Dags för DN igen att sprida lite dynga, denna gången från utrikeskommentatorn Michael Winiarski med rubriken:
”IS och Trump jublar i kapp över massmordet”
Citat:
- Det är en märklig allians som vi nu ser konturerna av: Islamiska staten och Donald Trump jublar i kapp över massmordet på en gayklubb i Florida. Men egentligen är det inte så förvånande, eftersom båda lever på splittring och hat. Trump kunde inte avhålla sig från att göra vågen: ”Jag uppskattar gratulationerna för att ha haft rätt om radikal islamisk terrorism”, twittrade han.
Ett ganska grovt påstående att Trump skulle jubla över detta bara för att han får politiska poänger. Visst är han säkert glad över att fler sällar sig till hans sida pga dådet men hallå, "jublar ikapp"?
Angående tweeten så har nästan uteslutande alla medier i Sverige undanlåtit att skriva ut hela tweeten som är: "Appreciate the congrats for being right on radical Islamic terrorism,
I don´t want congrats, I want toughness & vigilance. We must be smart!"
Typiskt svensk mediemanér att utelämna vissa vitala delar av ett citat för att skapa en osann inkomplett bild.
Citat:
- När en stor tragedi drabbar ett land brukar politiska ledare mana till nationell enighet tvärs över partigränserna, men Trump agerar precis tvärtom. Det dröjde inte många minuter innan han försökte dra politisk nytta av massakern. Han chansar på att skräck och kaos efter ett terrordåd av denna storlek kan vara hans bästa chans att vinna valet i november.
Folk är fan i mig less på tomma plattityder & floskler från politiker när nått sånt här händer. Man vill inte ha regnbågsfärger och "förståelse", ingenting blir bättre av det, snarare värre, och det är ett hån mot de anhöriga att tramsa på det viset. Trump är rakt på sak, inget skitsnack, och det uppskattas! Men DN ska givetvis utmåla honom som hin håle själv. Jag önskar dessa "journalister" allt ont.
http://www.dn.se/ekonomi/is-och-trump-jublar-i-kapp-over-massmordet/