2016-06-15, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Nej, kvinnors skitbeteende brukar inte drabba män via sexuellt våld, det handlar mer om barn,
nedvärdera mäns fadersroll etc.
(Och jag har absolut inte fått intrycket av en grabbig apa.)

Tja du…kräver lite väl komplext svar. Men, västvärldens erövringsideal samt materialism i stort skulle jag säga. Den som äger mest är bäst hos oss. Hos andra kulturer kan du finna andra ideal ex. den som vet mest är bäst.

Visst, kvinnor har generellt varit tvingade till detta i mycket högre grad än män genom vår historia.
Då vi inte själva har kunnat arbeta fram status och ekonomiskt välstånd. ( i vart fall inte fått ta cred. för det själva) Därför är fortsatt bilden för en "välyckat" manligt kap för kvinnor en man med stålar och status. Absolut så, men i samma takt som kvinnor anskaffar detta själva så kommer du nog se detta försvinna och även kvinnor kan tänka med fittan då de väljer män. (ursäkta språket)

Visst, men *harkel* VEM har ordnat med denna kampanj ex? VILKET kön jobbar mest med feminism och ändring av normer? *host, host*.
Vi är självklart intresserade, men det måste ju vara en balans. I stort kan du säga att makten för män har legat i pengar, arbete och status, yttre makt. Kvinnors makt har legat i familj och reproduktion. Kvinnor har bokstavligen slagit sig in på mäns domäner, regelrätt krigsföring skulle jag vilja säga, vi har skjutit in oss under 50 år nu i upprepade attacker. Och vi vinner, om än långsamt.
Män är avsevärt långsamare åt andra hållet, även om det har hänt mycket där. Men kvinnor är självklart inte så intresserade ge ifrån sig sin lilla makt de har om inte män släpper ifrån sig sin.

Precis så..den säkraste människan är den som inte har några problem visa svaghet, mjukhet eller
vara inne och testa något som inte går efter normen ex. Och detta börjar människor fatta då de mognat till dig. Så de problem jag tar upp rör oftast yngre av båda könen eller den grupp som aldrig mognar till sig.

Precis…tjejer knullar runt precis som killar, beror på att de gillar knulla runt och anser att de har samma rätt till detta som killar…så? problem?
Ser du tjejer sextrakassera killar? Kallar tjejer killar för äckliga horor för att de har sex? Tycker tjejer att de har rätt till en kille bara för att han går i shorts eller visar magen?
Om vi kommer dit en dag, så kan du säga till.

Alkoholkonsumtionen har gått ner i västvärlden för övrigt.
Alltid något.

Jag hör vad du säger men föga otroligt ser vi det lite från olika perspektiv och jag tror att kvinnors dragning mot män med makt och status bottnar i något djupare inte bara att få tillgång till ett välstånd som de inte tidigare kunnat skapa själva. Jag tycker också att kvinnor har all rätt att knulla runt precis som män om de mår bra av det och att det inte bara är härma ett beteende.

Om du tänker dig en andragradsekvation där "y" är resultatet av samspel mellan män och kvinnor och "m" är konstanten för manlig överordning, baserat på överlägsen fysisk styrka, som givetvis minskat med tiden. Då ser jag "x" som manlig norm och "k" som den kvinnliga koefficienten som påverkar både x och y. När jag läser dina texter får jag känslan att du vill isolera bort det jag kallar "k" och säga att y = x+m istället för y=kx+m.

Jag tror att kvinnors normer och beteende har väldigt mycket påverkan på mäns normer och beteenden. Lite frågan om hönan och ägget, varför jag tidigare undrade över varför du tror män tycker det är viktigt med framgång ->pengar->makt->status. Kvinnor är svaret om du frågar mig.

Så att ändra mäns normer är omöjligt om det inte finns en konkret vinst och den syns helt enkelt inte bara genom att hävda att vi behöver möblera om i huvudet på småpojkar. När dörren för kvinnors framgång nu är öppen så kommer det leda till män som kämpar med näbbar och klor för att bli än mer framgångsrika, går in i väggen, kastar in handduken eller hitta andra strategier för att bemöta detta om inte kvinnor premierar annorlunda.

