till allmän beskådad och spott och spe.
Precis, det hade med rätta hänt om det var en man som var förövare och ska såklart även gälla när det är kvinnor som är brottslingarna.

Allt annat är hyckleri.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in