Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-01-30, 14:46
  #277
Medlem
Kackotopis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XtraX
Varför förstöra ett vinnande koncept, first person är det nya.

Jag håller inte med... fixed camera angles (i värsta fallet OTS) är och har alltid varit det vinnande konceptet när det kommer till RE.
Citera
2021-01-30, 16:14
  #278
Medlem
XtraXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kackotopi
Jag håller inte med... fixed camera angles (i värsta fallet OTS) är och har alltid varit det vinnande konceptet när det kommer till RE.

Smaken är som baken, hade dock varit grymt om de kunde göra så man kunde välja. Kan Rockstar göra det i Gta borde väl Capcom, tänk vad alla skulle bli nöjda då.
Citera
2021-01-30, 17:00
  #279
Medlem
Kackotopis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XtraX
Smaken är som baken, hade dock varit grymt om de kunde göra så man kunde välja. Kan Rockstar göra det i Gta borde väl Capcom, tänk vad alla skulle bli nöjda då.

Håller med! det hade till och med kunnat ena hela RE-communityt som är splittrat just nu.
Citera
2021-02-01, 16:21
  #280
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GreenBastard
FPS blir mest läskigare när det kommer till jumpscares, annars är det ju samma. Jag tyckte inte resident Evil 7 var läskigt alls. För det första så kan man få benet avhugget väldigt tidigt i spelet och man lagar det med mirakel medicin och blir helt återställd. Där får man ju känslan av att karaktären mer eller mindre är odödlig, de svarta blobmonstrena är ju inte heller speciellt läskiga de ser mer ut som något hämtat ur en cheesy 60-tals sci-fi rulle. Interiörerna och miljön är ju dock sjukt bra. Men för mig får spelet aldrig rätt RE känslan.

Första gången man spelade RE2(orginalet), man hade lite ammo, man avskydde nästan att gå in i nästa rum för att man visste att det skulle finnas zombies eller monster där och man kände sig hela tiden utsatt och jagad i polisstationen. Lättnaden när man hörde save-room musiken var enorm. Tycker RE7 inte är i närheten av det. Sen ska väl sägas att jag var runt 14 när man spelade RE2 och man hade aldrig spelat något liknande då.

Isåfall har du knappast spelat re2, lite ammo? Hade aldrig ont om ammo i originalet re2 och då spelade jag igenom det flera gånger på den tiden. Helt omöjligt du spelat re2 och påstår det är brist på ammo. Blir ju överöst med ammo i både original re2 och re3.
Citera
2021-02-01, 16:40
  #281
Medlem
XtraXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Francox
Isåfall har du knappast spelat re2, lite ammo? Hade aldrig ont om ammo i originalet re2 och då spelade jag igenom det flera gånger på den tiden. Helt omöjligt du spelat re2 och påstår det är brist på ammo. Blir ju överöst med ammo i både original re2 och re3.


Minns när man spelade Re2 på gamla ps1, spelade sönder det. Sen skaffade min kompis en sån där fusk apparat (minns inte vad den kallades) slog in olika koder så man bla fick en minigun från början, det öppnade en ny dimension i spelet
Citera
2021-02-01, 17:06
  #282
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XtraX
Minns när man spelade Re2 på gamla ps1, spelade sönder det. Sen skaffade min kompis en sån där fusk apparat (minns inte vad den kallades) slog in olika koder så man bla fick en minigun från början, det öppnade en ny dimension i spelet

Hade ju gott om handgun och shotgun ammo hela tiden. Plus handgun kunde ju bli halvautomatisk med long barrel eller vad man ska kalla det som man hittade under spelets gång. Fusk behövdes väl knappast hehe. Samma sak med re4 gott om ammo.

Är ege bara re1 utav de klassiska re spelen där det var brist på ammo. Där fick jag verkligen hushålla och välja varsamt var ammo skulle spenderas...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback