2016-06-14, 12:26
Medlem
satanslillebrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UncleBert
Nån gång i februari/mars såg jag detta par vara ute och rasta hennes hund i Alvik-området. Jag sa direkt till min kompis när vi såg dem på Coop : "Kolla där, ett tvättäkta WT-par". GM är förövrigt mycket större än vad man kan tro på bild. Ett riktigt anabola-monster. Såg honom ett par dagar senare på tunnelbanan också. Såg ut som en riktig kåkfarare.

Lotta kan skylla sig själv. Det tog mig 1 sekund att se att den här killen aldrig borde sprida sina gener vidare.

Träffades inte dom i maj?
Citera
2016-06-14, 12:32
Medlem
ADHD-syndromets avatar
En av MJ bästa polare på sundbo LSU sundbo . Hagelin blev även gripen i samband med dödsmisshandeln i i fagersta men blev släppt kort efter

(FB) Vem är mördaren i Fagersta? (Mikael Hagelin)
Citera
2016-06-14, 12:46
Medlem
UncleBerts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av satanslillebror
Träffades inte dom i maj?
Jag vet inte när dom träffades. Men det var fortfarande såpass kyligt ute att man behövde vinterjacka när jag såg dem tillsammans första gången.
Citera
2016-06-14, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frequently
Det finns en rad olika anledningar till att en kvinna inte anmäler.

https://www.bra.se/download/18.9eaaede145606cc8651ff/1399015861526/2014_8_Brott_i_nara_relationer.pdf

Istället för att upprepa matrat: "hon var för rädd för att anmäla" - men inte för rädd för att fortsätta att ligga med idioten..(!) skulle man kunna skrapa på ytan för att se vilka RIKTIGA orsakerna som kan ligga bakom oviljan att anmäla..

1) Man vill behålla statusen. Ungefär som Silvia inte vill skilja sig oavsett om kungen skulle knulla någon framför näsan på henne. Den här sortens idioter betraktas - uppenbarligen - som "kap" i vissa kretsar. En del kvinnor är beredda offra mycket för att komma i kontakt med dessa kap och bibehålla den kontakten oavsett priset.
2) De anser själva att "lite stryk får man tåla" - om man samtidigt får alla fördelarna relationen medbringar. Kanske ekonomiska fördelar? En pålitlig kran? Skydd mot andra idioter? Ett tak över huvudet?
3) Dessa kvinnor kanske uppskattar något hos dessa män som vi andra inte kan se. Kan det vara sexet? Det intensiva och svartsjuka "vaktandet" som dessa tjejer tolkar som "kärlek"? Eller något annat som för en utomstående verkar helt kocko..

Jag köper inte detta med rädslan. Det är en orsak som tjejerna anger därför att den är allmänt accepterad och riktar blicken från dem till förövaren. Skulle tjejerna säga istället att de inte vill göra slut - trots misshandeln - därför att de uppskattar sexet och presenterna högre - då skulle ju allmänheten få svårt att försvara dessa idioter. Och de förstår de själva..

Förutom låg IQ har dessa män och kvinnor det gemensamt att de tycks hitta "lösningen" till sina problem i en pojkvän/flickvän. Och deras gemensamma kompisar delar den uppfattningen.

Idiotens vänner har ju kommenterat att mördarens liv verkade stabilt just då. Han hade ju hittat en ny tjej - och "allt"…

Många gånger är det just antingen religionen eller tjejen som ska "rädda" killen. Och tjejen finner en "mening med sitt liv" - genom att vända en dåre till en människa.. eller genom att försöka att göra det (utan att lyckas).
Citera
2016-06-14, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shamdon

En nyfiken fråga. Har alla val att göra med självförtroende enligt dig?

Det kan inte vara så enkelt att om man, ceteris paribus, kan välja mellan en ful och en vacker kvinna så väljer man den vackra? Om man kan välja mellan en Volvo och en BMW så väljer man BMWn? Om man kan välja mellan en Timex eller en Omega så väljer man Omegan. Detta alldeles oavsett om man har väldigt bra självförtroende eller om man har väldigt dåligt självförtroende?

Du resonerar förmodligen som du har förnuft till och det är nog där någonstans vi även hittar skälen till hur de personer vi talar om också gör sina val. De väljer det bästa de kan förmå sig att få där det är deras nivå på förnuft som avgör vad som är bäst, vackrast eller viktigast. Precis som hos de flesta andra.

Med en viss skillnad här. GM har VALT sin offer utifrån sina preferenser (söt, blond, ensamstående, ort mm) genom att titta igen hennes facebookbilder och läst vad hon skrivit där. Hon valdes säkert i konkurrens med ett utplock av andra blonda och söta tjejer/kvinnor. Han Valde Henne som sin kommande partner (om det fungerade) eller sitt Offer (om hon protesterade/inte ville).

När hon ville backa ur slog han samt bröt två revbev på henne med orden "Jag har valt dig och det är jag som bestämmer när det är slut!. Följt av en massa hot mot henne likväl som nära släktingar.

Hon anmälde honom och "gick under jorden". Hon växlade mellan olika boenden. Han bevakade henne på avstånd, tills hon skulle vara ensam ... då slog han till.

Ett sadistisk sjuk pskykopat!

Sedan har han påbörjat sin charmoffensiv genom att koppla på sin förfinande manipulativa talang, komplimanger, fång av rosor mm
Citera
2016-06-14, 13:05
Medlem
satanslillebrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UncleBert
Jag vet inte när dom träffades. Men det var fortfarande såpass kyligt ute att man behövde vinterjacka när jag såg dem tillsammans första gången.

Nä de var innan, jag hade fel.

