Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-06-13, 00:00
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
Ondahamstern skrev

Sedan så har Trump själv råkat slänga ur sig att han tycker att det är obehagligt med att så många är beväpnade så antivapen lobbyn hatar nog inte Trump, speciellt om det var en freudian slipp (även om jag inte tror det)

Nej, dom gillar honom säkert.

"The National Rifle Association endorsed Republican Donald Trump for U.S. president on Friday and he responded by promising to serve the country's top gun lobby group well."

http://www.reuters.com/article/us-usa-election-nra-idUSKCN0YB2IM
2016-06-13, 00:03
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Det är på tok för tidigt att egentligen säga bu eller bä om valet precis som det var för en vecka sedan, mycket mer kan hända fram tills det väl är dödligt allvar.

Det är sant..

För egen del ser jag tre saker nu :

1 : Clintons momentum minskar..(hon är ju klar nu, och hennes "gratis reklam" minskar i.o.m dådet)
2 : Trump är utmanaren, och har varnat för detta..(få se om han navigera skickligt nu.., han har ett helt dygn på att lägga kursen)
3 : Trump får en liten "free-ride", dvs folk kommer att lägga åt sidan de sista grodorna ifrån honom..
2016-06-13, 00:03
Bannlyst
Citat:
Troligen eller så sker det något annat, vet att bland annat UKA aktivt försöker bli ett sedda som ett seriöst parti, men de lär nog aldrig locka till sig någon vettig väljare.
Vad är UKA?
Citat:
Det är på tok för tidigt att egentligen säga bu eller bä om valet precis som det var för en vecka sedan, mycket mer kan hända fram tills det väl är dödligt allvar.
Klart, att det skulle ha mycket större inflytande, om det hände i november, men förnekar du, att det påverkar valet? Det tar också tar uppmärksamhet från idiotiska "Trump University".

När det blir dags för debatter, kommer Trump förhoppningsvis att fräscha upp väljarnas minne. Och om han också lyckas att förknippa det med Clittan tidigare CV [Irak, Libyen etc] och icke-viljan att skylla på [radikal] islam, då blir det nog viktigt ändå

Personligen tycker jag, att det bästa skulle vara, om Trump skulle såväl föra hårt retorik för skärpta vapen lagar som mot islam
2016-06-13, 00:11
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
Ondahamstern skrev

Jo, dom amerikanska väljarna kommer säkert att glömma dom islamska terrorattackerna i San Bernardino och Orlando, precis som dom har glömt 9/11.
2016-06-13, 00:40
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
BEHZADIRAD skrev

det var hon som släppte in honom. hon kunde ha stoppat det men jah antar att hon låg och sov som hon brukar göra när viktiga beslut ska tas.

Det är ju så sjukt.

The Father of the Orlando Shooter Recently Visited Congress, State Department, Writes Open Letters To President Obama

http://injo.com//2016/06/627509-the-father-of-the-orlando-shooter-recently-visited-state-department-writes-open-letters-to-pr esident-obama/

Kan bara hålla med Daddy: "If we do not get tough and smart real fast, we are not going to have a country anymore. Because our leaders are weak,"
2016-06-13, 00:45
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lille.Stockholm
Personligen tycker jag, att det bästa skulle vara, om Trump skulle såväl föra hårt retorik för skärpta vapen lagar som mot islam
Du vill motverka islam samtidigt som du vill ta ifrån folket deras enda möjlighet att försvara sig mot islam. Snacka om att vara hjärntvättad av etablissemangets propaganda.

Att propagera för skärpta vapenlagar vore förövrigt ett säkert sätt att förlora valet på, och även om Trump som av ett mirakel ändå skulle ta sig in i vita huset så skulle han inte kunna göra ett skit för att skärpa vapenlagarna. Titta bara på hur det har gått för Obama de senaste åtta åren. Det är idag lättare än någonsin att på laglig väg skaffa sig vapen och det finns idag rekordmånga lagliga vapen i USA, allt tack vare Obamas försök att skärpa vapenlagarna.

Om något så borde Trump jobba för att lätta på vapenlagarna rejält, för det amerikanska folkets bästa. Detta kommer dock givetvis aldrig att ske då Trump är en maktgalning som hatar frihet och inte bryr sig ett skit om vad som är bäst folket. Han har ju sina livvakter som håller honom om ryggen, klart som attan han skulle må bättre om pöbeln (hans blivande undersåtar) var avväpnade och försvarslösa. Det är mycket lättare att beordra någon som inte kan göra motstånd, denna tanke kittlar nog Trump väldigt mycket kan jag tänka mig.
2016-06-13, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Det är ju så sjukt.

The Father of the Orlando Shooter Recently Visited Congress, State Department, Writes Open Letters To President Obama

http://injo.com//2016/06/627509-the-father-of-the-orlando-shooter-recently-visited-state-department-writes-open-letters-to-pr esident-obama/

Kan bara hålla med Daddy: "If we do not get tough and smart real fast, we are not going to have a country anymore. Because our leaders are weak,"

Inte fan har IS gjort sonen radikal, pappan har ju något med saken att göra kan man säga.
2016-06-13, 00:53
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
RonJeremyClarks skrev

Om något så borde Trump jobba för att lätta på vapenlagarna rejält, för det amerikanska folkets bästa. Detta kommer dock givetvis aldrig att ske då Trump är en maktgalning som hatar frihet och inte bryr sig ett skit om vad som är bäst folket. Han har ju sina livvakter som håller honom om ryggen, klart som attan han skulle må bättre om pöbeln (hans blivande undersåtar) var avväpnade och försvarslösa. Det är mycket lättare att beordra någon som inte kan göra motstånd, denna tanke kittlar nog Trump väldigt mycket kan jag tänka mig.

Är du trögfattad?

"The National Rifle Association endorsed Republican Donald Trump for U.S. president on Friday and he responded by promising to serve the country's top gun lobby group well."

http://www.reuters.com/article/us-usa-election-nra-idUSKCN0YB2IM
Senast redigerad av E.Merckx 2016-06-13 kl. 00:58.
2016-06-13, 00:55
Medlem
OgLeachs avatar
Vad står det i valet ?
2016-06-13, 00:57
Medlem
Napoleon.Snowballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Inte fan har IS gjort sonen radikal, pappan har ju något med saken att göra kan man säga.

Det är tyvärr den vanliga visan: sekulär (nåja) muslim kommer till väst och alstrar barn som helt vill leva enligt islams heliga skrifter och traditioner.

Min gissning är att fadern är allierad med Indien (liksom många andra afghaner som ogillar Pakistans närvaro).

Förutsatt att det som stod på hemsidan stämmer. Jag har inte läst någonting om islamistens familj någon annanstans.
2016-06-13, 01:05
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
seeeg321 skrev

Seddique Mateen kan nog glömma att bli President i Afganistan nu.
2016-06-13, 01:07
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Seddique Mateen kan nog glömma att bli President i Afganistan nu.

Kanske dags med en flytt till Malmö ?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in