Resultat: Är du för eller emot Brexit?
För
82,23%
611 röster
Emot
17,77%
132 röster
2016-06-15, 08:40
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
http://www.zerohedge.com/news/2016-06-12/leave-takes-shocking-19-point-lead-brexit-poll-if-it-happens-gold-will-be-worlds-str

Stor ledningen för Brexit!
Låt det vara sant!

Dock är opionsundersökningen gjord av ett pro-Brexit institut och Express samt Zerohedge är inte de mest tillförlitliga källor.
Citera
2016-06-15, 09:19
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Den 23 juni!

Apropå din fina avatar, så var jag uppe natt och lyssnade på Donald Trump. Han berättade om Tyskland där han har vänner som nu vill lämna landet. Han påtalade också Belgien och Sverige som länder där folk förr hade det bra men nu vill lämna.

Det var ord som värmde, för mitt i natten på andra sidan atlanten var det någon som såg mig, och det jag tänker. EUs bristande flyktingpolitik där det väller in kriminella muslimer, mest arga unga män, gör att jag tänker på att flytta.

Jag tror denna valkampanj i USA påverkar oss och befolkningen i Storbritannien mer än man erkänner öppet. Det sägs sanningar om det mesta i den valkampanjen, over there, som berör oss i Europa.

Tror att England har mest att vinna på gå ur EU. Pundet kommer sjunka inledningsvis vilket gör exporten kommer öka. Däremot kommer London tappa som finanscentrum, med ca 80000 anställda. Bankerna kommer antagligen sätta sina HQ i Frankfurt i stället. När en liten 3:a centralt i London kan kosta 25 Mille så är det läge för lite anpassning till verkligheten på bostadsmarknaden.

Sedan tror jag många personer utanför EU med nationell / frihetskänsla kommer sikta in sig på England som ett nytt land att bosätta sig i. De som inte väljer Portugal eller Spanien som land att flytta till vid pensioneringen kommer kika noga på England. Skruvas det på skattereglerna för pensionärer utanför EU så kommer det bli inflöde av kapital. Oavsett leave/stay debatten så skär denna fråga rakt igenom alla samhällsskikt till en enda fråga - vilket är invandringen som kostar åt helvete. Nu blir det antagligen gränskontroll i UK istället för Calais, men den delen kommer England nog reda ut. De har ju i princip vunnit ett världskrig..

När de stora morgontidningarna i England förespråkar LEAVE så får man hoppas det kommer bli verklighet inom kort.
Senast redigerad av Mullret 2016-06-15 kl. 09:25.
Citera
2016-06-15, 11:52
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
http://www.zerohedge.com/news/2016-06-12/leave-takes-shocking-19-point-lead-brexit-poll-if-it-happens-gold-will-be-worlds-str

Låt det vara sant!

Dock är opionsundersökningen gjord av ett pro-Brexit institut och Express samt Zerohedge är inte de mest tillförlitliga källor.

Mycket talande teckning i den länken
Hoppas också för ett BREXIT av flera anledningar, eftersom ett urträde skulle ta kanske 4-5 år, så tror jag heller inte att det skulle bli så dramatiskt för övriga EU länder, mer än att fler länder förhoppningsvis skulle dra sig ur EU Sverige bland annat.
Vi har mer att vinna än förlora på att vända EU ryggen
Citera
2016-06-15, 12:42
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dark horse
Herre Gud de har helt tappat förståndet, den västerländska civilisationen går under om det blir Brexit.
Och sedan anklagar dom leave-sidan för osaklig skrämselpropaganda
Senast redigerad av orrtupp 2016-06-15 kl. 12:45.
Citera
2016-06-15, 14:41
Medlem
Joliet-Jakes avatar
Ganska äckligt att höra all propaganda på sveriges radio som talar negativt om omröstningen och hur det skulle vara katastrof hit och dit..
Citera
2016-06-15, 16:35
Medlem
Citat:

Låt det vara sant!

Tror ändå att det blir brexit.
Citera
2016-06-15, 16:40
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sguelaiche
Tror ändå att det blir brexit.

Jag hoppas verkligen det. Helt fantastiskt om det blir av.
Citera
2016-06-15, 16:41
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joliet-Jake
Ganska äckligt att höra all propaganda på sveriges radio som talar negativt om omröstningen och hur det skulle vara katastrof hit och dit..

Då kan man vara säker att det är precis tvärtom.
Vi håller tummarna för Brexit nästa vecka den 23/6 och Swexit inom en snar framtid.
Citera
2016-06-15, 17:32
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joliet-Jake

Även SVT har samma ensidiga vinkel.
Man lyfter fram att UKIP, som är "bruna", är för Brexit. Övriga argument/vinklar överflödiga...
Citera
2016-06-15, 19:49
Medlem
Jag ser en artikel i DI där man spekulerar i vilka länder som gynnas av Brexit.
Bl a nämns Schweiz, och tanken skulle vara att folk som köper kapitalförvaltning i UK skulle flytta över den till Schweiz.

http://www.di.se/artiklar/2016/6/15/den-stora-vinnaren-pa-brexit/

Är det någon som inser varför folk skulle flytta förvaltningen från UK till Schweiz?
Introduceras det någon skattemässig nackdel med UK?
Eller vad är det?
Citera
2016-06-15, 21:16
Medlem
FFVs avatar
Citat:
Då kan man vara säker att det är precis tvärtom.
Vi håller tummarna för Brexit nästa vecka den 23/6 och Swexit inom en snar framtid.

Hoppas på detta!

Sen kan vi arbeta på ett större Nordiskt sammarbete istället och kicka ut indrällarna.
Citera
2016-06-15, 23:04
Medlem
HipToBeSquares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alpha101
Jag ser en artikel i DI där man spekulerar i vilka länder som gynnas av Brexit.
Bl a nämns Schweiz, och tanken skulle vara att folk som köper kapitalförvaltning i UK skulle flytta över den till Schweiz.

http://www.di.se/artiklar/2016/6/15/den-stora-vinnaren-pa-brexit/

Är det någon som inser varför folk skulle flytta förvaltningen från UK till Schweiz?
Introduceras det någon skattemässig nackdel med UK?
Eller vad är det?

Ta och invertera alla dessa artiklar som Di skriver så kommer det bli närmare verkligheten. Pengar gillar säkra ställen och i och med UK går ut ur EU kommer den finansiella säkerheten öka eftersom de inte längre är beroende av stolligheter i södra eller östra Europa. Pundet har ökat på sistone vilket är ett tecken på att utländska placerare gillar landet, inte tvärt om. Det trots att Brexit lurar bakom hörnet.

UK kommer snarare bli ett nytt Schweiz. Dit folk åker för att placera pengar och som är utanför idiotisk EU-lagstiftning.

Den finansiella sektorn kommer vara kvar i London precis som innan. De har knappast flytt från Zürich pga att de inte med i EU. Snarare att de flytt till Singapore pga Schweiz infört hårdare regler själva.

Läs Di upp och ner nästa gång så kommer det bli mer rätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in