Citat:
Ursprungligen postat av
Ondahamstern
Att gå från att säg att man anser att alla skall ha vapen till att vilja begränsa är att ändra sig (på gott eller ont) men att aktivt gå ut med att han vill begränsa möjligheten till ägandet av vapen kommer att skära sig med vad många republikaner vill och tycker då det republikanska partiet så sent som förra året stoppade ett lagförslag som skulle göra exakt det han nu säger sig vilja göra.
Att hävda att "ALLA har rätt att jobba på dagis"
för att sedan göra ett tillägg
"förutom de som dömts för pedofili"
är inte vad jag anser att ändra sig.
Anser det republikanska partiet att alla, oavsett kriminellt förflutet, äger rätten att bära vapen, då är det partiet det är fel på.
Citat:
Ursprungligen postat av
Ondahamstern
Det låter lite som att du har låtit dig luras lite av vad han säger, nej hans profetior har inte alltid slagit in för om de hade det så hade hans företag inte gått i KK vid olika tillfällen
En poäng där

om vi syftar på andliga profetior. Ekonomiska krascher är ju i princip omöjliga att sia om, i synnerhet då enskilda aktörer kan orsaka fallen, medvetet eller omedvetet. Jag syftade främst på världspolitiska händelser.
Citat:
Ursprungligen postat av
Ondahamstern
han stöttade Irak kriget i början samt att han hade fel om ekonomin 2007.
Han sade visserligen; yeah, I guess so, ett halvår innan invasionen, men då skall tilläggas att lögnmedia lurat i den amerikanska befolkningen att Saddam hade massförstörelsevapen.
Gällande ekonomin är det svårt att göra profetior
Citat:
Ursprungligen postat av
Ondahamstern
Sen så har han ändrat sin ståndpunkt och sina hjärtefrågor vid minst ett tillfälle, sist jag såg en ändring på hjärtefrågor var kring abortfrågan där han under en period gav intrycket av att vilja straffa de kvinnor som ville utföra abort. (kan minnas fel dock)
Ja, abortfrågan var ett utomordentligt korkat uttalande, det kan väl de flesta hålla med om. Det insåg han själv också strax därefter.
Citat:
Ursprungligen postat av
Ondahamstern
Det gör jag redan och jag anser att han inte är helt ärlig med vad han faktiskt vill och så fort jag ställer frågor i tråden eller lyfter upp att han inte är helt ärlig kring vad han säger och vad han verkar vilja göra så blir svaret likt som om man förolämpar en religion.
Men de stora frågorna är helt vanligt sunt förnuft, tycker du inte?
Om man har en försvarsallians (NATO) så bör man väl dela på utgifterna? Andra länder kan inte få gratis skydd samtidigt som USA förblöder.
Om Kina har tullar mot USA, så bör väl USA också ha tullar mot Kina?
Man kan inte ta in hundratusentals (miljontals?) människor per år samtidigt som man flyttar jobben utomlands.
Ingen annan politiker tar upp dessa frågor som, för USA, är förödande. Faller USA, vilket det kommer att göra om man fortsätter på detta spår: Försök att föreställa dig vad som händer med det mångkulturella Europa när världens börser kraschar. Och då menar jag kraschar.