Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-06-12, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Benon
Vad för liv erbjuds och var?
Olika för olika religion. Kolla upp om du är intresserad. Du vet att det finns andra religioner, eller?
Citera
2016-06-12, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Olika för olika religion. Kolla upp om du är intresserad. Du vet att det finns andra religioner, eller?

Ingen av dem som erbjuder liv på jorden, eller?
Citera
2016-06-12, 19:46
Medlem
Citat:
Ingen av dem som erbjuder liv på jorden, eller?
Ingen aning.
Jag går efter det som verkar sant, inte det som låter lockande.
Citera
2016-06-12, 20:22
Medlem
Citat:
Ingen aning.
Jag går efter det som verkar sant, inte det som låter lockande.

Vad verkar sant?
Citera
2016-06-12, 20:34
Medlem
Citat:
Vad verkar sant?
Beror på vad som påstås. Desto otroligare påstående, desto klarare belägg vill jag ha.
Citera
2016-06-12, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ForsbergFantasy
Är uppvuxen i en familj som har till och från varit aktiv i jehovas vittnen, när jag säger aktiv så menar jag gått på möten och en av mina syskon knackade dörr. Dom tror fortfarande på att jehovas har rätt men dom är inte aktiva längre. Jag är den enda som alltid har varit kritisk till detta och skrattat, argumenterat och försökt få dom på andra tankar utan att lyckas.

Jag kan säga att från vad jag har sett så gör jehovas allt dom kan för att hjärntvätta barnen från början! Dom säger att dom vill att barnen ska välja själva men dom får aldrig chansen, om dom inte som mig tänker väldigt kritiskt till det mesta. Ni ska få ett exempel.

Jag, min ena syster och hennes dotter på då ca 8år var ute och åkte bil, jag och min syster argumentera som vanligt om det här med jehovas vittnen när vi glider in lite på det okulta och då hon ber mig förklara vad "spöken" är om det inte är demoner... suck... Jag säger att jag inte kan och då skrattar hon till och säger nått i stil med "Precis! du kan inte men bibeln kan!". Hon säger att demoner är överallt och att dom ser exakt vad vi gör och dom försöker påverka oss till att göra dåliga val i livet. Nu vaknar hennes dotter till i baksätet och frågar om det verkligen är demoner överallt, i bilen med oss också? Självklart säger min syster då, dom är överallt!
Jag blir självklart förbannad och försöker avsluta det hela innan ungen inte kommer kunna sova på nätterna.

Jag kan bara tänka mig att det är ungefär såhär det låter hos alla religiösa personer och enligt min mening så är det hjärntvättning och ren psykisk misshandel.

Ett alldeles lysande exempel. Ett JV tycker detta är fullt normalt.
Citera
2016-06-12, 21:28
Medlem
Citat:
Ingen klarar av att ta sitt ansvar eftersom vi lever i en värld där det inte är möjlig, och vi är alla ofullkomliga.

Lag; samvetet, principen: älska din nästa e t c

Underordnar du dig inte heller döden?

Alla klarar av det. Om de vill, ni som tar upp detta som ett argument för att välja er religion borde definitivt vara goda föredömen, annars blir det bara fel.
Citera
2016-06-12, 21:55
Medlem
Citat:
Beror på vad som påstås. Desto otroligare påstående, desto klarare belägg vill jag ha.

Så vad påstår du är sanningen om livet, födas, leva och dö, thats it?
Citera
2016-06-12, 21:59
Medlem
Citat:
Ja, allt pekar på att det är så. Allt annat är gissningar, som bäst.
Citera
2016-06-12, 22:30
Medlem
Citat:
Ja, allt pekar på att det är så. Allt annat är gissningar, som bäst.

Trevligt, då har du inget hopp?
Citera
2016-06-12, 22:51
Medlem
Citat:
Trevligt, då har du inget hopp?
Inte om liv efter döden. Om det är det du menar?
Citera
2016-06-12, 23:20
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Citat:
That´s it. Är väl inte så lite?

Om du tycker det är fjuttigt, då lever du antagligen inte med särskilt hög livskvalitet eller tar inte vara på alla möjligheter som finns.

Också hur man föd, var och när så klart, man kan ju födas fysiskt el psykiskt begränsad eller allmänt utsättas för olika risker, med olika motståndskraft/sårbarhet.. och därigenom känna det motigare svårare osv. Men också om det är så, får det att finna något särskilt storslaget med att leva...

Också hur man lever.. ...och hur man går döden till mötes.. med hopp och glädje och behållning i sinnet, eller med dunkelt misströstande negativt svartmålande depressivt sinne, som du som inte visst har något vidare uppskattande att säga om livet vad det verkar.

Du kanske har lite dödslängtan? (världen är så ond så, ja men världen är inte din?) , låter inte bättre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in