Citat:
Det är inte omöjligt att Cameron har ändrat åsikt, inte minst efter att han sett hur ovilliga de andra EU-medlemmarna är att tillmötesgå UK:s önskemål. Nu måste han väl för skams skull driva kampanj för att UK skall stanna kvar i EU enligt den uppgörelse som han har förhandlat fram. Han kan ju inte gärna driva kampanj mot sin egen lösning. (Eller, ja man vet aldrig nuförtiden.)
Jag röstade Nej i EU-valet 1994 (och givetvis Nej i EMU-omröstningen), men anser att EU-medlemskapet blivit så mycket värre än till och med jag förväntade mig. Såväl Brexit som Swexit är starkt önskvärt. Därefter kan vi förhandla fram mer strikta frihandelslösningar.
Jag röstade Nej i EU-valet 1994 (och givetvis Nej i EMU-omröstningen), men anser att EU-medlemskapet blivit så mycket värre än till och med jag förväntade mig. Såväl Brexit som Swexit är starkt önskvärt. Därefter kan vi förhandla fram mer strikta frihandelslösningar.
Det hedrar dig att du röstade nej till EU. Jag var inte så klok den gången. Men jag kan i alla fall medge att jag hade fel om hur EU skulle utveckla sig.
Jag får känslan av att Cameron också ändrat uppfattning och försöker hitta en väg ut, för sig själv också, genom folkomröstningen. Han är för klok i övrigt för att inte upptäcka hur EU förstör allt som är bra med Europa genom att ta in de länder som är det dåliga med Europa. Det är vår undergång vi bevittnar, när politikerna tar in arga muslimska män till våra samhällen. I en mängd som blir slutet på den civilisation vi har uppnått.
Från Tyskland kommer det aldrig historiskt sätt något gott för oss andra. Nu är EU lika dominerande som tredje riket, med en diktator som Merkel, som vilseledande värnar om Mena.
Jag var ung när vi röstade om EU, blev lurad av dessa fina fredsbevarande intentioner, och av att den "sidan" jag tillhörde politiskt hade en massa verbala politiker som var för EU.
Nu är min tillit slut, för EU blev en plattform för en massa politiker som tagit allt ifrån medborgarna i medlemsländerna. Särskilt den ekonomiska tryggheten, där höga skatter finansierar en rik överstatlig koloss som låter nya socialfall och brottslingar välla in i Europa. Jag anser det motbjudande med rika stater på bekostnad av fattiga medborgare. Med tanke på hur hårt folk jobbar i Europa, borde vi ha rika medborgare och en stat som sköter sina åtaganden enligt det sociala kontraktet. Nu har vi en överstat som saknar respekt för de pengar som folk jobbar ihop.