2016-06-16, 21:25
Bannlyst
Kan de inte bli BK Röven för Molins? Tror inte det är helt uteslutet.
2016-06-16, 22:37
Medlem
OleYellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madchester496
Får väl hoppas att det blir mer Adde Johansson än Andre Mattsson, tror Eriksson kommer jobba rätt mycket högerkant. Kruxet där är ju att vi har rätt defensiva svagheter, så en högerback bättre än Tim vore att önska, även om jag personligen tycker att Stefan Karlsson fyller den rollen mer än väl.
Vi får se.

Edit: kul för övrigt att du jazzar "aikare i DIF" i samma inlägg som Goitom. Hej, Nebo. Hej, Hatten, Hej Nordin!
Håller med. Karlsson lär släppas efter säsongen och Tim skulle kanske duga i och acceptera den rollen som Karlsson av någon outgrundlig anledning fått nu. Har Pelle en Porsche, möjligen..?

Eftersom Karlsson är avskriven så borde högerback vara prio ett redan i det här fönstret. Jag har inga namn att gå efter, Bosse får trolla fram nåt. En helt vanlig treplussare vore ett stort lyft.

Har aldrig gillat M.E även om jag såklart sett glimtar av riktig kvalité. Är han bra på riktigt, eller? Besvärlig jävla värvning för mig.. Lär väl bli ett stort "jaha, det var ju inte heelt bortkastade pengar, kommer du ihåg matchen mot bla bla osv" i slutändan.
2016-06-16, 23:29
Medlem
nygards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tiddlywank
Guillermo Molins i Stockholm just nu för att träna med Nebez Kurban som bekant numera kör deltid med vår akademi. Tackar han nej till Malmös kontraktserbjudande så kan nog Hammarby eller AIK vara nära till hands om det inte heller blir utlandet.

Han var där i förra veckan. Tillbaka i Malmö nu.

Jag har verkligen jättesvårt att se honom gå till någon annan svensk klubb. Löser det sig inte med MFF så ligger förmodligen någon dansk klubb närmast till hands.
2016-06-16, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nygard
Han var där i förra veckan. Tillbaka i Malmö nu.

Jag har verkligen jättesvårt att se honom gå till någon annan svensk klubb. Löser det sig inte med MFF så ligger förmodligen någon dansk klubb närmast till hands.
Han kan ju språket isåfall

Hela affären känns lite märklig. Begär han några astronomiska summor eller är det Malmö som erbjuder ett likvärdigt eller sämre kontrakt mot vad han haft tidigare? Molins tillhör definitivt en av de bättre spelarna i serien på sin position, med potentialen att vara kanske den bästa om han är i full form. Det borde väl rimligen också återspeglas i lönekuvertet?
2016-06-17, 00:01
Medlem
snillet_1s avatar
Jag tycker inte att det skall lösa sig med Molins vid det här laget. Det har gått för långt och är för infekterat. Båda parterna är sannolikt irriterade på varandra och det bådar inte gott inför framtiden.

Men jag är onekligen nyfiken på vad MFF kan tänkas ha erbjudit...
2016-06-17, 00:04
Medlem
Jeff.Becks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tiddlywank
Han kan ju språket isåfall

Hela affären känns lite märklig. Begär han några astronomiska summor eller är det Malmö som erbjuder ett likvärdigt eller sämre kontrakt mot vad han haft tidigare? Molins tillhör definitivt en av de bättre spelarna i serien på sin position, med potentialen att vara kanske den bästa om han är i full form. Det borde väl rimligen också återspeglas i lönekuvertet?
Läste någon intervju där han ansåg att han alltid stått tillbaka lönemässigt och nu ville ha en skälig lön. Problemet är att Malmö inte är så intresserade att betala högst lön till en tvåfaldigt korsbandsskadad spelare som dessutom inte är i närheten av sitt forna jag.
2016-06-17, 06:44
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madchester496
Får väl hoppas att det blir mer Adde Johansson än Andre Mattsson, tror Eriksson kommer jobba rätt mycket högerkant. Kruxet där är ju att vi har rätt defensiva svagheter, så en högerback bättre än Tim vore att önska, även om jag personligen tycker att Stefan Karlsson fyller den rollen mer än väl.
Vi får se.

Edit: kul för övrigt att du jazzar "aikare i DIF" i samma inlägg som Goitom. Hej, Nebo. Hej, Hatten, Hej Nordin!

Beträffande just DIF:s högerbackar stod det följande på, den iofs inte bästa sidan, fotbolldirekt om att DIF borde hugga på Adam Johansson http://www.fotbolldirekt.se/2016/06/16/fd-blogg-dromklippet-blavitt-stjarnan-som-djurgarden-borde-hugga/

Adam är sannerligen inte nära att få spela hos oss med mindre än att Emil går sönder och sker det så vete tusan om inte MSD är före även han. Adam är ju ingen speedkula men är inte lastgammal och har uttryckt att han måste få spela. Han är 33, har ju en helt okej meritlista för att vara en allsvensk högerbacksreserv. Lär inte kosta alltför mycket i lön heller vid nästa kontrakt till skillnad från hos oss och kontraktet går ju ut efter säsongen.

Citat:
Ursprungligen postat av netflixandpill

Häcken har ju dessutom varit på det klara med att värvningar kan komma inför deras EL-spel och man har ju "chansat" med spelare med skadehistorik förr och lyckats rätt bra.
Frågan är ju hur mycket Molins skulle jubla över att spela på plastaskit närmast konstant?
2016-06-17, 07:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av netflixandpill

Hade ju varit ett byte uppåt för Molins, sportsligt alltså, Häcken spelar som bekant i Europa, på MFFs bekostnad.
2016-06-17, 08:48
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Jag tycker inte att det skall lösa sig med Molins vid det här laget. Det har gått för långt och är för infekterat. Båda parterna är sannolikt irriterade på varandra och det bådar inte gott inför framtiden.

Men jag är onekligen nyfiken på vad MFF kan tänkas ha erbjudit...

Nej, det lär inte bli någon förlängning. Det blir bara intressant vad han hamnar. Tror väl att Cetinkaya binder ihop något med en turkisk klubb.
2016-06-17, 10:00
Medlem
snillet_1s avatar
Djurgården har förlängt två år med Pelle Olsson.

http://dif.se/pelle/
2016-06-17, 10:48
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Djurgården har förlängt två år med Pelle Olsson.

http://dif.se/pelle/

Men knulla en bäver!
2016-06-17, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Adam är sannerligen inte nära att få spela hos oss med mindre än att Emil går sönder och sker det så vete tusan om inte MSD är före även han. Adam är ju ingen speedkula men är inte lastgammal och har uttryckt att han måste få spela. Han är 33, har ju en helt okej meritlista för att vara en allsvensk högerbacksreserv. Lär inte kosta alltför mycket i lön heller vid nästa kontrakt till skillnad från hos oss och kontraktet går ju ut efter säsongen.

Precis som du säger är ju FD inte trovärdig källa numero uno (även om de var först ut med Magnus Eriksson), men det vore ju en drömvärvning, och är det några som kan sy ihop den är det väl Bosse och Henrik. Han skulle ju heller inte ha några frågetecken kring Pelles spelidé.
Måste vara frustrerande att ha den kapaciteten Adam har, och ändå vara mil från en startplats.
Skulle verkligen bli en fin högerkant.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in