2016-06-16, 14:49
Medlem
ZlatanManias avatar
För Djurgården vore Magnus Eriksson en kanonvärvning, men som flera redan varit inne på kan man undra hur många "nej tack" han fått på vägen dit? Och inte för att va sån men vad är det som kan va lockande med Djurgården? Plastgräs, relativt dålig lön, ett steg nedåt i karriären. Skulle va närheten till familjen i såfall.
Citat:
Ursprungligen postat av Ograst
Eero lär också lämna på lån. Känns så kall just nu. Om en försäljning av Brus och en utlåning av Eero möjliggör en förlängning med Carlos är det definitivt värt det.
Då har vi tre anfallare i truppen (Carlos, Isak, Avdic) och med kommande Europamatcher samt allsvenskan tror jag inte det är tillräckligt. Ska man jämföra Eeros förra sejour i AIK med vad man ser nu kan man tro att de spanska medier som rapportera om att han gått upp 18 kilo haft rätt, så mycket tyngre ser han ut på plan.
Senast redigerad av ZlatanMania 2016-06-16 kl. 14:55.
2016-06-16, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Det ryktas att Magnus Eriksson kan vara på väg till Djurgården:

http://www.fotbolldirekt.se/2016/06/16/extra-avslojar-forre-mff-stjarnan-pa-vag-till-djurgarden/

Känns märkligt. Hans lön lär ju inte vara budget så att säga.
Hänger väl ihop med att ni lär sälja Sam Johnson. Där kommer det nog in ordentligt med flis på kontot.

Guillermo Molins i Stockholm just nu för att träna med Nebez Kurban som bekant numera kör deltid med vår akademi. Tackar han nej till Malmös kontraktserbjudande så kan nog Hammarby eller AIK vara nära till hands om det inte heller blir utlandet.
2016-06-16, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Brustad må va en högst medioker fotbollsspelare (i alla fall på sättet han används i AIK) men trots att han blivit hackkyckling hos fansen, bänkas ständigt och får inte ut det på planen märker man aldrig ens en antydan till gnäll så på ett sätt är det tråkigt att vi nu ser ut å gå skilda vägar, lägger man bort det smått emotionella är det dock helt rätt beslut.

Ett förlängt låneavtal med Carlos eller att Goitom gör comeback skulle man inte tacka nej till.

Hur är feelingen för Carlos efter Falkenberg incidenten? Han är ju en väldigt intressant talang/spelare, lyckas ni behålla honom blir ni tunga i höst.
2016-06-16, 15:54
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Hur är feelingen för Carlos efter Falkenberg incidenten? Han är ju en väldigt intressant talang/spelare, lyckas ni behålla honom blir ni tunga i höst.
Generellt skulle jag säga att incidenten är bortglömd, de som då ville ha bort honom från klubben (så löjligt..) blev senare lacka för att förbundet la sig i och straffa honom retroaktivt, så de allra flesta gnagare skulle ta det oerhört positivt om han stannar kvar säsongen ut, det vill jag lova.

Fast gör han bort sig återigen kommer strypgreppet naturligtvis ligga honom i fatet.
2016-06-16, 15:59
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tiddlywank
H
Guillermo Molins i Stockholm just nu för att träna med Nebez Kurban som bekant numera kör deltid med vår akademi. Tackar han nej till Malmös kontraktserbjudande så kan nog Hammarby eller AIK vara nära till hands om det inte heller blir utlandet.

Flera MFF:are har varit hos Kurban för extraträning de senaste åren.

Förövrigt är det nästan så att jag hoppas någon annan allsvensk klubb går med på Molins krav. Det skulle innebär en stor chansning oavsett klubb.

Citat:
Det är så enkelt att vi inte kommer överens om pengarna.[...] Vi kan inte betala ett, som vi ser det, överpris för något som har hänt.

http://www.sydsvenskan.se/2016-06-16/jeppsson-om-molinsaffaren-kan-inte-betala-overpris-for-nagot-som-hant
2016-06-16, 16:02
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Flera MFF:are har varit hos Kurban för extraträning de senaste åren.

Förövrigt är det nästan så att jag hoppas någon annan allsvensk klubb går med på Molins krav. Det skulle innebär en stor chansning oavsett klubb.

http://www.sydsvenskan.se/2016-06-16/jeppsson-om-molinsaffaren-kan-inte-betala-overpris-for-nagot-som-hant
Ja tackar Malmö nej till Molins trots alla chanser i världen att förlänga borde det skicka ut en varning till andra allsvenska lag. Skulle han (mot alla odds) gå till Bajen finns det potential till en ny Shaaban. Molins i sin bästa form är fantastisk, men att satsa stort på en 27-åring med två korsbandsskador är väldigt riskabelt.
2016-06-16, 16:39
Medlem
Readyfreddies avatar
Daniel Kristofferson ‏@DKristoffersson
Magnus Eriksson klar för Djurgården, Kontrakt på 3,5 år. Blir officiellt klockan 17.00.

Som AIK:are gillar jag det.
2016-06-16, 16:43
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Magnus Eriksson klar för Djurgården, Kontrakt på 3,5 år. Blir officiellt klockan 17.00.

Magnus Eriksson är själva urtypen av kappvändare. Bara å hoppas på att det går åt helvete.
2016-06-16, 16:50
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Magnus Eriksson är själva urtypen av kappvändare. Bara å hoppas på att det går åt helvete.

Ja, det hoppas man självklart. Men gillar när det sker lite infekterade övergångar, det piggar upp.
http://www.aik.se/fotboll/2007/juniorlaget/laget/2007_09maer.html
2016-06-16, 16:55
Medlem
Shuyins avatar
Hur många 'AIKare' ska Dif värva dock? Trist att se Eriksson bränna alla broar dock.

Brustad gjorde ett okej jobb hos oss men det är nog rätt att han byter klubb och land. Får se vem det är som ersätter, jag tror dock varken på Strandberg eller Goitom.
2016-06-16, 17:44
Medlem
Chew1907s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie

Tveksam på att det blir någon särskild succé i Djurgården heller för Magnus.
2016-06-16, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
Hur många 'AIKare' ska Dif värva dock? Trist att se Eriksson bränna alla broar dock.

Brustad gjorde ett okej jobb hos oss men det är nog rätt att han byter klubb och land. Får se vem det är som ersätter, jag tror dock varken på Strandberg eller Goitom.

Får väl hoppas att det blir mer Adde Johansson än Andre Mattsson, tror Eriksson kommer jobba rätt mycket högerkant. Kruxet där är ju att vi har rätt defensiva svagheter, så en högerback bättre än Tim vore att önska, även om jag personligen tycker att Stefan Karlsson fyller den rollen mer än väl.
Vi får se.

Edit: kul för övrigt att du jazzar "aikare i DIF" i samma inlägg som Goitom. Hej, Nebo. Hej, Hatten, Hej Nordin!
Senast redigerad av Madchester496 2016-06-16 kl. 21:03.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in