Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-06-13, 01:09
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Är du trögfattad?

"The National Rifle Association endorsed Republican Donald Trump for U.S. president on Friday and he responded by promising to serve the country's top gun lobby group well."

http://www.reuters.com/article/us-usa-election-nra-idUSKCN0YB2IM
Du är nog trögfattad då du inte verkar fatta att politiker kan ljuga och driva en politik som de egentligen inte står för, i syfte att vinna sympati hos väljarna.
2016-06-13, 01:19
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
RonJeremyClarks skrev

Du är nog trögfattad då du inte verkar fatta att politiker kan ljuga och driva en politik som de egentligen inte står för, i syfte att vinna sympati hos väljarna.

Har du överhuvudtaget ens satt dig in i vad Donald Trump har sagt i frågan genom hela sin kampanj?

År 2000 sa Donald Trump:

"It’s often argued that the American murder rate is high because guns are more available here than in other countries. Democrats want to confiscate all guns, which is a dumb idea because only the law-abiding citizens would turn in their guns and the bad guys would be the only ones left armed. The Republicans walk the NRA line and refuse even limited restrictions.

He concluded: “I generally oppose gun control, but I support the ban on assault weapons and I support a slightly longer waiting period to purchase a gun. With today’s internet technology we should be able to tell within 72 hours if a potential gun owner has a record.”"

https://theintercept.com/2016/01/27/donald-trump-in-2000-i-support-the-ban-on-assault-weapons/

Det har skett en omsvängning nu, till att han är ännu mer pro vapen, men det har ju aldrig varit som den smörjan som du skriver.
2016-06-13, 05:29
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lille.Stockholm
Vad är UKA?

Klart, att det skulle ha mycket större inflytande, om det hände i november, men förnekar du, att det påverkar valet? Det tar också tar uppmärksamhet från idiotiska "Trump University".

När det blir dags för debatter, kommer Trump förhoppningsvis att fräscha upp väljarnas minne. Och om han också lyckas att förknippa det med Clittan tidigare CV [Irak, Libyen etc] och icke-viljan att skylla på [radikal] islam, då blir det nog viktigt ändå

Personligen tycker jag, att det bästa skulle vara, om Trump skulle såväl föra hårt retorik för skärpta vapen lagar som mot islam

UKA=United Klans of America

Rörande om jag förnekar att det skulle påverka valet, så säger jag inte att det inte gör det för det är klart det påverkar men det är fortfarande en bit kvar tills valet är och att det kan komma något som påverkar honom negativt under tiden.

Har Trump en jävla otur så börjar inhemska organisationer att ge sig på poliser eller abortkliniker och/eller PP (Planed Parenthood) innan valet blir allvarligt.

Man ska helt enkelt aldrig ta ut segern i förväg.
2016-06-13, 05:32
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Jo, dom amerikanska väljarna kommer säkert att glömma dom islamska terrorattackerna i San Bernardino och Orlando, precis som dom har glömt 9/11.

Eller så som de har glömt bort attentat mot poliser, Planed Parenthood eller hur vissa politiker stod och sa att det var guds vilja att en bögklubb som vartanfallen.

Nej det är fortfarande för tidigt att säga att detta är det som definerar Trumps vinst då det fortfarande är gott om tid kvar där mycket kan hända.
2016-06-13, 05:35
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Nej, dom gillar honom säkert.

"The National Rifle Association endorsed Republican Donald Trump for U.S. president on Friday and he responded by promising to serve the country's top gun lobby group well."

http://www.reuters.com/article/us-usa-election-nra-idUSKCN0YB2IM

Såg du hans tal?

Bara för att NRA stöttar honom så betyder det inte att de som vill införa hårdare och logiska krav och lagar automatiskt skall hata honom.

Sluta polarisera.
2016-06-13, 06:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Eller så som de har glömt bort attentat mot poliser, Planed Parenthood eller hur vissa politiker stod och sa att det var guds vilja att en bögklubb som vartanfallen.

Nej det är fortfarande för tidigt att säga att detta är det som definerar Trumps vinst då det fortfarande är gott om tid kvar där mycket kan hända.

Detta är det dödligaste terrordådet i USA sedan 9/11. Givetvis är det inte bortglömt om några månader.

En attack på en abortklinik spelar inte i samma liga och glöms därför bort.
2016-06-13, 07:14
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardstart
Detta är det dödligaste terrordådet i USA sedan 9/11. Givetvis är det inte bortglömt om några månader.

En attack på en abortklinik spelar inte i samma liga och glöms därför bort.

