Citat:
Ursprungligen postat av
Potifar2
Om nu IVO inte godkände verksamheten fortsatte då Kommunen att betala ut tusentals kronor per kille för att bo där kan man undra? Det äcklar mig och många andra tror jag att dessa två damer förlustat sig med unga killar på skattebetalarnas bekostnad. Att man gjort någon suspekt resa där killarna står uppklädda och åmar och kråmar sig vid Johanna är bara så skumt och så märkligt att lägga upp bilden på fejjan. Totalt gränslöst.
Om jag tolkar gp:s & svd:s artiklar om Johannas företag så tog hon 80000 per baarn!!!! som hon fakturerade socialtjänsten. Företaget skickade baarnen till en man i Arboga som fick 90000:- för fem baarn. Isåfall gjorde hon under den tiden 310000:- per månad på fem baarn. Sinnes.
Citat:
Företaget hör till dem som tar mest betalt för sina tjänster och fakturerar socialtjänsten på runt 80 000 kronor per månad och barn. Familjehemmen får runt 23 000 kronor i månaden i ersättning och arvode.
Citat:
Minst fem barn placerades hos samma familjepappa, trots att han hade stora skulder. Det upptäckts först efter att ett barn larmat sin kommun. Socialtjänsten kontrollerade aldrig mannen före placeringen. Fem barn innebär en statlig ersättning på 90 000 kronor i månaden.