Citat:
Nej, kvinnors skitbeteende brukar inte drabba män via sexuellt våld, det handlar mer om barn,
nedvärdera mäns fadersroll etc.
(Och jag har absolut inte fått intrycket av en grabbig apa.)
Tja du…kräver lite väl komplext svar. Men, västvärldens erövringsideal samt materialism i stort skulle jag säga. Den som äger mest är bäst hos oss. Hos andra kulturer kan du finna andra ideal ex. den som vet mest är bäst.
Visst, kvinnor har generellt varit tvingade till detta i mycket högre grad än män genom vår historia.
Då vi inte själva har kunnat arbeta fram status och ekonomiskt välstånd. ( i vart fall inte fått ta cred. för det själva) Därför är fortsatt bilden för en "välyckat" manligt kap för kvinnor en man med stålar och status. Absolut så, men i samma takt som kvinnor anskaffar detta själva så kommer du nog se detta försvinna och även kvinnor kan tänka med fittan då de väljer män. (ursäkta språket)
Visst, men *harkel* VEM har ordnat med denna kampanj ex? VILKET kön jobbar mest med feminism och ändring av normer? *host, host*.
Vi är självklart intresserade, men det måste ju vara en balans. I stort kan du säga att makten för män har legat i pengar, arbete och status, yttre makt. Kvinnors makt har legat i familj och reproduktion. Kvinnor har bokstavligen slagit sig in på mäns domäner, regelrätt krigsföring skulle jag vilja säga, vi har skjutit in oss under 50 år nu i upprepade attacker. Och vi vinner, om än långsamt.
Män är avsevärt långsamare åt andra hållet, även om det har hänt mycket där. Men kvinnor är självklart inte så intresserade ge ifrån sig sin lilla makt de har om inte män släpper ifrån sig sin.
Precis så..den säkraste människan är den som inte har några problem visa svaghet, mjukhet eller
vara inne och testa något som inte går efter normen ex. Och detta börjar människor fatta då de mognat till dig. Så de problem jag tar upp rör oftast yngre av båda könen eller den grupp som aldrig mognar till sig.
Precis…tjejer knullar runt precis som killar, beror på att de gillar knulla runt och anser att de har samma rätt till detta som killar…så? problem?
Ser du tjejer sextrakassera killar? Kallar tjejer killar för äckliga horor för att de har sex? Tycker tjejer att de har rätt till en kille bara för att han går i shorts eller visar magen?
Om vi kommer dit en dag, så kan du säga till.
Alkoholkonsumtionen har gått ner i västvärlden för övrigt.
Alltid något.
nedvärdera mäns fadersroll etc.
(Och jag har absolut inte fått intrycket av en grabbig apa.)
Tja du…kräver lite väl komplext svar. Men, västvärldens erövringsideal samt materialism i stort skulle jag säga. Den som äger mest är bäst hos oss. Hos andra kulturer kan du finna andra ideal ex. den som vet mest är bäst.
Visst, kvinnor har generellt varit tvingade till detta i mycket högre grad än män genom vår historia.
Då vi inte själva har kunnat arbeta fram status och ekonomiskt välstånd. ( i vart fall inte fått ta cred. för det själva) Därför är fortsatt bilden för en "välyckat" manligt kap för kvinnor en man med stålar och status. Absolut så, men i samma takt som kvinnor anskaffar detta själva så kommer du nog se detta försvinna och även kvinnor kan tänka med fittan då de väljer män. (ursäkta språket)
Visst, men *harkel* VEM har ordnat med denna kampanj ex? VILKET kön jobbar mest med feminism och ändring av normer? *host, host*.
Vi är självklart intresserade, men det måste ju vara en balans. I stort kan du säga att makten för män har legat i pengar, arbete och status, yttre makt. Kvinnors makt har legat i familj och reproduktion. Kvinnor har bokstavligen slagit sig in på mäns domäner, regelrätt krigsföring skulle jag vilja säga, vi har skjutit in oss under 50 år nu i upprepade attacker. Och vi vinner, om än långsamt.
Män är avsevärt långsamare åt andra hållet, även om det har hänt mycket där. Men kvinnor är självklart inte så intresserade ge ifrån sig sin lilla makt de har om inte män släpper ifrån sig sin.
Precis så..den säkraste människan är den som inte har några problem visa svaghet, mjukhet eller
vara inne och testa något som inte går efter normen ex. Och detta börjar människor fatta då de mognat till dig. Så de problem jag tar upp rör oftast yngre av båda könen eller den grupp som aldrig mognar till sig.
Precis…tjejer knullar runt precis som killar, beror på att de gillar knulla runt och anser att de har samma rätt till detta som killar…så? problem?
Ser du tjejer sextrakassera killar? Kallar tjejer killar för äckliga horor för att de har sex? Tycker tjejer att de har rätt till en kille bara för att han går i shorts eller visar magen?
Om vi kommer dit en dag, så kan du säga till.
Alkoholkonsumtionen har gått ner i västvärlden för övrigt.
Alltid något.
Jag hör vad du säger men föga otroligt ser vi det lite från olika perspektiv och jag tror att kvinnors dragning mot män med makt och status bottnar i något djupare inte bara att få tillgång till ett välstånd som de inte tidigare kunnat skapa själva. Jag tycker också att kvinnor har all rätt att knulla runt precis som män om de mår bra av det och att det inte bara är härma ett beteende.
Om du tänker dig en andragradsekvation där "y" är resultatet av samspel mellan män och kvinnor och "m" är konstanten för manlig överordning, baserat på överlägsen fysisk styrka, som givetvis minskat med tiden. Då ser jag "x" som manlig norm och "k" som den kvinnliga koefficienten som påverkar både x och y. När jag läser dina texter får jag känslan att du vill isolera bort det jag kallar "k" och säga att y = x+m istället för y=kx+m.
Jag tror att kvinnors normer och beteende har väldigt mycket påverkan på mäns normer och beteenden. Lite frågan om hönan och ägget, varför jag tidigare undrade över varför du tror män tycker det är viktigt med framgång ->pengar->makt->status. Kvinnor är svaret om du frågar mig.
Så att ändra mäns normer är omöjligt om det inte finns en konkret vinst och den syns helt enkelt inte bara genom att hävda att vi behöver möblera om i huvudet på småpojkar. När dörren för kvinnors framgång nu är öppen så kommer det leda till män som kämpar med näbbar och klor för att bli än mer framgångsrika, går in i väggen, kastar in handduken eller hitta andra strategier för att bemöta detta om inte kvinnor premierar annorlunda.
Vi är suckers för kvinnor helt enkelt om du inte redan visste det...