Absolut men nu visade sig även att en viss James Wesley Howell greps igår med vapen och sprängämnen samt planer på att anfalla pride paraden i Los Angeles, hade han lyckats så hade Trump fått enorma problem då det hade snarare visat upp ett problem där homosexuella är utsatta för ett större hot av homofober eller religiösa fanatiker (kristna som muslimska) så jag säger det igen, ta inte ut vinsten i förskott.

http://www.dailymail.co.uk/news/article-3637859/Police-arrested-man-assault-rifles-possible-explosives-said-headed-L-Pride-parade.html
2016-06-13, 09:45
Bannlyst
Intressant att jämföra Hillarys och Trumps uttalanden efter dådet. Hitlary maler såklart på med floskler om tolerans och medmänsklighet, hon vägrar säga de två orden islamisk terrorism.

Trump däremot, ahh så befriande han är. Ord och inga visor, rakt och tydligt, enkla fakta, inget dravel.

Som det ser ut nu kan Trump redan börja flytta in i vita huset. 😎💪🏻🍾
2016-06-13, 10:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lille.Stockholm
Perfekt

Det är ett ämne, där Trump trivs som fisken i vattnet
Han är mycket duktigt på det. Man kan dilla om vapenlagar hur mycket som helst. Men ignorerar man, att islam är grundproblemey (även om vapenlagar borde skärpas), har man noll trovärdighet.
Jag vill ha en presskonferens, där Trump är verkligen arg för, att det är rätt tillfälle att känna kall ilska

Googla först, din äckliga vänster

snacka om att jag ser fram emot talet ikväll. han har skiftat fokus från hillary till det som hände igår i talet. hillary och obama kommer se ut som fårskallar.
2016-06-13, 10:55
Medlem
fredrikdenstores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frusciantelo
Som det ser ut nu kan Trump redan börja flytta in i vita huset. 😎💪🏻🍾
Man han kommer att få flytta ut illa kvickt, då amerikanska konstitutionen säger att idioter icke får bo där.
2016-06-13, 12:35
Medlem
Jag fattar inte varför så många tror Trump vinner över Hillary, i typ alla polls jag sett leder Clinton med ett par procentenheter med undantag för vissa delstater.

http://www.realclearpolitics.com/epolls/2016/president/us/general_election_trump_vs_clinton-5491.html

Hör ofta att Sanders har bättre chans mot Trump än Hillary men har svårt att få ihop det med tanke på resultaten i länken ovan.

Upplys mig gärna. Är det trenden ni tittar på och räknar med att det ska hålla i sig?
2016-06-13, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Absolut men nu visade sig även att en viss James Wesley Howell greps igår med vapen och sprängämnen samt planer på att anfalla pride paraden i Los Angeles, hade han lyckats så hade Trump fått enorma problem då det hade snarare visat upp ett problem där homosexuella är utsatta för ett större hot av homofober eller religiösa fanatiker (kristna som muslimska) så jag säger det igen, ta inte ut vinsten i förskott.

http://www.dailymail.co.uk/news/article-3637859/Police-arrested-man-assault-rifles-possible-explosives-said-headed-L-Pride-parade.html

Nej. Hade det skett ett till terrordåd hade det enbart bevisat ytterligare en gång vad Trump har sagt hela tiden, nämligen att USA är väldigt splittrat och behöver en stark ledare som sätter stopp för alla, främst islamska, terrorhot.

Det är helt absurt hur du resonerar egentligen. Ett terrordåd på bögar gynnar Trump men ifall det sker två skulle alltså nu allt fokus hamna på just bögarna som offer och alla skulle glömma säkerhetsaspekten i det hela? Bara sådär?

Citat:
Ursprungligen postat av Vorph666
Jag fattar inte varför så många tror Trump vinner över Hillary, i typ alla polls jag sett leder Clinton med ett par procentenheter med undantag för vissa delstater.

http://www.realclearpolitics.com/epolls/2016/president/us/general_election_trump_vs_clinton-5491.html

Hör ofta att Sanders har bättre chans mot Trump än Hillary men har svårt att få ihop det med tanke på resultaten i länken ovan.

Upplys mig gärna. Är det trenden ni tittar på och räknar med att det ska hålla i sig?

Dels trenden i polls, dels magkänsla. Tittar man på det senaste året har vi en bild av en enormt underskattad Trump som fullständigt krossar mer än 15 andra republikanska presidentkandidater. Hillary å andra sidan, som i princip har varit demokraternas inofficiella kandidat från dag ett, har problem att slå en annan kandidat övertygande, och detta gäller i ett läge där hon har majoriteten av all media på sin sida och hennes rival har struntat i att påpeka hennes uppenbara skandaler (finns klipp där Sanders säger att de inte bör diskutera Hillarys email-skandal).

Citat:
Ursprungligen postat av fredrikdenstore
Man han kommer att få flytta ut illa kvickt, då amerikanska konstitutionen säger att idioter icke får bo där.

Bra sakligt argument.
Senast redigerad av TheStriptease 2016-06-13 kl. 12:54.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in