2013-06-19, 14:21
Medlem
UncredeBALEs avatar
http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20130520/resident-evil-7-pa-e3-den-stora-finalen

Ryktas att Resident Evil 7 visas på E3 inom en månad. Vet dock inte om detta är sant, men jag hoppas verkligen det. Uppföljaren till Resident Evil 5 var ju skit (Resident Evil 6) Tyckte bara Leons del var bra, men det var ju knappt några gamla T-virus zombies som CapCom lovade.. bara några få stycken ju, urtrist!

Som sagt, RE 7 sägs vara slutet på hela serien. För mig som ett stort RE fan, är det jävligt sorgligt. I stort sett hela mitt liv har jag följt alla RE filmer/spel. Jag hoppas inte RE 7 lär vara ett misstag som RE 6 var! Hoppas dem lärt sig att sina misstag (CapCom)
Citera
2013-06-19, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UncredeBALE
http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20130520/resident-evil-7-pa-e3-den-stora-finalen

Ryktas att Resident Evil 7 visas på E3 inom en månad. Vet dock inte om detta är sant, men jag hoppas verkligen det. Uppföljaren till Resident Evil 5 var ju skit (Resident Evil 6) Tyckte bara Leons del var bra, men det var ju knappt några gamla T-virus zombies som CapCom lovade.. bara några få stycken ju, urtrist!

Som sagt, RE 7 sägs vara slutet på hela serien. För mig som ett stort RE fan, är det jävligt sorgligt. I stort sett hela mitt liv har jag följt alla RE filmer/spel. Jag hoppas inte RE 7 lär vara ett misstag som RE 6 var! Hoppas dem lärt sig att sina misstag (CapCom)

E3 har redan varit, bara så du vet.
Citera
2013-06-19, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UncredeBALE

spelet revelation trodde jag var 7 :P
Citera
2016-06-14, 16:29
Medlem
Freddex4s avatar
Demot har släppts nu. Någon som testat?
Citera
2016-06-14, 16:31
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freddex4
Demot har släppts nu. Någon som testat?

en polare skickade precis sms om detta, '' jävligt läskigt ''.

Har inte spelat något resident evil sen hmm 4an, 5an? Kommer inte ihåg när man är i spanien eller något?

Gillade Evil within så ska kolla upp detta spel
Citera
2016-06-14, 16:59
Medlem
Nihennas avatar
Demot är riktigt stämningsgivande.
Ser riktigt fram emot det.

Innan någon börjar gorma om att det är en Walking simulator där man inte ens kan slåss; ta en titt i options
Citera
2016-06-14, 17:20
Medlem
Snapcounts avatar
Ja, det ser ju läskigt ut, får silent hill vibbar över trailern.

Men i ärlighetens namn.., borde de faktiskt ha satt "Resident Evil" stämpeln på det ?
Citera
2016-06-14, 17:26
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Ja, det ser ju läskigt ut, får silent hill vibbar över trailern.

Men i ärlighetens namn.., borde de faktiskt ha satt "Resident Evil" stämpeln på det ?

Why not?

Det är ju tillbaka till termen "resident..." sedan att de aktivt verkar vilja gå bort ifrån 5-6 konceptet och kanske hitta ett nytt koncept är bara välkomnat i mina ögon!
Citera
2016-06-15, 15:45
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Why not?

Det är ju tillbaka till termen "resident..." sedan att de aktivt verkar vilja gå bort ifrån 5-6 konceptet och kanske hitta ett nytt koncept är bara välkomnat i mina ögon!

Visst.., att gå ifrån 5, 6 och vad det var, är bara positivt. Men för mig subjektivt så är "riktiga" RE när det är fasta kameravinklar och inte något annat..

Men.., nu har det kommit fram något..., annat :

The Resident Evil 7 demo currently available on PS4 for PlayStation Plus subscribers isn't actually part of the full game.

Capcom confirmed this to Eurogamer earlier today, where it was also confirmed that the full game will star a different lead character than the man in the demo.

http://www.eurogamer.net/articles/2016-06-14-resident-evil-7s-demo-isnt-part-of-the-full-game

Hmm...
Citera
2016-06-15, 17:14
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Visst.., att gå ifrån 5, 6 och vad det var, är bara positivt. Men för mig subjektivt så är "riktiga" RE när det är fasta kameravinklar och inte något annat..

Hehe, förstod det men det är bara bra att de prövar någonting nytt som inte är action relaterat.

Citat:
The Resident Evil 7 demo currently available on PS4 for PlayStation Plus subscribers isn't actually part of the full game.

Capcom confirmed this to Eurogamer earlier today, where it was also confirmed that the full game will star a different lead character than the man in the demo.

Fast att demot inte har samma huvudperson osv, osv är inte i mina ögon något hemskt, de kan ha planerat att demot endast ska visa upp vad de har planerat för typ av spel alternativt att de gör det indirekt kopplat till huvudspelet i form av att det händer någon annanstans i samma värld (vem vet) hur som så verkar demot lovande men man ska inte förvänta sig allt från Capcom, de måste laga sitt rykte först.
Citera
2016-06-15, 21:11
Medlem
Är det någon här som är duktig på RE-lore?

Har precis spelat demot, och har delade känslor. Vilken är denna familj, och vad tordes de syssla med i huset? Vet inte om jag ska vara hypad eller besviken. Är det någon här som har mer info på "storyn" i denna teaser?

Eller är det bara en teaser gjord för att skapa hype?`

"the family awaits you in 2017". Denna familj kommer ju spela en central roll, men hur kan de lyckas skapa en RE-titel över en familj?
Senast redigerad av Linusdahl 2016-06-15 kl. 21:18.
Citera
2016-06-15, 21:23
Medlem
Elementarts avatar
Är det tänkt att Resident Evil 7 ska utspela sig i first person view eller är det bara demot som är så?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in