2016-06-15, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeBronThurman
Intressant att du skriver "Med all respekt", efter att utan respekt ha upprepat samma nedlåtande mantra om Lotta i närmare 40 inlägg.

Jag tycker att det är intressant att ta del av andras åsikter även dina, och även om man inte delar dem. Det är ju idén med ett diskussionsforum.
Att exakt samma sak upprepas av samma debattör hela tiden blir bara jobbigt, och det innebär ju inte heller att åsikterna därför omvandlas till fakta.

Om det i ett senare skede skulle visa sig, med fakta ifrån FUP, att Lotta t.ex. skulle ha varit en s.k. Florence Nightingale-typ som vill rädda "vilsna", so comment and deal with it by then!
Men så länge du inte vet ett skit om detta, så kan du väl åtminstone hålla igen en aning med det, som många i tråden uppfattar som i det närmaste förtal?
Ev. dumhet är ju t.ex. inte olagligt, och det är ju i samtliga fall resp. GM som har begått brotten!

Att diskutera "praktexemplaret" som dejtade "Svarten" och flera andra totaldårar, men som gick bort 54 år gammal för 15 år sen, känns inte helt relevant i tråden, men ändå ett intressant fenomen!

Att Martin med sin cv inte redan sedan tidigare sitter inlåst med "bortkastad nyckel" är självklart ett underkännande för vårt samhälle!

OBS, att jag på inget sätt förnekar att det alltid har funnits brudar som av flera olika skäl (redan tjatade om i tråden) vill ha en huvudtatuerad, (inledningsvis) enormt insmickrande, (tyvärr ofta hjärnbefriad) uppstoppad kylskåpsbärare, gärna med kamphund och naturligtvis (arbetsoförmögen men) med drömmar om snabba cash!

EDIT: Inga som helst fakta pekar f.n. på att Lotta ens skulle komma i närheten av dem!

Intressant att du kallar Svartensbrandts ex för en “totaldåre” samtidigit som kvällspressen har matat oss med en bild om en “helt vanlig tjej”. Många gånger beskriver man dessa kvinnor som “två barns mamman” osv. För att ytterligare betona hur “vanliga” dessa kvinnor är och därmed få oss att identifiera oss med dem. Lotta beskrivs som "ekonomibiträdet"..

Samtidigt tiger artikelförfattaren om det faktum att kvinnan exempelvis är en totaldåre, har missbruksproblematik, psykiska problem, kommer från miserabla förhållanden osv. För det passar liksom inte in I agendan..

Det är inte kriminellt att ta onödiga risker här I livet. Men man väljer själv vilka risker man anser vara värda att ta. Så även dessa kvinnor. Vill man gå på linan då riskerar man att falla från hög höjd..

Ingen säger att lingångaren “förtjänade att dö av fallet” men många säkert tänker att det var onödigt och dumt att riskera livet för ingenting..
Citera
2016-06-15, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av filippasol
Jo dom är ytterligare minst en till. Även han våldsam och kriminell.

Vad har han gjort?
Citera
2016-06-15, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kompish
Vad har han gjort?

Misshandel och olaga hot.
Citera
2016-06-15, 22:15
Medlem
Citat:
Och hennes ex han ringde ju polisen när han såg alla blåmärken. Han sa ju i nån tidning ungefär "Då förstod jag att hon inte mådde bra i relationen". Och dom skrev ju saker till varandra på FB och som du säger så kollade han i hennes mobil.

Ja, jag fattar ingenting jag heller. Antingen hade hon ett förhållande med honom i "hemlighet" utan att alla vänner visste om det eller så vill hennes vänner inte berätta som det är.

Det är just detta jag själv är ute efter att man pratar med en kluven tunga hela tiden och låtsas att saker och ting såg ut på ett sätt - men samtidigt går det inte ihop för man säger samtidigt saker som strider mot det man precis har påstått..

Hur kan man exempelvis gå med att träffa någon man är "livrädd för"? Man fruktar alltså för sitt liv - men träffas (i smyg) ändå.. :-o

Men det låter väl mer dramatiskt och spännande och kanske väcker vännernas uppmärksamhet om man påstår sig vara livrädd.

Sen kan man ha ett häftigt och spännande sexliv med vederbörande ändå.. men det kanske är för skamligt att erkänna?
Citera
2016-06-15, 22:25
Medlem
Har du belägg för detta påstående? Eller har du bara svalt propagandan de lär ut i skolan...
Citera
2016-06-15, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Intressant att du kallar Svartensbrandts ex för en “totaldåre” samtidigit som kvällspressen har matat oss med en bild om en “helt vanlig tjej”. Många gånger beskriver man dessa kvinnor som “två barns mamman” osv. För att ytterligare betona hur “vanliga” dessa kvinnor är och därmed få oss att identifiera oss med dem. Lotta beskrivs som "ekonomibiträdet"..

Samtidigt tiger artikelförfattaren om det faktum att kvinnan exempelvis är en totaldåre, har missbruksproblematik, psykiska problem, kommer från miserabla förhållanden osv. För det passar liksom inte in I agendan..

Det är inte kriminellt att ta onödiga risker här I livet. Men man väljer själv vilka risker man anser vara värda att ta. Så även dessa kvinnor. Vill man gå på linan då riskerar man att falla från hög höjd..

Ingen säger att lingångaren “förtjänade att dö av fallet” men många säkert tänker att det var onödigt och dumt att riskera livet för ingenting..

Du skriver samma sak om och om igen. Har du hakat upp dig? Du är som en gammal bandspelare som har hakat upp sig. Du har sagt exakt samma sak i ungefär 50 inlägg. Vi har fattat vad DU tycker nu. Det är glasklart sedan länge. Så varför fortsätter du att upprepa samma sak?