Vi är suckers för kvinnor helt enkelt om du inte redan visste det...
Citera
2016-06-15, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Jag förstår inte vart bilden av att kvinnor vill ha så kallade scum bags kommer ifrån.

Kvinnor gillar män som är självsäkra, ja, men det betyder inte att såna män är svin för det.

Scum bag i det här fallet avsåg pick-up artists som lär ut att man ska nedvärdera kvinnor och behandla dem illa för att få dem intresserade. Det faktum att det funkar för vissa är ju lite sorgligt men också ett bevis för att kvinnor får de män de förtjänar. Sedan är det ju inte generellt för alla.
Citera
2016-06-15, 14:21
Medlem
ENTPs avatar
Klurat lite på det här, givet att deras defintion av sex.trak. bland annat innefattar sexuellt laddade invektiv så tror jag att det är mkt lågt räknat. Hur fan har man lyckats leva i ett öppet samhälle i ens 15 år utan att någonsin få ett sexuellt laddat invektiv kastat emot sig? Listan kan göras lång: Kukhuvud, Fitta, Bög, flata, hora, pervo, slampa, player etcetc.

På skoj räknade jag lite snabbt på det här.

I sverige bor det 9 884 285 enligt SCB och enligt Riksförbundet DHB så finns det 400 personer med medfödd dövblindhet i sverige, och om vi vågar utgå från att dessa inte får sexuella invektiv kastade emot sig genom någon form av taktil kommunikation så talar vi om en grupp som utgör ca 0.004% av vår befolkning som aldrig tagit emot sexuella trakasserier. Nu förutsatte ja visserligen att de 2% som föds med grava förståndshandikapp fortfarande kan bli sexuellt trakasserade.

Självfallet är jag för att göra något åt sex. trak. men tror inte att man kommer så långt om man inte först är intellektuellt hederlig och vågar se det för vad det faktiskt är.
Citera
2016-06-15, 15:54
Medlem
AdjooooglEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snelhesten
Översättning: kvinnor som väljer överordnade män är offer för strukturer och kan därför inte stå till svars för sina val; inte idag, inte imorgon och inte någonsin i framtiden

Och kvinnor blir rasande när man kallar dom barn eller förvuxna tonåringar när dom inte vill stå till svars för sina val och handlingar.

Här har du en vuxen tonåring: https://www.youtube.com/watch?v=bezLiLJScTU
Citera
2016-06-15, 15:58
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apjävel
Det frikortet bygger väl bara på den feministiskt fastställda offerhierarkin vilket innebär att det bara är ok att peka finger uppåt i hierarkin och där finns endast den vita, heterosexuella mannen från ett feministiskt perspektiv alltså de vita, privilegierade kvinnorna.

Nej det är speciella rättigheter som alla som har en vulva besitter.
Vi behöver inte ta hänsyn till andra människors behov eftersom det är vi som har rättigheterna.
Vi kan därför knulla runt som vi vill, eller nej fel - vi kan kräva tillfredsställelse på det sätt som vi behagar och förtjänar och män är våra sexslavar.

De är objekt för våra lustar, den som inte ställer upp, eller svarar på ett bootycall är ett svin. Skall direkt i fängelse utan att pasera gå.

Vi är också befriade från veneriska sjukdomar eller något som helst klander när vi utnyttjar mäns känslor och manipulerar dem att göra som vi vill i den relation vi har med dem.

Vi är drottningar, vi ska fram, gatan är vår.
Och vi har rätt till våra egna kroppar- samt våra manliga sexslavars kroppar.
Som rätttrogen feminist så får man 30 Christian Grey när man fyllt förtio om man bidragit till kampen.

