2016-06-16, 11:55
Medlem
RutledgeWoods avatar
Jag förstår inte. En kvinna kan gå till närmaste krog och bestämma vem som får ligga med henne.
Hon behöver inte tvinga ensamkommande barn till det.
Det ligger en hund begraven någonstans.
Citera
2016-06-16, 11:55
Medlem
Den här Johanna är lite gränslös tycker jag, som tillåter att vara vän på Facebook med flyktingar? som skickar en massa hjärtan och skriver "wow", "snygging" osv på bilder där hon är kläadd i tajta kläder osv. Det känns oprofessionellt (inte de privata kläderna, utan beteendet med att ha dem kvar som vänner). Ok, man måste själv få välja om man ska vara "Facebookvän" med klienter, elever eller brukare, men så fort de börjar ge sådana kommentarer tycker jag man ska plocka bort dem. Det ser inte bra ut och ÄR knappast bra att man tillåter den typen av kommentarer till sina privata bilder. Det blir en gränslöshet.
Citera
2016-06-16, 11:57
Medlem
Det här fallet är ju inte bara en sjuk och märklig historia i sig, men det visar ju också vilken skumraskbransch som flyktingmottagningen har utvecklats till.

Citat:
Kvinnan menar att konkurrensen i den bransch som har hand om ensamkommande flyktingbarn nu är så hård, tuff och lukrativ - att konkurrenterna inte skyr några medel för att smutskasta och stjälpa andra - för att få egen vinning. Enligt henne finns det konkurrenter som övertalar barn att hitta på rövarhistorier om andra företag och det är just detta som hon nu råkar ut för. De övertalade lättlurade barnen erbjuds pengar av konkurrenterna, säger hon.

Svenska staten har genom migrationsverket låtit en helt ny kriminell bransch växa upp på skattebetalarnas bekostnad. Många samvetslösa människor ser sin chans att tjäna pengar. Runt detta uppstår sexhandel, droghandel och annan kriminalitet. Just som detta fall visar så kan man till exempel utöva utpressning mot flyktingar "Gör du inte som jag säger så får du åka hem".
Man undrar hur detta bara kan tillåtas i solidaritetens namn.
Citera
2016-06-16, 11:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Drini
Aha=) well då borde hon ju hursom bli dömd?
Om det nu inte motbevisas att hon "allvarligt utnyttjat"...
Enligt barnen ska hon ha eller försökt droga pojkarna med sprit och tvingat dom att spela in barnporr.

Borde klassas som ganska allvarligt.
Citera
2016-06-16, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kontakt112
Enligt barnen ska hon ha eller försökt droga pojkarna med sprit och tvingat dom att spela in barnporr.

Stämmer historien borde ju allt också finnas på film. Hos grabbarna hoppas jag, annars är det nog kört
Citera
2016-06-16, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kontakt112

Tror du på det själv?
Citera
2016-06-16, 12:03
Medlem
korrekturlacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matamoro
Här är FB-screenshots

Johanna M: https://postimg.org/image/ebslfigrl/
Julia ihop med afghansk tolk - har tatueringar på armarna (trolig dotter till JM): https://postimg.org/image/eaiwqvem9/
Lotta I (delägare): https://postimg.org/image/8yk1k34sx/

NOTERA! Är ej klarlagt att det är rätt företag och rätt personer. Men det är enda företaget i omnejd som fått ett hem nedlagt.

Åter igen. Kvinnan som misstänks har INTE tatueringar på armarna.
Kvinnan i filmen är brunett. Så pass mycket ser man igenom pixlingen. Man kan ju färga håret i olika färger men kvinnor brukar generellt hålla sig till en särskild hårfärg under längre perioder.
Citera
2016-06-16, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluekeeper
Det här känns konstigt...

Afghaner ledsna för att få knulla???!!! Yeah right...

Ja de knullar getter i sitt hemland, jag menar nog måste hon se bättre ut än en get?.
Citera
2016-06-16, 12:05
Medlem
Tror mer på att det är den här donnan, hon har grundat Familjehemmen Krut och bor i Sörmland.

https://www.facebook.com/mamsellaxelina?fref=pb&hc_location=friends_tab&pnr ef=friends.all
Citera
2016-06-16, 12:06
Avslutad
Det börjar bli mycket med sexgalningar nu, har SÄPO koll på dessa kvinnor, innan någon sexuellt frustrerad låser in sig med 50 flyktingbarn och börjar avrätta dom.
Citera
2016-06-16, 12:07
Medlem
Matamoros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korrekturlack
Åter igen. Kvinnan som misstänks har INTE tatueringar på armarna.
Kvinnan i filmen är brunett. Så pass mycket ser man igenom pixlingen. Man kan ju färga håret i olika färger men kvinnor brukar generellt hålla sig till en särskild hårfärg under längre perioder.

Jo, jag vet det. Läs mina tidigare inlägg.

Dock har vi den misstänkta kvinnan som skyller på en kvinna med tatueringar på armarna. Därför är även hon inkluderad här.

Återigen...än så länge bara spekulationer.
Citera
2016-06-16, 12:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Luton
Tror du på det själv?
Enligt barnen skrev jag.
Det finns sjuka kärringar i det här landet så det är inte omöjligt. Vi får se.
Hade det varit en gubbe som var chef på hemmet hade det kanske låtit bättre?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in