2016-06-15, 20:38
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
"AIK är på väg att sälja Fredrik Brustad till Molde.
Enligt uppgifter till SportExpressen återstår bara detaljer innan en affär är i hamn - och han väntas presenteras av den norska klubben i veckan.
Övergångssumman ligger på omkring två miljoner kronor."

Synd tycker jag även om han har många belackare. Gillar Brustad den här säsongen.
Det positiva är ju att det öppnas upp en forwardsplats, Henok tränar ju för fullt med oss.

http://www.expressen.se/sport/fotboll/allsvenskan/aik-saljer-fredrik-brustad-till-norge/
Brustad må va en högst medioker fotbollsspelare (i alla fall på sättet han används i AIK) men trots att han blivit hackkyckling hos fansen, bänkas ständigt och får inte ut det på planen märker man aldrig ens en antydan till gnäll så på ett sätt är det tråkigt att vi nu ser ut å gå skilda vägar, lägger man bort det smått emotionella är det dock helt rätt beslut.

Ett förlängt låneavtal med Carlos eller att Goitom gör comeback skulle man inte tacka nej till.
2016-06-16, 09:11
Medlem
mishimas avatar
Då kan Björn Weström äntligen åka hem. Det blev tillslut en rätt dyr hotellräkning.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/internationell/tyskland/article23010761.ab
2016-06-16, 09:13
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Då kan Björn Weström äntligen åka hem. Det blev tillslut en rätt dyr hotellräkning.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/internationell/tyskland/article23010761.ab

Och vi slipper fundera på om Gren kan lösa det hela med. Då vet vi det och kan fortsätta med andra spelare in/ut på sillyn.
2016-06-16, 13:29
Medlem
Ograsts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Brustad må va en högst medioker fotbollsspelare (i alla fall på sättet han används i AIK) men trots att han blivit hackkyckling hos fansen, bänkas ständigt och får inte ut det på planen märker man aldrig ens en antydan till gnäll så på ett sätt är det tråkigt att vi nu ser ut å gå skilda vägar, lägger man bort det smått emotionella är det dock helt rätt beslut.

Ett förlängt låneavtal med Carlos eller att Goitom gör comeback skulle man inte tacka nej till.
Eero lär också lämna på lån. Känns så kall just nu. Om en försäljning av Brus och en utlåning av Eero möjliggör en förlängning med Carlos är det definitivt värt det.
2016-06-16, 13:29
Medlem
snillet_1s avatar
Det ryktas att Magnus Eriksson kan vara på väg till Djurgården:

http://www.fotbolldirekt.se/2016/06/16/extra-avslojar-forre-mff-stjarnan-pa-vag-till-djurgarden/

Känns märkligt. Hans lön lär ju inte vara budget så att säga.
2016-06-16, 13:33
Medlem
Ograsts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1

http://www.fotbolldirekt.se/2016/06/16/extra-avslojar-forre-mff-stjarnan-pa-vag-till-djurgarden/

Väldigt intressant. Men hur trovärdigt är det? Om det mot förmodan skulle inträffa skulle det vara en riktig bomb.
2016-06-16, 13:55
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1

Läst att Bröndby 'desperat' vill bli av med honom. Ändock en bomb! Både Peking och Malmö ville ha honom i vintras och han är Gnagare. Att det då kanske blir Djurgården är ju förvånande och om det är ett bra kontrakt för Djurgården imponerande av Bosse (igen).
2016-06-16, 13:57
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Läst att Bröndby 'desperat' vill bli av med honom. Ändock en bomb! Både Peking och Malmö ville ha honom i vintras och han är Gnagare. Att det då kanske blir Djurgården är ju förvånande och om det är ett bra kontrakt för Djurgården imponerande av Bosse (igen).

Jag har förstått det som att Malmö och AIK har tackat nej på förfrågan.
2016-06-16, 14:09
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Jag har förstått det som att Malmö och AIK har tackat nej på förfrågan.

Ja, för enligt dig tackar ju Malmö alltid nej eftersom alla klubbar frågar alltid malmoe först.
2016-06-16, 14:11
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Ja, för enligt dig tackar ju Malmö alltid nej eftersom alla klubbar frågar alltid malmoe först.

Det skulle vara rätt logiskt att han försöker komma till Malmö. Vi kan betala högst löner och han hade en bra tid här.

Malmö ska enligt vad som står i Sydsvenskan idag snarast minska på sin trupp.
2016-06-16, 14:17
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Det skulle vara rätt logiskt att han försöker komma till Malmö. Vi kan betala högst löner och han hade en bra tid här.

Malmö ska enligt vad som står i Sydsvenskan idag snarast minska på sin trupp.

Jag ska sluta vara ironisk, men är inte Magnus Eriksson bättre som innermittfältare än som forward? Jag har ganka kasst minne av honom när han spelade i Malmö? Det hemska som är på gång om han kommer är ju att Sam med största sannolikhet blir såld.
2016-06-16, 14:19
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Jag ska sluta vara ironisk, men är inte Magnus Eriksson bättre som innermittfältare än som forward? Jag har ganka kasst minne av honom när han spelade i Malmö? Det hemska som är på gång om han kommer är ju att Sam med största sannolikhet blir såld.

Han är en rätt allround offensiv spelare som gillat att röra sig över stora ytor, men gör sig kanske bäst som anfallare med fri roll. Jag gillade honom när han spelade i Malmö. Håller han den nivån så skulle han vara ett tillskott för vilket allsvenskt lag som helst.
Senast redigerad av mishima 2016-06-16 kl. 14:22.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in