@merapi den ökända feministfegisen; boken om Grey säljer i miljarder, tror du att det är en slump att personen är snorrik, har helikoptrar enormt företag med en massa anställda, även butlers? Samt har råd med ett klädkonto åt Ana. Hon rättfärdigade betalningen med att de var "uniformer"
Samma sak med Pretty woman
we have to have a sucessful guy - "cause we are worth it"
Allt annat är ett misslyckande, man lyckades inte få nåt bättre på kroken

Som någon sade - att om Grey vore arbetslös så skulle han bli anmäld för våldtäkt.
Senast redigerad av Gertrud1 2016-06-15 kl. 16:08.
Citera
2016-06-15, 16:15
Medlem
snelhestens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdjooooglE
Och kvinnor blir rasande när man kallar dom barn eller förvuxna tonåringar när dom inte vill stå till svars för sina val och handlingar.

Här har du en vuxen tonåring: https://www.youtube.com/watch?v=bezLiLJScTU

Haha ja det var nog en del överdriftef i den sista versionen. En sådan respons på taffsande hade knappast varit accepterad om rollerna vore omvända men i och med att de inte är det så kan hon snacka öppet i TV om vad hon gjorde.
Citera
2016-06-15, 16:19
Medlem
Flammarions avatar
Citat:

Jepp vi har självklart en norm om att man inte ska göra andra illa eller våldta.
Men! bredvid den har vi normer som pratar om manlig styrka, överordning, sexuella libido och en radda "bilder" på vad en vällyckad man ska uppnå och vara…bredvid dessa normer andra bilder på hur en tjej bör bete sig och inte bör bete sig. Dessa normer krockar rätt ofta med den första. ok?

Du menar att det blir svårt att välja om man ska vara snäll eller våldta?
Citera
2016-06-15, 16:30
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Flertalet djupintervjuver med våltäktsmän i fängelse visar just dessa, många vägrar inse att de faktiskt våldtog, de hade inte "bara lite hårdhänt sex". Många tycker att det som hände var tjejens fel, hon "provocerade" fram deras eget beteende etc.
Exakt samma argument som kvinnor använder när de mördat sin man, med andra ord. "Han provocerade fram det!"

Vi har alltså en norm i samhället att det är ok för kvinnor att mörda sina män!

Det kan ju aldrig vara så att kvinnan är en fruktansvärd mördare, nej, det måste vara mannens eget fel!

Du är nog något på spåren där, Merapi!
Citera
2016-06-15, 16:41
Medlem
ZiggyStarguzzlers avatar
Citat:
Jepp vi har självklart en norm om att man inte ska göra andra illa eller våldta.
Men! bredvid den har vi normer som pratar om manlig styrka, överordning, sexuella libido och en radda "bilder" på vad en vällyckad man ska uppnå och vara…bredvid dessa normer andra bilder på hur en tjej bör bete sig och inte bör bete sig. Dessa normer krockar rätt ofta med den första. ok?

Oj…
Vad ska vi med två normer till om den ena är bra och den andra dålig?
Citera
2016-06-15, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Nej det är speciella rättigheter som alla som har en vulva besitter.
Vi behöver inte ta hänsyn till andra människors behov eftersom det är vi som har rättigheterna.
Vi kan därför knulla runt som vi vill, eller nej fel - vi kan kräva tillfredsställelse på det sätt som vi behagar och förtjänar och män är våra sexslavar.

De är objekt för våra lustar, den som inte ställer upp, eller svarar på ett bootycall är ett svin. Skall direkt i fängelse utan att pasera gå.

Vi är också befriade från veneriska sjukdomar eller något som helst klander när vi utnyttjar mäns känslor och manipulerar dem att göra som vi vill i den relation vi har med dem.

Vi är drottningar, vi ska fram, gatan är vår.
Och vi har rätt till våra egna kroppar- samt våra manliga sexslavars kroppar.
Som rätttrogen feminist så får man 30 Christian Grey när man fyllt förtio om man bidragit till kampen.

@merapi den ökända feministfegisen; boken om Grey säljer i miljarder, tror du att det är en slump att personen är snorrik, har helikoptrar enormt företag med en massa anställda, även butlers? Samt har råd med ett klädkonto åt Ana. Hon rättfärdigade betalningen med att de var "uniformer"
Samma sak med Pretty woman
we have to have a sucessful guy - "cause we are worth it"
Allt annat är ett misslyckande, man lyckades inte få nåt bättre på kroken

Som någon sade - att om Grey vore arbetslös så skulle han bli anmäld för våldtäkt.