”Dom träffades i feb i år via FB.. Inledde ett stormigt förhållande, redan efter 3v kom första smällen"

http://www.exponerat.net/svensk-psykopat-villkorligt-frigiven-slog-ihjal-sin-fore-detta-tjej/
Citera
2016-06-14, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av satanslillebror
Nä de var innan, jag hade fel.

”Dom träffades i feb i år via FB.. Inledde ett stormigt förhållande, redan efter 3v kom första smällen"

http://www.exponerat.net/svensk-psykopat-villkorligt-frigiven-slog-ihjal-sin-fore-detta-tjej/

Men hon fortsatte relationen - trots smällen - efter dessa 3 veckor för att…?
Citera
2016-06-14, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Men hon fortsatte relationen - trots smällen - efter dessa 3 veckor för att…?

För att tjejer är ofta så korkade och naiva att de tror sig kunna "rädda" mannen som slår. Går på lögnerna och hjärntvätten om att han ska "ändra sig och bli bättre".

Jag kan garantera att signalerna innan första smällen kom fanns långt innan. Lotta Rudholm visste lika bra hon som alla andra att MJ tar till nävarna så fort minsta lilla förtret dyker upp, eller enbart för skojs skull eller för att visa sin "makt".
Senast redigerad av Ritinkin 2016-06-14 kl. 13:34.
Citera
2016-06-14, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Med en viss skillnad här. GM har VALT sin offer utifrån sina preferenser (söt, blond, ensamstående, ort mm) genom att titta igen hennes facebookbilder och läst vad hon skrivit där. Hon valdes säkert i konkurrens med ett utplock av andra blonda och söta tjejer/kvinnor. Han Valde Henne som sin kommande partner (om det fungerade) eller sitt Offer (om hon protesterade/inte ville).

När hon ville backa ur slog han samt bröt två revbev på henne med orden "Jag har valt dig och det är jag som bestämmer när det är slut!. Följt av en massa hot mot henne likväl som nära släktingar.

Hon anmälde honom och "gick under jorden". Hon växlade mellan olika boenden. Han bevakade henne på avstånd, tills hon skulle vara ensam ... då slog han till.

Ett sadistisk sjuk pskykopat!

Sedan har han påbörjat sin charmoffensiv genom att koppla på sin förfinande manipulativa talang, komplimanger, fång av rosor mm

Nejdå. Det är offret som gick med på att börja umgås med en idiot som kontaktade henne på FB. Offret tydligen läste på hans feja och konstaterade att det verkade vara en hyvens kille.. Intelligent och charmerande på alla sätt..

Hon fick stryk efter 3 veckor, men fortsatte relationen med idioten. Sen bröt han 2 revben på henne – men hon fortsatte relationen.

Hon SJÄLV konstaterade att killen var inget att leka med. Men ville inte gå under gjorden för HUNDENS skull..

Något måste vara allvarligt fel I huvudet på en människa som resonerar som så :-o

När hon till råga på detta visste att killen var patologiskt svartsjuk, då valde Lotta att flytta HEM TILL SITT EX och söka skydd där.

Ursäkta? Ser ingen annan en liten provokation I detta? Nej tack till skyddat boende – jag flyttar till mitt ex istället.. jag måste tänka på hundens säkerhet framför allt..

Sen pratar du om en “charmoffensiv”... Betyder det gratis kola – eller?
Citera
2016-06-14, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
För att tjejer är ofta så korkade och naiva att de tror sig kunna "rädda" mannen som slår. Går på lögnerna och hjärntvätten om att han ska "ändra sig och bli bättre".

Jag kan garantera att signalerna innan första smällen kom fanns långt innan. Lotta Rudholm visste lika bra hon som alla andra att MJ tar till nävarna så fort minsta lilla förtret dyker upp, eller enbart för skojs skull eller för att visa sin "makt".

Alla som har suttit på KUMLA är idioter. Det behöver man inte ifrågasätta.

Den som VÄLJER att umgås med IDIOTER - betalar ett pris. Som vuxen människa gör man sina egna val - och ansvarar för konsekvenserna själv. Onödigt att skylla på samhället när man själv attraheras av något som normala människor betraktar som samhällets avigsidor..
Citera
2016-06-14, 15:05
Medlem
satanslillebrors avatar
Citat:
Alla som har suttit på KUMLA är idioter. Det behöver man inte ifrågasätta.

Den som VÄLJER att umgås med IDIOTER - betalar ett pris. Som vuxen människa gör man sina egna val - och ansvarar för konsekvenserna själv. Onödigt att skylla på samhället när man själv attraheras av något som normala människor betraktar som samhällets avigsidor..

Om du vet alla som suttit där får du gärna berätta vilka och vad dom gjort det hade varit intressant.
Citera
2016-06-14, 15:10
Medlem
UncleBerts avatar
Citat:
Nejdå. Det är offret som gick med på att börja umgås med en idiot som kontaktade henne på FB. Offret tydligen läste på hans feja och konstaterade att det verkade vara en hyvens kille.. Intelligent och charmerande på alla sätt..

Hon fick stryk efter 3 veckor, men fortsatte relationen med idioten. Sen bröt han 2 revben på henne – men hon fortsatte relationen.

Hon SJÄLV konstaterade att killen var inget att leka med. Men ville inte gå under gjorden för HUNDENS skull..

Något måste vara allvarligt fel I huvudet på en människa som resonerar som så :-o

När hon till råga på detta visste att killen var patologiskt svartsjuk, då valde Lotta att flytta HEM TILL SITT EX och söka skydd där.

Ursäkta? Ser ingen annan en liten provokation I detta? Nej tack till skyddat boende – jag flyttar till mitt ex istället.. jag måste tänka på hundens säkerhet framför allt..

Sen pratar du om en “charmoffensiv”... Betyder det gratis kola – eller?
Den här skribenten har sammanfattat situationen väldigt bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in