2016-06-16, 14:53
Medlem
Utomhus123s avatar
Summan är troligtvis ett engångsexempel på ihopsatta småskulder. Metoden tvivlar jag inte på för en sekund, låter som en klassiker i mina öron.

Sätt en människa i beroendeställning till dig, kräv sedan pengar för att inte råka illa ut igen.

Man skulle skaffat en inspelningsmanick som barnet får bära under några veckor för att samla bevis och sedan göra en polisanmälan med tillhörande bevis, vittnesmål från alla drabbade samt utpekade i samma veva så att dom inte kan prata ihop sig.

Hur svårt kan det vara att knäcka några 15-18 åringar. Troligtvis har även hoten cirkulerat på sms och i telefonsamtal. Torde vara relativt simpelt att lösa det här om man ger sig fan på det.

Huruvida det är invandrare eller svenska ungdomar som bedriver utpressningen, spelar mindre roll, ekonomiskt utsatta ungdomar kan vi oavsett räkna med att det är, då brotten begås med motivation i just pengar. (Den målgruppen är dock starkt överrepresenterade bland ungdomar som är av eller har föräldrar med utländsk härkomst)

En teori jag har är att det handlar om utpressning i flera led, t.ex - 20-25 årig kusin/bror/kompis kräver pengar av en yngre 15-18 åring som i sin tur lever som han lär och utpressar sedan dom han kan fysiskt dominera relativt säkert.

Ser det som osannolikt att någon med relativt god ekonomi och normalt umgänge (icke kriminell) skulle pressa folk på pengar i dom här åldrarna.
Senast redigerad av Utomhus123 2016-06-16 kl. 15:08.
Citera
2016-06-16, 16:30
Medlem
arakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Och du vet alltså detta. Fram med informationen då!

Fatta detta nu ditt djävla kötthuvud: Jag är fullt medveten om att Muhammed och hans tusen brorsor ställer till en djävla massa skit och att de är överrepresenterade i brottsstatistiken, ok. Det gör inte att ALLA satans brott som begås i detta land utförs av invandrare, tror du vi gamla svenskar har slutat med kriminalitet bara för att det dråsat in nya kriminella?

Om alla trådar hela djävla tiden bara ska bestå av gissningar och statistik så kan vi lägga ner hela forumet. Så, vad har du för fakta att komma med du som vet att föräldrarna ljuger?

Och ni som tycker 2000 kr/vecka är så orimligt och att inga ungar har råd att betala det, vad sägs om att det kanske inte är så himla många veckor i rad? Det kanske håller på några veckor tills offret är pank?
Jag ser fyra alternativ i det här läget.
1 Du är helt jävla dum i huvudet och borde egentligen vara intagen på lämplig institution och omyndigförklarad.
2 Du har sovit under en sten de senaste 30 åren.
3 Du är en superindoktrinerad PK-ist som faktiskt tror på det du säger.
4 En kombo av ovanstående alternativ.

Utpressning och sk bötning bland skolelever är ett typiskt kulturberikarbrott. Facit kommer nog inom kort när vi får ut namn på GM. Vi får väl se vem som är idioten av oss två.
Senast redigerad av araka 2016-06-16 kl. 16:34.
Citera
2016-06-16, 18:46
Medlem
Vikingablod76s avatar
Jag har säkra källor och först försökte man få Sydsvenskans uppmärksamhet utan att tydligt uppge att det inte hade med "integrationsproblem" att göra. Sedan fick man skriva in det, trots att det inte stämmer, för att Sydsvenskan skulle ta upp det. Det är alltså uteslutet bidragsparasiters barn med annan etnisk härkomst som nu intagit Lund också.
Citera
2016-06-16, 18:48
Medlem
Vikingablod76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av araka
1 Du är helt jävla dum i huvudet och borde egentligen vara intagen på lämplig institution och omyndigförklarad.

Utpressning och sk bötning bland skolelever är ett typiskt kulturberikarbrott. Facit kommer nog inom kort när vi får ut namn på GM. Vi får väl se vem som är idioten av oss två.

Exakt. På samma vis som vi nu fick fram av MSB att endast 1 av 10 bränder på bidragsboenden var misstänkt anlagda.
Citera
2016-06-16, 18:51
Medlem
Vikingablod76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kris00tian
att elever delade ut böter till andra elever fanns redan i 80-talets Sverige när jag gick i skolan.

Då var den svartaste invandraren på skolan från Vitryssland.

Var gick du i skolan och i vilken klass? Jag gick på en av Malmös värsta skolor och där fanns inga böter. Fanns en massa annat skit men inte böter eller utpressning.
Citera
2016-06-16, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utomhus123
Huruvida det är invandrare eller svenska ungdomar som bedriver utpressningen, spelar mindre roll, ekonomiskt utsatta ungdomar kan vi oavsett räkna med att det är, då brotten begås med motivation i just pengar.