Ah du menar de rättigheterna

Ja, det är ju inte det minsta konstigt alla vet att det är så. Sen kan man försöka teoretisera att det beror på att kvinnors tidigare brist på egen framgång som gjorde att de sökte statusmän. Men då borde ju kvinnor i statusyrken helt plötsligt anamma arbetslösa och lågstatuskillar när de inte nu längre har det behovet. Men så är ju inte riktigt fallet, högstatuskvinnor har det inte så lätt när det gäller att hitta en partner i toppen på pyramiden. För män är det tvärtom
Citera
2016-06-15, 20:51
Medlem
Ziayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roy666
Vad är budskapet med denna kampanj, fråga alltid först innan ni överhuvudtaget rör en kvinna, som egentligen tycker det är bara töntar som frågar först……eller?
Vem påstår att det bara är töntar som frågar? Och om du ska fråga beror helt på situation. Är det sociala samspelet verkligen så komplicerat?
Om du är en främling så ja, då frågar du först innan du rör kvinnan. (Om hon inte håller på att falla omkull eller dyl.) Är ni ytligt bekanta så frågar du också. Gäller kvinnan med. Är ni på första dejten och alla signaler visar rätt kan du ta hennes hand och luta dig fram utan att fråga. Hon drar sig undan om hon inte vill. Par och kompisar brukar oftast inte fråga. Okej?
Kampanjens budskap: Du ger fan i att ta i en främling, särskilt med sexuell avsikt. (Om det inte är fråga om liv och död)
Citat:
Det är som att män skall veta om kvinnan är attraherad och det är ok att röra henne, jag är övertygad om att om en ful kille klappar en tjej på rumpan och kallat henne snygging tar hon det som trakasseri men om en snygg kille som hon attraheras av gör samma sak samma kväll är det bara upphetsande.
Nej du har fel. Tänk.
Citat:
En gubbe som glor!!! ???? är det sexuella trackaserier??
Någon som kommenterar din kropp…. Normalt sett påtalar väl inte män om en kvinna är ful och är det en komplimang så….vad menar de egentligen.
Hur känns det för dig om en främmande gubbe glor på dig? Kanske på ditt skrev. Bekväm? Och ge inte främmande komplimanger i vardagsmiljöer. Det är slibbigt. Ni måste vara lite mer än ytligt bekana för det. På krogen, visst, men blir de inte smickrade, dra vidare.

Citat:
Vars går gränsen på en komplimang och trakasseri?? kan någon förklara det för mig, för jag tolkar budskapet i kampanjen som att OM! Kvinnan anser sig trakasserad är hon det, med det budskapet har väl alla män och kvinnor trakasserats vid något tillfälle i livet, eller?
Du ger inte komplimanger till främmande människor av motsatt kön (förutom i raggningsmiljö på krogen). Det är så det heterosexuella spelet funkar. Det blir så lätt fel.

Om du är uttalat hetero kan du säga till din kollega av samma skön, snygg skjorta och ingen mår dåligt. Men om du säger det till kollegan av motsatt kön (om ni inte är kompisar) kan förvirring uppstå. Om du samtidigt stirrar på bröst eller skrev är det sexuell trakasseri.
Sen finns ju ömsesidigt flirtande förstås men det är lite finlir med det.

Sociala regler. Öva.
Senast redigerad av Ziaya 2016-06-15 kl. 20:56.
Citera
2016-06-15, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ziaya

Du ger inte komplimanger till främmande människor av motsatt kön (förutom i raggningsmiljö på krogen). Det är så det heterosexuella spelet funkar. Det blir så lätt fel.

Wtf!! verkligen?

Jag kan tänka mig att ge både personer av samma och motsatt kön komplimanger, jävlar vad illa ute jag måste vara.

Jag tror du är lite snett ute här herr försiktig. Däremot så krävs det kanske en viss fingerspetskänsla men om det är ärligt menat och inte uppenbart sliskigt så fungerar det alldeles utmärkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in