Citat:
Ursprungligen postat av
Sguelaiche
En rekommendation är en rekommendation. Jönsson kan ha ett annat avtal med Metro.
Så du vet inte ett skit om vad hon tjänar, du gissar bara.
Ja, jag gissar. Men det är en gissning som i alla fall är byggd på fakta och information.
Citat:
Så nu har hon inte en "slavlön" som du påstod längre?
Har du bestämt dig?
För att vara journalist och alltså jobba med text och skrift har du en chockerande dålig kunskap om svenska språket. Jag använde mig av bildspråk.
Citat:
Och då var vi tillbaka i att du gissar om vad hon tjänar.
Du vet inte ett skit.
Ja, som jag var tydlig med så gissar jag. Du kan ju gärna komma med en bättre gissning om du tror att du kan. Du jobbar ju ändå i branschen så du har nog bättre koll än jag. Så gör lite spekulationer själv! Vad tror du att en frilansande kolumnist i 20-årsåldern tjänar för att skriva två krönikor i Metro? Uppenbarligen tror du på mer än 15 000 annars hade du inte käftat emot så mycket.
Citat:
Fast du gissar ju bara att hon har låg lön.
Ja, som jag sagt hela tiden så drar jag slutsatser baserat på den information som finns tillgänglig. Det gör alla människor. Eftersom du drar andra slutsatser än jag så måste du ha annan information tillgänglig, så varför inte delge mig den? Om du vill övertyga mig om någonting så måste du komma med motargument, inte bara avvisa allt jag säger.
Citat:
Han kan ha fler drivkrafter för att vara journalist.
Som vilka då?
Citat:
Du använder källorna för att spekulera fritt.
Ja. Det gör jag. Det var ju det du bad om? Du bad mig att visa vilka källor jag använde mig av för att göra mina påståenden och jag gav dig dem. Och nu avfärdar du alltihop med att man inte kan dra slutsatser om man använder sig av källor. Hur ska du ha det?
Jag måste dock säga att trots att du är så gränslöst jobbig så är det roligt att du finns i den här tråden. Den hade annars lätt blivit full av ryggdunkningar och grupprunk, men du skapar diskussion.
Plus att du som professionell journalist kan ge oss i tråden en mycket värdefull insyn i mediebranschen som vi saknar då vi inte jobbar där. Synd bara att du spenderar så mycket av din tid på att vara otrevlig och spåra ur diskussioner. Men det ger ju på sitt sätt också en bra insyn i mediebranschen och de som jobbar där.