Citat:
Ursprungligen postat av
Oy-vey
GMs farsa var snabbt ute och menade att det inte var en religiös koppling, sedan visar de sig att hans son ringt 911 och svurit trohet till islamiska staten, har jag förstått detta rätt?
Ja och att farsan själv stöttar Talibanerna.
http://heavy.com/news/2016/06/mir-seddique-omar-mateen-father-son-afghanistan-orlando-mass-shooting-family-reaction/
När ska PK-folket lära sig att även muslimer kan ljuga och bedra om det tjänar deras syfte? SVT rapporterade ju att fadern sagt att det inte fanns någon koppling mellan dådet och Islam. Deras nyhetssändning igår var ju ett skämt. Blev så jävla förbannad. De kallade det bara för en skjutning eller något sådant. Att FBI
utreder ifall det är ett terrorbrott. Kriteriet för ett terrorbrott är att det ska finnas ideologiska anledningar bakom. Det borde vara rätt tydligt att om man väljer ut en grupp människor, en minoritetsgrupp på det viset så är det av ideologiska själ. Sen om han hade stämpelkort på IS eller inte tycker jag är mindre oviktigt. IS är ju som sagt en löst sammansatt grupp människor.
Jag förstår hur SVT tänker. De är ju ultramarxistiska. De tänker att terrorismens mål är att spä på konflikten i samhället och att de tjänar på om vi börjar hata
alla muslimer. De är lättare att radikalisera då. Muslimer är SVT's gullegrisar, inget dåligt får sägas om en muslim. MEN att de alltid lägger locket på direkt och mörkar kommer inte hjälpa. Snarare så öppnar man upp för konflikter genom att inte göra något. Det gör vanligt folk förbannade. Muslimer har ju det största ansvaret att fördöma detta och se till att sådana tankar inte accepteras inom "fredens religion".
Att rapportera fakta är aldrig dåligt. Men det tycker SVT. Nu när radikaliseringen växer i Sverige så är SVT medskyldiga för att de valt att inte ta ställning och att tysta ner det och kalla all kritik för rasism. De motverkar kampen i Sverige.