2016-02-15, 15:26
Medlem
Orm Ondes avatar
Näej, nu har Silfverbielke överlevt för länge. Nu går han på tomgång. Det känns som om böckerna numera skrivs på Flashback....

Tyvärr spårande Silfverbielkeserien ur i samband med hans politiska comeback, där blev historien alldeles för otrolig. Visst finns det mycket i böckerna efter detta som jag roats av, men författarna har uppenbara svårigheter med att komma upp i de tre första böckernas klass. Tyvärr, för jag gillar Silfverbielke, men den senaste var en besvikelse.
Citera
2016-02-15, 16:04
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orm Onde
Näej, nu har Silfverbielke överlevt för länge. Nu går han på tomgång. Det känns som om böckerna numera skrivs på Flashback....

Tyvärr spårande Silfverbielkeserien ur i samband med hans politiska comeback, där blev historien alldeles för otrolig. Visst finns det mycket i böckerna efter detta som jag roats av, men författarna har uppenbara svårigheter med att komma upp i de tre första böckernas klass. Tyvärr, för jag gillar Silfverbielke, men den senaste var en besvikelse.

Tycker tvärtom att Motvind var en rejäl uppryckning jämfört med Hämnaren som verkligen hackade på tomgång.

Stefan Sauk ger ju verkligen ljudböckerna en extra dimension också.
Citera
2016-02-15, 20:28
Medlem
PhG.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Har du läst den senaste "Motvind"?

Silfverbielke råkar själv rätt illa ut utan att avslöja för mkt

Nej har inte läst den men ligger som ljudbok, ska ta den så fort jag är klar med G W persons senaste, ser (motvilligt) fram mot att lyssna igenom den
Citera
2016-03-08, 13:11
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Jag ska starta en insamling på Facebook för honom! Han är ju vårt hopp, vår framtid.

Ja "Christoffer Silfverbielke som statsminister nu!"
Senast redigerad av volvo 240 2016-03-08 kl. 13:15.
Citera
2016-06-15, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Risig
Tycker tvärtom att Sauk är ganska dålig, överdriver allt till det yttersta. Försökte börja lyssna på Hämnaren nyligen men var tvungen att sluta på grund av karln...

Måste få ångra det här inlägget, har lyssnat igenom dom senaste böckerna och Sauk är ett geni med sina dialekter och egna tolkningar av skrik och annat
Citera
2016-06-15, 15:39
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Risig
Måste få ångra det här inlägget, har lyssnat igenom dom senaste böckerna och Sauk är ett geni med sina dialekter och egna tolkningar av skrik och annat

Hedersamt av dig.

Håller med om att Sauk är lysande som uppläsare av dessa böcker.
Citera
2016-06-15, 17:13
Medlem
Harrfenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Hedersamt av dig.

Håller med om att Sauk är lysande som uppläsare av dessa böcker.

Och jag håller med åxå, Sauk har träffat rätt i denna bokserie, och "skådespelar"
i inläsningen.
Har även hört andra inläsningar med Sauk där han är mer nedtonad, men
han hamnar ofta på gränsen till att det blir för mycket.
Men som sagt, han läser in denna serie underbart bra.
Citera
2017-01-31, 17:22
Medlem
orrecrists avatar
Nu kommer ytterligare en bok, uppståndelsen kommer den heta! Bara jag som tycker det börjar bli ett urvattnat ämne ? Dom tre böckerna i serien höll världsklass enligt mig, verkligen fängslande & ville man toppa upplevelsen så valde man ljudböckerna med Stefan sauk -fantastisk inlevelse! Sen blev det ungefär som en bra serie man följer & dom slutar liksom aldrig, bara pumpar ut mer & mer tills man ledsnat helt.
Citera
2017-02-10, 16:27
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orrecrist
Nu kommer ytterligare en bok, uppståndelsen kommer den heta! Bara jag som tycker det börjar bli ett urvattnat ämne ? Dom tre böckerna i serien höll världsklass enligt mig, verkligen fängslande & ville man toppa upplevelsen så valde man ljudböckerna med Stefan sauk -fantastisk inlevelse! Sen blev det ungefär som en bra serie man följer & dom slutar liksom aldrig, bara pumpar ut mer & mer tills man ledsnat helt.

Jag ledsnar aldrig på Silfverbielke. Vad säjer det om mej?
I den nya UPPSTÅNDELSEN måste den arme kraken sol-och-våra ihop till en ny förmögenhet i Thailand.
Kan knappt vänta på att lida med honom.
http://www.bokus.com/bok/9789174617795/uppstandelsen/
Citera
2017-02-11, 17:11
Medlem
orrecrists avatar
Citat:
Jag ledsnar aldrig på Silfverbielke. Vad säjer det om mej?
I den nya UPPSTÅNDELSEN måste den arme kraken sol-och-våra ihop till en ny förmögenhet i Thailand.
Kan knappt vänta på att lida med honom.
http://www.bokus.com/bok/9789174617795/uppstandelsen/

Jag menade såklart dom tre FÖRSTA böckerna, det framgick inte riktigt i inlägget ovan.
Citera
2017-02-12, 18:43
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orrecrist
Jag menade såklart dom tre FÖRSTA böckerna, det framgick inte riktigt i inlägget ovan.

Jag förstår. Den här gången ska jag lyssna istället för att läsa. Det är Stefan Sauk som är uppläsare.
Jag har tränat på att inte somna så fort jag försöker lyssna. Jag får väl stå upp i värsta fall
Citera
2017-02-13, 11:37
Medlem
orrecrists avatar
Citat:
Jag förstår. Den här gången ska jag lyssna istället för att läsa. Det är Stefan Sauk som är uppläsare.
Jag har tränat på att inte somna så fort jag försöker lyssna. Jag får väl stå upp i värsta fall

Jag lyssnade på dessa när jag jobbade det funkade klockrent, dom första 9 böckerna i jacob colt- serien lyssnade jag på resten har jag läst. Tycker man skall ta sig tid att läsa/lyssna på alla böcker med jacob colt, det ger ett bättre helhets intryck även fast böckerna med silverbielke är klart bäst!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in