2016-06-08, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deadhead.
Kommer förhandserbjudandet av FIFA 17 Super Deluxe Edition vara fram till releasedatumet eller är det bara under en begränsad tid?

Menar du priset eller vad som ingår i det?

Priset är ju upp till säljaren att variera efter eget tycke, dock kan EA ha synpunkter om det anses påverka marknaden negativt.
Normalt är ju annars att samma pris gäller fram till releasedatum och saker som är beroende av tidsbegränsningar (t ex betatestning) endast ges till de som beställt inom en viss period.
Enligt EA gäller erbjudandet till 27/9 som är USA-releasedatum, men jag skulle gissa att paketet finns fullständigt tillgängligt på t ex PS-store t o m 29/9
Citera
2016-06-08, 11:31
Medlem
HAZARD17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frantik
Man kan väl inte dra några slutsatser överhuvudtaget? Förutom att ett nytt spel släpps med frostbite engine.

Inte undra på att du blir så himla besviken och bitter på varje nytt FIFA med tanke på dina förväntningar efter en halv minut lång trailer.

Vad kan frostbite göra för spelet? Enda gången jag spelat med den motorn var k BF BC 2. Förutom att grafiken var bra kunde byggnader rasa. Men vad kan det tillföra för utom grafiken?
Frostbite, cutscenes från omklädningrum och riktiga tränare är väl knappast några höga förväntningar. Givetvis så drog jag inte slutsatsen att spelet kommer innehålla story mode, jag menade bara att trailern försämrade inte chanserna till att det faktiskt finns även om chansen är väldigt liten.
Citera
2016-06-08, 12:14
Medlem
frantiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av richard_swe
Enligt info ska FIFA 17 använda Frostbite 3, samma grafikmotor som i Battlefield 4 (och nya BF 1), och t ex sjukt snygga Star Wars Battlefront.

Du frågar alltså på allvar vad en grafikmotor kan tillföra förutom grafiken? Vad lever du i för värld?
Tror du det gör någon större skillnad för benutrymmet i baksätet om en bil har turbo eller inte?

Allt en grafikmotor gör är relaterat till grafiken och det inkluderar hur fysiska egenskaper behandlas, för ett sportspel innebär det t ex att två spelarkaraktärer inte kan uppta samma plats i spelutrymmet och de fysiska egenskaper som följer av att en större spelare kolliderar med en mindre inte gör att de två stannar i ett fyrasekunders grovhånglande utan att den mindre faller till marken medan den större påverkas mindre. Bollens egenskaper med vikt, spinn, etc.. ska presenteras korrekt för spelaren och det är grafikmotorns jobb att göra det trovärdigt.

Jämför gärna de främsta på marknaden här
https://www.youtube.com/watch?v=PNnSLPyntLs
Jag frågar för att jag inte har någon aning om hur sånt fungerar. Jag var genuint nyfiken. Inte ifrågasättande.
Citera
2016-06-08, 20:04
Medlem
Boomshiggabangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Istok91
"Story mode" som i NBA 2K16 vore riktigt ballt.

Hade varit häftigt men lär inte hända i ett spel från EA.
Citera
2016-06-09, 10:38
Medlem
Jag hoppas på att de lagt in fler spelmöjligheter för sådana som gillar att spela "vänskapsmatcher" online. Förr var varje turnering upp till 10 matcher, numera är det bara 5 matcher och mindre statistik än förr. Jag hoppas på att man ska kunna spela riktiga turneringar mot sin polare online, ungefär som turneringsläget offline där man väljer varsitt lag och sen ett gäng datorlag. Sen får den ena styra datorlaget mot polarens lag och vice versa. Vill även kunna köra riktig säsong online med kompisen med samma princip.

Bättre karriärläge är banne mig ett krav för att jag ens ska köpa. Det är så tråkigt och uttjatat att jag inte ens orkat spela mer än några få matcher på Fifa 16:s karriärläge.

För övrigt tycker jag det är synd att så få spelar FIFA med manuella inställningar. Det ger en helt annan frihet i spelet när man själv kan bestämma exakt var passningar och skott ska landa och när man lyckas så känner man verkligen att man presterat något= kul! Det är nästan omöjligt att hitta manuella matcher i Fifa (så om någon här vill spela manuellt så skicka gärna ett PM. Jag spelar på Ps4.)
Citera
2016-06-09, 14:13
Medlem
deadhead.s avatar
Tycker ni det är värt att förhandsboka super deluxe edition eller är det ovärt?
Citera
2016-06-09, 14:24
Medlem
C0ws avatar
Jag hade lovat mig själv att aldrig köpa fifa igen.... och så kommer de med en ny motor till spelet. Får väl köpa och bli besviken ännu en gång.
Citera
2016-06-11, 11:15
Medlem
Imbazs avatar
Fler arenor vore mysigt

Borde köra alla arenor i de stora ligorna, så som PL har.
Senast redigerad av Imbaz 2016-06-11 kl. 11:17.
Citera
2016-06-11, 11:36
Medlem
SC sXes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C0w
Jag hade lovat mig själv att aldrig köpa fifa igen.... och så kommer de med en ny motor till spelet. Får väl köpa och bli besviken ännu en gång.

Haha, det där känner jag igen. "Ja, men i år så har dem säkert fått till det."
Förväntningar då. Jag hoppas verkligen att dem lagt ner tid på karriärläget eftersom jag spelar det mest.
Kräver inget FM, men ska det vara så svårt att utveckla det och ge det lite mer djup. Träningsläget som dem införde gillade jag dock. Känner jag EA rätt så försämrar dem väl eller tar bort det helt och hållet.

Sen hoppas jag verkligen att creation centre kommer tillbaks. Skitkul att bygga spelare och lag som man kan kasta in i karriärläget. Dessutom slipper man skapa spelare som alltid får världsklass potential.
Citera
2016-06-12, 20:13
Medlem
Istok91s avatar
FIFA 17 kan bli riktigt magiskt.

Kolla in @CareerModeStarss tweet: https://twitter.com/CareerModeStars/status/742055213230620673?s=09
Citera
2016-06-12, 20:27
Medlem
Gravers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Istok91
FIFA 17 kan bli riktigt magiskt.

Kolla in @CareerModeStarss tweet: https://twitter.com/CareerModeStars/status/742055213230620673?s=09
Så länge det inte är någon krystad hitte-på-historia som det var i senaste NBA 2k så är det väl ok.
Ska bli spännande att få höra mer om detta
Citera
2016-06-12, 20:32
Medlem
kennedy8s avatar
Skulle det inte komma en full reveal video idag?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in