Lotta har inte tagit några risker och hon har inte gått på någon lina. En galning tog kontakt med henne och började att förfölja henne. Vilket kan hända precis vem som helst. Ingen risk som hon tog när någon annan kontaktade henne. Det var ju inte hon som tog kontakt. Alltså tog hon ingen "risk" överhuvudtaget. Man kan inte hjälpa att någon tar kontakt, fattar nån slags sjukt tycke, blir besatt, förföljer och slutligen dödar. Så jag undrar om du är helt rubbad som försöker lägga nån sorts skuld på offret?
Citera
2016-06-15, 22:35
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Intressant att du kallar Svartensbrandts ex för en “totaldåre” samtidigit som kvällspressen har matat oss med en bild om en “helt vanlig tjej”.
App, app, app! Nu klickade det med läsförståelsen igen!
Jag kallade henne för "praktexemplaret" som dejtade "Svarten" och flera andra totaldårar.
Citera
2016-06-15, 22:42
Medlem
Citat:
Det är just detta jag själv är ute efter att man pratar med en kluven tunga hela tiden och låtsas att saker och ting såg ut på ett sätt - men samtidigt går det inte ihop för man säger samtidigt saker som strider mot det man precis har påstått..

Hur kan man exempelvis gå med att träffa någon man är "livrädd för"? Man fruktar alltså för sitt liv - men träffas (i smyg) ändå.. :-o

Men det låter väl mer dramatiskt och spännande och kanske väcker vännernas uppmärksamhet om man påstår sig vara livrädd.

Sen kan man ha ett häftigt och spännande sexliv med vederbörande ändå.. men det kanske är för skamligt att erkänna?

Man blir alldeles matt av dina inlägg. Jag tror helt enkelt att du pratar av egen erfarenhet och så tror du att allting är för alla andra hur det var för dig. Du verkar "kunna" väldigt mycket om det här med kvinnomisshandel och att skylla på kvinnorna.

Nu har hon inte träffat någon som hon är livrädd för. Han har helt sonika sökt upp henne. Så det är alltså han som har träffat henne. Hon har inte träffat honom. För hon hade ju nämligen inget val när han dök upp. Hon var ju tvungen att träffa honom då eftersom han helt enkelt ovälkommen åkte hem till henne.
Citera
2016-06-15, 22:59
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Med all respekt: hon var faktiskt medelålders..

Och såg bra ut. För bra för honom om man säger så.

Citat:
När Lotta inte ville fortsätta träffa mannen gjorde han hennes liv till ett helvete, enligt personer nära Lotta.
Jag ska mörda dig"
Den flera månader långa terrorn som 33-åringen misstänks ha utsatt Lotta för oroade hennes anhöriga och vänner.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/article22999870.ab

Man får kanske inskaffa obligatoriska psykundersökningar för män som inte klarar av att dom blir avvisade, och att kvinnorna inte vill ha dom. Men om samhället hade agerat hade han inte varit ute öht. Samhället svek Lotta.
Citera
2016-06-15, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bigbanana74
Han har tydligen varit ihop med någon släkting till en fotbollsspelare också

https://www.facebook.com/sanna.toivonen.39
Svårt tänka mig det,förmodl har hon
haft iaf så högt markn-värde att hon aldr beh titta åt denne knarkoman. Möjl dock att han försökt
tvinga sig på prec som i fallet med Lotta !
Senast redigerad av deakpeasley 2016-06-15 kl. 23:04.
Citera
2016-06-15, 23:07
Medlem
satanslillebrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeBronThurman
Egentligen omöjligt att gissa eftersom det bl.a. beror på hur omfattande utredningen kommer att bli, samt vilka beviskrav åklagaren anser sig behöva uppfylla för den brottsrubricering som han har för avsikt att åberopa?
Någon kommer antagligen att vilja titta in under pannbenet på MJ, vilket också lär ta tid trots bristen på innehåll.
Min rena amatörgissning är att en FUP knappast finns tillgänglig inom det närmaste halvåret.

Det finns säkert någon erfaren jurist i tråden som kan göra en mer kvalificerad bedömning!

Ok, men gud så segt om det tar minst halvåret, vill läsa den iförrgår. Hoppas det går snabbare än så.
Citera
2016-06-15, 23:13
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bea67
Hur i helsike går det här ihop,vännerna säger att dom inte hade träffats,endå hade hon blåmärken på armar,och dessutom har han gått igenom hennes mobil,jag förstår inget av detta,kan man inte få reda på sanningen

Citat:
Enligt anhöriga hade dom inget förhållande. Deras enda kontakt var via FB. Där han jagade henne. Och sen började han tydligen att jaga henne även IRL med blommor och annat. Det skall, enligt hennes vänner, varit deras enda "kontakt". Men sen på nåt sätt har hon ju blivit misshandlad av honom.

Detta vevas om och om igen i tråden. Det har länkats till texter där minst en väninna säger att de var ett par, och till texter där expojkvännen säger att de var ett par. Däremot har systern som bor 45 mil bort sagt att de inte var ett par. Frågan är vem/vilka som hade bäst koll. De som träffade henne ganska ofta eller systern som inte gjorde det.

Och som skrevs för en stund sedan; expojkvännen säger sig ju ha sett hennes blåslagna armar. Någon väninna uttalar sig om att han gick igenom hennes mobil. Han ska ha knäckt två revben på henne.

Min bedömning är att de högst sannolikt var ett par. Inte i slutet, men tidigare. När hon efter några veckor ville dra sig ur började terrorn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in