2016-06-14, 18:30
Medlem
Medvallss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Frågan är om LR visste om att MJ suttit inne och vad han då hade dömts för? Visste hon om vilket förflutet och vilket liv han levde? Sådant måste märkas tämligen omgånde, tycker man.
Hur märker man att någon suttit inne om ingen berättar det?
Citera
2016-06-14, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medvalls
Hur märker man att någon suttit inne om ingen berättar det?
MJ är inte den skarpaste kniven i lådan, han har säkerligen berättat det. Antingen frivilligt eller för att hota LR. Förvånar mig inte om han anser det vara något häftigt och använder detta mer som "skryt". Jag kan inte vara säker - men sådant märks ju tämligen omgående om han inte är duktig på att ljuga och hålla koll på tidpunkter i sitt liv.
Citera
2016-06-14, 18:56
Bannlyst
Citat:
MJ är inte den skarpaste kniven i lådan, han har säkerligen berättat det. Antingen frivilligt eller för att hota LR. Förvånar mig inte om han anser det vara något häftigt och använder detta mer som "skryt". Jag kan inte vara säker - men sådant märks ju tämligen omgående om han inte är duktig på att ljuga och hålla koll på tidpunkter i sitt liv.

Stämmer, i stort sett alla som MJ-liknande typer jag träffat i mitt liv har väldigt snabbt in på bekantskapen berättat att de suttit inne. Oftast passivt, minns när en diskussion om första säsongen av Lost kom upp för några år sedan varpå en kille säger: hahaha jag missade fan de tre första säsongerna för att jag satt inne.
Senast redigerad av URBANARTS89 2016-06-14 kl. 19:10.
Citera
2016-06-14, 19:12
Medlem
Citat:

Om MJ över huvud taget berättat något kan du nog kallt räkna med att det var en lögn som ställde honom själv i en så önskvärd dager som möjligt. Att ljuga är som en integrerad del av honom själv.

Att direkt kasta sig på Flashback och kolla upp personers bakgrund, vem gör det? För tre års sedan hade jag ingen som helst aning om dess existens ens och aldrig hört talas om den heller.

Det var en ren slump att jag hade ett brutet ben, sysslolös och att ett perrongmord inträffade i min stad.
Citera
2016-06-14, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Om MJ över huvud taget berättat något kan du nog kallt räkna med att det var en lögn som ställde honom själv i en så önskvärd dager som möjligt. Att ljuga är som en integrerad del av honom själv.

Att direkt kasta sig på Flashback och kolla upp personers bakgrund, vem gör det? För tre års sedan hade jag ingen som helst aning om dess existens ens och aldrig hört talas om den heller.

Det var en ren slump att jag hade ett brutet ben, sysslolös och att ett perrongmord inträffade i min stad.

Jag googlar alla kvinnor jag träffar och kontaktar tingsrätterna i landet - men sedan är jag försiktig av mig. Eller aningen paranoid, det är väl nästan samma sak.

Sedan slår mina fördomar in direkt. Söndertatuerad, muskler, svagbegåvad, huligan - kan omöjligen ha rent mjöl i påsen, eller? Men jag antar bara att vissa tjejer är för naiva. Se hur det gick...
Senast redigerad av Ritinkin 2016-06-14 kl. 19:33.
Citera
2016-06-14, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av URBANARTS89
Stämmer, i stort sett alla som MJ-liknande typer jag träffat i mitt liv har väldigt snabbt in på bekantskapen berättat att de suttit inne. Oftast passivt, minns när en diskussion om första säsongen av Lost kom upp för några år sedan varpå en kille säger: hahaha jag missade fan de tre första säsongerna för att jag satt inne.

Möjligen inför kompisar som han kunde imponera på.

Men inför en ny date? Jag tror inte Lotta skulle bli imponerad, snarast och mest troligt skulle hon omedelbart avslutat all kontakt på stående fot.
Senast redigerad av Remark 2016-06-14 kl. 19:46.
Citera
2016-06-14, 19:38
Medlem
Citat:
Möjligen inför kompisar som han kunde imponera på. Pubertalt beteende anser jag.

Men inför en ny date? Jag tror inte Lotta skulle bli imponerad, snarast och mest troligt skulle hon omedelbart avslutat all kontakt på stående fot.
Många kvinnor attraheras av kriminellt slödder.
Citera
2016-06-14, 19:55
Medlem
Citat:
Många kvinnor attraheras av kriminellt slödder.

Jasså!? Vad baserar du den föreställningen på? Det har upprapats ett antal gånger här i tråden nu. Men exakt hur underbyggt är det? Det skulle jag gärna vilja veta. Tack för svar.
Citera
2016-06-14, 20:14
Medlem
satanslillebrors avatar
De beror nog lite på VAD dom gör för kriminella grejer också.
Citera
2016-06-14, 20:17
Medlem
Citat:
Jasså!? Vad baserar du den föreställningen på? Det har upprapats ett antal gånger här i tråden nu. Men exakt hur underbyggt är det? Det skulle jag gärna vilja veta. Tack för svar.
Du påstår alltså att det inte finns kvinnor som attraheras av kriminella män? Är du på riktigt? Vakna upp istället för att leva i någon slags förnekelse.
Citera
2016-06-14, 20:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av satanslillebror
De beror nog lite på VAD dom gör för kriminella grejer också.

Ja, och det är sådant som bör ligga till allmän beskådan på internet. Här har ju uppenbarligen kriminalvårdarmupparna som "visste vad som skulle hända" och som ylar om "hårdare straff" misslyckats kapitalt.
Senast redigerad av ponnylover99 2016-06-14 kl. 20:25.
Citera
2016-06-14, 20:31
Medlem
Citat:
Du påstår alltså att det inte finns kvinnor som attraheras av kriminella män? Är du på riktigt? Vakna upp istället för att leva i någon slags förnekelse.

Nu var det ju jag som ställde en fråga till dig.

Väntar fortfarande på svar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in