Det står ju tydligt att det inte handlar om ekonomiskt utsatta eller invandrare!

Troligtvis är det väl barn till övre halvan av medelklassen som genom överdådig livsstil vill klättra ett par pinnhål på den sociala stegen och göra "bekantskapskarriär" som det så vackert heter. Senaste mobilen, senaste datorn med senaste spelen, senaste märkeskläderna, flådigaste cykeln, hoverboard, mat och dryck på populäraste ställena, sånt kostar om farsan bara är revisor eller civilingenjör.
Citera
2016-06-16, 19:24
Medlem
DickeFixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av araka

Jag håller med om att det är troligt att GM även denna gång har ickesvenskt påbrå. Statistiken visar att första och andra generationens invandrare är kraftigt överrepresenterade i brottsstatistiken när det gäller våldsbrott, bedrägeribrott och vissa slag av sexuella övergrepp. Detta är ett mycket viktigt samhällsproblem och de bakomliggande orsakerna till överrepresentationen bör man diskutera för att hitta möjliga lösningar. Men det ska göras i en särskild och därför avsedd tråd. Det är jobbigt att varje Flashback-tråd kapas av personer som vill vill visa sig duktiga att förutspå GMs etnicitet, baserad på känd statistik. Vad vill man visa? Att vedertagen statistik stämmer?

Tyvärr applicerar många sedan denna statistiska kunskap omvänt på individnivå och stämplar invandrare som kriminella. Det är både logiskt och etiskt fel. Även om de flesta kriminella är invandrare så gäller inte det omvända. Trots att första och andra generationens invandrare är kraftigt överrepresenterade i brottsstatistiken så är majoriteten skötsamma och hårt arbetande människor. De ska naturligtvis inte klandras för det en minoritet rötägg gör, bara för att de råkar ha samma utseende eller tala samma språk. Om vi bara är överens om denna viktiga humanistiska grundprincip så kan vi angripa problemet med den kriminella överrepresentationen utan att hymla.
Senast redigerad av DickeFix 2016-06-16 kl. 19:33.
Citera
2016-06-16, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
De skriver ju UPP TILL 2000 kr per vecka. Det finns säkert något fall där någon fått betala 2000 kr i veckan i form av märkeskläder och andra statusprylar, saker de fått tagit från hemmet, snatteri.
Min erfarenhet av småkriminella är att det faktiskt snurrar mer pengar än man tror.

Du har en poäng där. Man kommer ganska snabbt upp i större summor om det är ungdomar som snattar saker i butikerna. Ett enda klädesplagg kostar idag minst 200 kr och upp till flera tusen.

Så om det var fråga prylar så är jag med.
Citera
2016-06-16, 19:58
Medlem
Hur ska en 12 år grabb få tag i sådana summor.

Det finns ingen logik. Inte ens vanliga Svensson har sådana summor för att skydda sin son att få stryk.
Citera
2016-06-16, 22:22
Medlem
MADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Hur ska en 12 år grabb få tag i sådana summor.

Det finns ingen logik. Inte ens vanliga Svensson har sådana summor för att skydda sin son att få stryk.

De stjäl saker hemma. Ger bort sina egna prylar de fått av föräldrarna. Snattar i butiker.
Citera
2016-06-16, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MAD
De stjäl saker hemma. Ger bort sina egna prylar de fått av föräldrarna. Snattar i butiker.

Sant visligen.

Hoppas föräldrar tar ansvar och att man lär sin barn att tidigt kunna ta stryk samt att sätta dom i kampsport skola så att dom kan försvara sig.
Problemet är att dom flesta är ju rädda för att få stryk tar man bort den rädslan så har dom ingenting.

En annan fördel är ju förstås om dom kan snacka fler språk så att dom kan smälta in lättare.

Sen borde svenskarna ta efter klan tänket. Familjen före allt.
Egentligen inget samhälle man vill leva efter men man måste anpassa sig till verkligheten.
Citera
2016-06-17, 04:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av helenaell
Man får hoppas att Sverigedemokraterna blir största parti nästa val och kastar ut packet!!!

Sverige för,(Just nu) en mer restriktiv invandringspolitik än vad SD någonsin hade kunnat drömma om.
Att SD om de kommer till makten skulle "kasta ut packet" är något som MSM lurat dig att tro .Och det är förmodligen även därför SD ökar i mätningar.
Faktum är att SD är ett mjukisparti(inte långt ifrån gamla moderaterna) och att tro att Jimmie Åkesson skulle göra något annat än att sko sig och "sina" om han blev statsminister är att ljuga för sig själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in