2016-06-15, 10:56
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Overkokt.Blomkal
Jag läser utifrån vad som står in insändaren och artikeln, inte hur jag vill att det ska se ut.

Du bör även faktiskt läsa länkarna i Nicke08s inlägg.
Jag har läst hur jävla illa det har blivit sen blattarna kom in på skolorna ja och utifrån det du läst så lyckades du åstadkomma denna kommentar som inte säger ett piss och det är också den som Micke08 och jag vänder oss emot.

"Luktar hund begraven... eller så dödsknarkar skolungdomen i Lund något hysteriskt."
(FB) SDS: Skolbarn i sjätte klass tvingas betala 2000 kr i veckan till utpressare (Lund)
Citera
2016-06-15, 11:27
Medlem
Overkokt.Blomkals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Jag har läst hur jävla illa det har blivit sen blattarna kom in på skolorna ja och utifrån det du läst så lyckades du åstadkomma denna kommentar som inte säger ett piss och det är också den som Micke08 och jag vänder oss emot.

"Luktar hund begraven... eller så dödsknarkar skolungdomen i Lund något hysteriskt."
(FB) SDS: Skolbarn i sjätte klass tvingas betala 2000 kr i veckan till utpressare (Lund)
Skillnaden är att jag försöker fokusera på det enskilda fallet och inte göra någon allmän invandringspolitisk kommentar (detta utesluter inte att man tar in nuvarande demografiska aspekter i fallet!). Användaren heter fortfarande Nicke (med N), i vilken kontext du valt att läsa hans länkar tror jag mig veta, och du bör kanske då enbart läsa debattartikeln och tidigare artikeln i tidningen (scrolla nedåt).
Citera
2016-06-15, 11:39
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drinkycrow
Vem fan kan ens betala så mycket i sjätte klass? Ganska stora summor pengar för en tolvåring. Frågan är om de kan få någon att betala så mycket? Man måste ju antingen vara kriminell eller sjukt bortskämd om man kan få fram de summorna vid 12års ålder.

Hoppas de får storstryk av någons storebror eller till och med farsa. Polisen lär väl inte kunna göra alltför mycket om de inte är straffmyndiga.
Håller med. På min tid hade vi som mest mynt med oss till skolan. Aldrig sedlar.
Citera
2016-06-15, 11:46
Medlem
Bluekeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Håller med. På min tid hade vi som mest mynt med oss till skolan. Aldrig sedlar.

Spelar tyvärr ingen roll vad du har i fickan...

Det är vad du skall skaffa fram som det handlar om...

Det är en gåta att folk inte inser att vårt land kommer bli lika kaozartat som blattarnas hemländer...
Citera
2016-06-15, 11:50
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sub4u
Vilket jävla skitsnack!

Jag gick grundskolan på 80-talet och inte fan var det tal om att böter delades ut.. det var ett fenomen som dök upp i GBG på 90-talet och det var blattar som införde det.

Så försök inte...
Stockholmare här, håller med. Det här är ett "importproblem". Under min skoltid så kanske någon "smörade till sig" en kaka eller en cig, men inte mer. Däremot så stals det sprit och elektronik på privata fester även bland enbart välartade svenska barn...
Citera
2016-06-15, 11:51
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluekeeper
Spelar tyvärr ingen roll vad du har i fickan...

Det är vad du skall skaffa fram som det handlar om...

Det är en gåta att folk inte inser att vårt land kommer bli lika kaozartat som blattarnas hemländer...
Skaffa fram? Vilken unge kan skaffa fram 2000 bara sådär? Vilken unge fattar inte att bara polisen kan hjälpa till i en sån här knipa?
Citera
2016-06-15, 12:01
Medlem
Bluekeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Skaffa fram? Vilken unge kan skaffa fram 2000 bara sådär? Vilken unge fattar inte att bara polisen kan hjälpa till i en sån här knipa?

Jag beskriver bara hur det är...fatta!

Det handlar inte om att blattarna tar dina femkronor...dom säger vad du skall göra.
Citera
2016-06-15, 12:06
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluekeeper
Jag beskriver bara hur det är...fatta!

Det handlar inte om att blattarna tar dina femkronor...dom säger vad du skall göra.
Då får vi hoppas att alla ungar följer artikel-killens exempel och gör polisanmälan! Det fungerade ju denna gång iaf.
Citera
2016-06-15, 12:08
Medlem
santos_devilles avatar
Vad är skillnaden på blattar idag och när jag gick i skolan. Hade någon bett mig sno något jag inte ville hade jag sagt nej, hade dom slagit mig hade jag slagit tillbaka.

När fan blev svensken så satans feg? Jag växte upp i en blatteförort och har aldrig stött på dyligt. Visst att ett fanns idioter som rånade andra och snodde skit. Men det lösdes privat eller med polis / skola.

Det värsta som kan hända är att man får lite smäll. Svälja, planera sin hämnd gå vidare
Citera
2016-06-15, 12:18
Medlem
RonHowards avatar
För att föra diskussionen framåt så vore det fint om vi kunde ringa in vilket området och ännu hellre vilken skola(or) mammorna syftar på?

Det vore fint om någon med Facebook kunde kika in i diverse föräldragrupper på Facebook och se om det skvallras något?
Citera
2016-06-15, 12:36
Medlem
Pecanpies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonHoward
För att föra diskussionen framåt så vore det fint om vi kunde ringa in vilket området och ännu hellre vilken skola(or) mammorna syftar på?

Det vore fint om någon med Facebook kunde kika in i diverse föräldragrupper på Facebook och se om det skvallras något?

I artikeln står ju att: Det går till och med rykten om att Lund nu är indelad i geografiska revir och att barnen måste betala tullpengar om de går över en viss gata eller genom en viss park.
Tänker då att det gäller mer än en skola/område. Men det hade varit intressant med mer info.

Gick själv i grundskolan i Lund för drygt 15 år sedan och då fanns inget sånt, inte som jag upplevde. Visst fanns problem mellan äldre och yngre elever samt elever på olika skolor/områden men inte fan var det på detta viset.
Citera
2016-06-15, 12:37
Medlem
santos_devilles avatar
https://www.facebook.com/polhemskolan
Högstadie och Gymnasium.

Efter att ha pratat med lite människor i skolålder i Lund så låter det som om föräldrarna gör en väldig höna av en fjäder. Det är något som kallas "bötning" och det handlar om som jag fick det återberättat "mongon" eller du vet sånna muppar med adhd som är större.

Frågade om det var nyinflyttade och det enligt henne handlade det inte om nyinflyttade, men någon av dom var icke etnisl svensk.

Ska tilläggas att den jag pratade med inte går på Polhemskolan

Skolan har även blivit kritiserad för att ha bjudit in SD och låtit någon nasse förening dela ut flygblad
Senast redigerad av santos_deville 2016-06-15 kl. 12:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in