Citat:
Ursprungligen postat av
Vresrosen
Den 23 juni!
Apropå din fina avatar, så var jag uppe natt och lyssnade på Donald Trump. Han berättade om Tyskland där han har vänner som nu vill lämna landet. Han påtalade också Belgien och Sverige som länder där folk förr hade det bra men nu vill lämna.
Det var ord som värmde, för mitt i natten på andra sidan atlanten var det någon som såg mig, och det jag tänker. EUs bristande flyktingpolitik där det väller in kriminella muslimer, mest arga unga män, gör att jag tänker på att flytta.
Jag tror denna valkampanj i USA påverkar oss och befolkningen i Storbritannien mer än man erkänner öppet. Det sägs sanningar om det mesta i den valkampanjen, over there, som berör oss i Europa.
Tror att England har mest att vinna på gå ur EU. Pundet kommer sjunka inledningsvis vilket gör exporten kommer öka. Däremot kommer London tappa som finanscentrum, med ca 80000 anställda. Bankerna kommer antagligen sätta sina HQ i Frankfurt i stället. När en liten 3:a centralt i London kan kosta 25 Mille så är det läge för lite anpassning till verkligheten på bostadsmarknaden.
Sedan tror jag många personer utanför EU med nationell / frihetskänsla kommer sikta in sig på England som ett nytt land att bosätta sig i. De som inte väljer Portugal eller Spanien som land att flytta till vid pensioneringen kommer kika noga på England. Skruvas det på skattereglerna för pensionärer utanför EU så kommer det bli inflöde av kapital. Oavsett leave/stay debatten så skär denna fråga rakt igenom alla samhällsskikt till
en enda fråga - vilket är invandringen som kostar åt helvete. Nu blir det antagligen gränskontroll i UK istället för Calais, men den delen kommer England nog reda ut. De har ju i princip vunnit ett världskrig..
När de stora morgontidningarna i England förespråkar LEAVE så får man hoppas det kommer bli verklighet inom kort.