2016-06-13, 00:50
Medlem
VW.Hydris avatar
Till de som påstår att det inte var "äkta islam" (propagandavägen) så undrar jag; när får vi se det goda islam?
Citera
2016-06-13, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VW.Hydri
Till de som påstår att det inte var "äkta islam" (propagandavägen) så undrar jag; när får vi se det goda islam?
God religion mörks inte .....
Citera
2016-06-13, 00:54
Medlem
Proclaimers avatar
Edit: Ta bort
Senast redigerad av Proclaimer 2016-06-13 kl. 01:14.
Citera
2016-06-13, 01:03
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prettifly
Ingen beslöjad fru?
https://www.washingtonpost.com/world/national-security/ex-wife-of-suspected-orlando-shooter-he-beat-me/2016/06/12/8a1963b4-30b8-11e6-8ff7-7b6c1998b7a0_story.html

Hade de hållit ihop hade hon nog varit beslöjad.

Fast du syftar väl på denna:

Han höll väl henne kortare och visa inget ovanligt utåt.

Det figurerar 2 fruar, så du vet. Kan ju finnas fler för det lär komma in uppgifter under utredningens gång. Han var inte religiös enligt första frun och uttalandet från henne har rullat under många timmar. Den senaste frun har konto på facebook och bär inte slöja. Något mer du hade att delge?
Citera
2016-06-13, 01:07
Medlem
Amerikansk fd muslim förbannar islam och terrordådet i Orlando:

https://www.youtube.com/watch?v=PVKo9UL6Tkk
Citera
2016-06-13, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Det figurerar 2 fruar, så du vet. Kan ju finnas fler för det lär komma in uppgifter under utredningens gång. Han var inte religiös enligt första frun och uttalandet från henne har rullat under många timmar. Den senaste frun har konto på facebook och bär inte slöja. Något mer du hade att delge?

Detta citat var inte utav intresse?
Citat:
After the couple split, a friend of Mateen’s said the young man became steadily more religious. The friend, who spoke on the condition of anonymity, said Mateen several years ago went on the pilgrimage to Mecca in Saudi Arabia known as the umrah.

“He was quite religious,” the friend said.

http://heavy.com/news/2016/06/omar-mateen-pulse-orlando-florida-shooting-gunman-attack-name-photos-facebook-motive-terrorism/
Citat:
He pledged allegiance to ISIS, the so-called Islamic State, before the shooting, according to Congressman Adam Schiff, D-California.

Citat:
The FBI later confirmed during a press conference that Mateen was interviewed by agents twice in 2013 after he made suspicious comments about radical Jihadism that were heard by coworkers. He was interviewed a third time, in 2014, based on his connection to Moner Mohammad Abu Salha, an American from Florida who trained in Syria, traveled back to his home state and tried to recruit other Americans, and then went back to Syria, where he blew himself up in a suicide bombing.

Allting i min mening pekar på att under "1:a" fruns tid misshandlade henne och hade ett begär att äga henne likt koranen säger enligt shia. Under de kommande åren blev han radikaliserad eller inspirerad utav arabiska våren. Började bli mer "troende" såg jihad som hans kall.
Började beblanda sig med jihadister efter ha varit och gjort sin "umrah".
Hade en fru som man bara såg på avstånd vad det verkar utav uttalanden.
Citera
2016-06-13, 01:22
Medlem
VW.Hydris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antonerik
Jag anser att attentatet troligtvis har utförts av en ensam gärningsman med islamistiska värderingar. Jag anser att gärningsmannen troligtvis inte har varit aktiv medlem i någon terrororganisation. Med aktiv medlem menar jag en person som på något sätt har varit kontakt med t.ex. IS. Jag anser att IS inte heller har beordrat honom att begå detta. Jag anser att Islamismen är en del av Islam. Vad har du problem med?

Min möjliga missuppfattning och/eller övertolkning. Går lite fort ibland
Citera
2016-06-13, 01:23
Medlem
GMs farsa var snabbt ute och menade att det inte var en religiös koppling, sedan visar de sig att hans son ringt 911 och svurit trohet till islamiska staten, har jag förstått detta rätt?
Citera
2016-06-13, 01:26
Moderator
blomvattnares avatar
OT raderat. Trådens topic är det aktuella attentatet. Generella diskussioner hör inte hemma i denna tråd.

/Mod
Citera
2016-06-13, 01:32
Medlem
santacls avatar
Är detta någon eventuell medbrottsling ?

http://www.thewrap.com/james-howell-la-pride-parade-west-hollywood/

James Howell also had a bucket filled with chemicals that could be made into a bomb
Police found three assault rifles and a five-gallon bucket filled with chemicals in the car of James Howell, who was arrested ahead of the LA Gay Pride parade on Sunday.
Citera
2016-06-13, 01:35
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Bataclan? Automatvapen, gisslan och de sprängde sig till döds.
Är det mer än en GM så kan jag ta gift på att det är musslor.

Klubbens Facebook med färska kommentarer.
https://www.facebook.com/pulseorlando/?fref=ts

Förvisso. Jag fick även intrycket från första rapporteringen att dödsskjutningarna inte var så omfattande som den nu visade sig vara. Så fort jag fick höra det lät det helt klart som en islamistisk attack. Ja, redan innan dess, när jag snabbt gick in på nätet idag (har knappt varit ute på nätet) och direkt hörde om att SR inte vill sända presskonferensen från USA live, så kändes det redan som väldigt sannolikt motiv.
Citera
2016-06-13, 01:38
Medlem
DickeFixs avatar
Är så konfunderad av denna bilden som Moosky postade och uppges föreställa attentatsmannen med fru och son.

Hur kan man vara IS-anhängare och samtidigt låta frun vara obeslöjad och sonen ha en patriotisk tröja med "American Original"-tryck? Han måste ha radikaliserats väldigt plötsligt.

Är vi för övrigt 100% säkra på att bilden föreställer attentatsmannen? Jag gjorde en bildsökning utan att få träffar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in