Citat:
Ursprungligen postat av
apjävel
Skitbeteendet bland män har sin absoluta motsvarighet hos kvinnor och jag är inte på något vis en anhängare av den infantila grabbighetsnorm som företrädesvis finns i omklädningsrum och på byggen.
Nej, kvinnors skitbeteende brukar inte drabba män via sexuellt våld, det handlar mer om barn,
nedvärdera mäns fadersroll etc.
(Och jag har absolut inte fått intrycket av en grabbig apa.)
Citat:
Vad tror du normen om manlig framgång, styrka kommer ifrån. Överordning kommer ur styrka men varför vill män nå framgång, älskar de pengar mer än allt annat tror du och vad är ett tecken på framgång mer än att uppvisa materiella attribut.
Tja du…kräver lite väl komplext svar. Men, västvärldens erövringsideal samt materialism i stort skulle jag säga. Den som äger mest är bäst hos oss. Hos andra kulturer kan du finna andra ideal ex. den som vet mest är bäst.
Citat:
Även om du inte håller med så söker kvinnor sig mot män med makt och status. Pengar och ekonomisk framgång är en symbol för detta. Det är säkert inget som alla kvinnor skyltar med men jag har hört detta inlindat i olika ordalag så många gånger och det är ju inte någon egentlig hemlighet. Dock är det mer ok för kvinnor att uttrycka detta i södra europa, här är det lite fulare.
Visst, kvinnor har generellt varit tvingade till detta i mycket högre grad än män genom vår historia.
Då vi inte själva har kunnat arbeta fram status och ekonomiskt välstånd. ( i vart fall inte fått ta cred. för det själva) Därför är fortsatt bilden för en "välyckat" manligt kap för kvinnor en man med stålar och status. Absolut så, men i samma takt som kvinnor anskaffar detta själva så kommer du nog se detta försvinna och även kvinnor kan tänka med fittan då de väljer män. (ursäkta språket)
Citat:
Varje kvinna har ju möjlighet att påverka sina söner men varför har inte ommöblering skett redan tror du. Jag skulle nog säga att kvinnor har ett väldigt stort ansvar för hur normerna förändras över tid men jag tror ärligt inte att ni är så intresserade, det är bara ett sätt för feminister att skapa en offersituation så ni kan ha kakan och äta den.
Visst, men *harkel* VEM har ordnat med denna kampanj ex? VILKET kön jobbar mest med feminism och ändring av normer? *host, host*.
Vi är självklart intresserade, men det måste ju vara en balans. I stort kan du säga att makten för män har legat i pengar, arbete och status, yttre makt. Kvinnors makt har legat i familj och reproduktion. Kvinnor har bokstavligen slagit sig in på mäns domäner, regelrätt krigsföring skulle jag vilja säga, vi har skjutit in oss under 50 år nu i upprepade attacker. Och vi vinner, om än långsamt.
Män är avsevärt långsamare åt andra hållet, även om det har hänt mycket där. Men kvinnor är självklart inte så intresserade ge ifrån sig sin lilla makt de har om inte män släpper ifrån sig sin.
Citat:
Jag känner igen skithögar när jag ser dem och oftast så är det individer som är relativt osäkra inuti och försöker bygga upp en falsk fasad för att vara tupp och attrahera kvinnor, en säker kille kan vara tupp utan att tuppa sig. Vanliga killar/män säger ifrån och hamnar inte i situationer där det är ok med tafsning, nedsättande omdömen om kvinnor mm. Jag har aldrig hört någon av mina manliga vänner kalla en kvinna för hora på det sätt som du tar upp och om det skulle ske så får det konsekvenser. Tjejer gillar av hävd naturliga tuppar men det innebär också att du får en massa osäkra semituppar som försöker vara något de inte är och det uppskattas inte.
Precis så..den säkraste människan är den som inte har några problem visa svaghet, mjukhet eller
vara inne och testa något som inte går efter normen ex. Och detta börjar människor fatta då de mognat till dig. Så de problem jag tar upp rör oftast yngre av båda könen eller den grupp som aldrig mognar till sig.
Citat:
På vilket sätt jobbar tjejer med sina komplementerande bitar? Jag har varit ute på stan en del i sommar och jag ser inget nytt under solen bland de yngre generationerna, kvinnor visar mer hud än någonsin och killar fixar ff spritbord som tjejerna köar till på klubbarna. Däremot så kallar sig de flesta tjejer för feminister numer men det innebär bara att de har rätt knulla runt och bete sig på samma sätt som de inte uppskattade att män gjort tidigare.
Precis…tjejer knullar runt precis som killar, beror på att de gillar knulla runt och anser att de har samma rätt till detta som killar…så? problem?
Ser du tjejer sextrakassera killar? Kallar tjejer killar för äckliga horor för att de har sex? Tycker tjejer att de har rätt till en kille bara för att han går i shorts eller visar magen?
Om vi kommer dit en dag, så kan du säga till.
Alkoholkonsumtionen har gått ner i västvärlden för övrigt.
Alltid något.