Citat:
Inga problem. Glad att höra att dom var intressanta och kanske till och med hjälpsamma. = )
Citat:
Förstår din tankegång och förkastar absolut inte den.
Jag har grav/surrealistisk ångestproblematik sedan många år tillbaka, långt innan jag upptäckte bensodiazepiner eller psykofarmaka öht.
Konstant ångest & rädsla - är - ett handlingsförlamande handikapp, som få egentligen begriper sig på.
Att "vara fånge i sig själv" där enbart bensodiazepiner är den slutgiltiga lösningen - berättigar i mina ögon en sådan medicinering.
Bara så att du förstår att jag inte tagit Stesolid 9 år dagligen "för skojs skull".
Den har gjort underverk för mig.
Men även skadat mycket av vissa kognitiva funktioner i min hjärna och på många sätt hållt mig borta från ett sunt fysiskt leverne, som naturligvis påverkat psyket negativt.
Skadat min själ och jag har gjort & sagt destruktiva saker som jag aldrig skulle gjort utan bensodiazepiner i blodet.
Man blir lätt bekväm, lat, försummar ting.. under dygnet runt påverkan av lugnande preparat.
Det är ingen lögn eller moralpinne, det är sant.
Finns ju inget botemedel mot grav, kronisk ångest och rädsla.
Tror man måste träffa "rock bottom" innan man är kapabel till att titta avgrundsångesten i ögat och liksom acceptera att den är en del av ens personlighet - och att den inte kan skada en sålänge man accepterar sin egen (kufiska) personlighet.
Vem man egentligen är kontra vem man fått för sig att man "ska vara".
Man får själv avväga "vem" man ska vara, eller acceptera vem man är.
Fördelar kontra nackdelar.
Det är ju inte meningen att man ska behöva knapra pix livet ut för att passa in i omgivningen, då är det klokare att göra någon form av miljöombyte - så att man hittar likasinnade att leva bland.
Vem, med handen på hjärtat, tror att de människor som man ser i reklamfilmer & läser om i tidningar är någon slags 'normalitet'?
Mvh
/ Too weird to live, to rare to die
Senaste/aktuell diagnos: GAD.
Jag har grav/surrealistisk ångestproblematik sedan många år tillbaka, långt innan jag upptäckte bensodiazepiner eller psykofarmaka öht.
Konstant ångest & rädsla - är - ett handlingsförlamande handikapp, som få egentligen begriper sig på.
Att "vara fånge i sig själv" där enbart bensodiazepiner är den slutgiltiga lösningen - berättigar i mina ögon en sådan medicinering.
Bara så att du förstår att jag inte tagit Stesolid 9 år dagligen "för skojs skull".
Den har gjort underverk för mig.
Men även skadat mycket av vissa kognitiva funktioner i min hjärna och på många sätt hållt mig borta från ett sunt fysiskt leverne, som naturligvis påverkat psyket negativt.
Skadat min själ och jag har gjort & sagt destruktiva saker som jag aldrig skulle gjort utan bensodiazepiner i blodet.
Man blir lätt bekväm, lat, försummar ting.. under dygnet runt påverkan av lugnande preparat.
Det är ingen lögn eller moralpinne, det är sant.
Finns ju inget botemedel mot grav, kronisk ångest och rädsla.
Tror man måste träffa "rock bottom" innan man är kapabel till att titta avgrundsångesten i ögat och liksom acceptera att den är en del av ens personlighet - och att den inte kan skada en sålänge man accepterar sin egen (kufiska) personlighet.
Vem man egentligen är kontra vem man fått för sig att man "ska vara".
Man får själv avväga "vem" man ska vara, eller acceptera vem man är.
Fördelar kontra nackdelar.
Det är ju inte meningen att man ska behöva knapra pix livet ut för att passa in i omgivningen, då är det klokare att göra någon form av miljöombyte - så att man hittar likasinnade att leva bland.
Vem, med handen på hjärtat, tror att de människor som man ser i reklamfilmer & läser om i tidningar är någon slags 'normalitet'?
Mvh
/ Too weird to live, to rare to die

Senaste/aktuell diagnos: GAD.
Hur har det gått sen senast förresten? Har det funkat bra med venlafaxin? Flyter det på som det ska?
Håller förresten inte helt med om att alla inte borde medicinera i någon mån resten av livet - det säger vi ju inte om sjukdomar i andra organ, ja? Som t ex hjärtproblem eller diabetes, där är det sen länge accepterat att pg a ibland enbart genetiska orsaker så måste man medicinera livet ut för att överleva.
En del kan nog sluta medicinera med tiden, men ganska många måste nog stå kvar på medicinering under många år, möjligen för evigt.
Citat:
Jag förstår att du skyller på Stesolid, du säger att den gjort underverk. Men jag ser inte din medvetenhet i hur du skulle kunna hjälpt dig själv med medicinen. Du tycker du varit lat osv och menar på att det är Stesoliden. Ångest gör mig psykiskt förlamad och ja om man kan kalla det lat, det förstör mitt kognitiva om nått. På en dos Stesolid blir jag mer produktiv och klartänkt eftersom jag lider av ångest, tror inte jag skulle känna så om jag inte hade ångest. Menar för den skullen inte att du ätit det i 9 år för skojs skull. Men jag tycker själv att jag blir mer produktiv och klartänkt (förbättrar alltså det kognitiva) så fort jag slipper ångest, speciellt av Stesolid som jag känner mig mest som mig själv på. Men om jag upplever, märker och känner att jag får kognitiva förbättringar av bensodiazepiner så kan jag lova dig att jag äter de inte för skojs skull jag heller.
Sen jag börjat fått läkarhjälp och bensodiazepiner utskrivet så är det först nu jag börjat tänka på ett sunt leverne. Jag skulle tappa det på en gång om jag inte fick det utskrivet och självmedicinera och ha mig. Så jag är extremt tacksam att jag har en bra läkare och att jag själv har sån pass sjukdomsinsikt och vad som krävs. Jag blir hellre frisk med bensodiazepiner i kroppen än med ångest som maler, det kan dessutom leda till följdsjukdomar, obehandlad ångest. Så mer bensodiazepiner till folk med ångestsjukdomar! Låt inte ångest förstöra det kognitiva!
Sen jag börjat fått läkarhjälp och bensodiazepiner utskrivet så är det först nu jag börjat tänka på ett sunt leverne. Jag skulle tappa det på en gång om jag inte fick det utskrivet och självmedicinera och ha mig. Så jag är extremt tacksam att jag har en bra läkare och att jag själv har sån pass sjukdomsinsikt och vad som krävs. Jag blir hellre frisk med bensodiazepiner i kroppen än med ångest som maler, det kan dessutom leda till följdsjukdomar, obehandlad ångest. Så mer bensodiazepiner till folk med ångestsjukdomar! Låt inte ångest förstöra det kognitiva!
Du sjunger benzos lov lite väl mycket här, min vän. Dom flesta råkar ju ut för toleransbildning och tillvänjning, därav varför benzo och z-analoger är narkotikaklassade. Jag skulle snarare säga att det är en minoritet som INTE får det.
Om du tillhör den minoriteten så är det välan bara att gratulera, men du måste komma ihåg att du tillhör en minoritet.
Har du tittat på dom studier som jag postade? Som visade att SNRI, som du ratat, är det som är mest effektivt, för flest människor, med ångestsjukdomar?
)