2016-06-12, 18:53
Medlem
mediekratis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Mystic
Samtidigt så hjälper inte strängare vapenlagar... Se bara på dåden i Paris... Klubben i fråga var en gun-free zone, så visst hade det hjälp ifall några av personerna i klubben hade vapen på sig.
Givetvis hjälper strängare vapenlagar. Besökarna är troligtvis påverkade av alkohol och andra droger. De skulle ändå inte ha en chans mot en person med automatvapen och dylikt. GM har planerat detta, de angripna blir överraskade.

Det ska vara svårt att få tillgång till liknande vapen. Det är bara att se hur ofta det sker i USA jämfört med andra rika länder i världen.
Citera
2016-06-12, 18:54
Medlem
klippadintungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0la
Ja, det har börjat censureras mycket på reddit, det här var ju dock katastrof. Så fort det blev känt att personen var muslim så stängde man ner hela skiten och censurerade och stängde av folk för ingenting.

Senaste året har mycket hänt på sociala medier, inte minst facebook. Ett medvetet modererande som tar tydlig ställning för en viss presidentkandidat.

Förr talade man om hur hemskt bl.a. Soviet och Östtyskland var gällande yttrandefrihet och brist på demokrati. Nu börjar det bli uppenbart och systematiskt i en rad västerländska länder, inte minst i USA och Sverige. Och bara senaste året alltså av kommersiella och extremt stora internetforum med inflytande över hela världen.

Det är mycket riktigt katastrof. Endast ytterligare extremism och aggression kan födas av det här.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Nog varade det längre än "några minuter"?
Har hört från vittnesuppgifter att det var konstant bam-bam-bam utan uppehåll i flera minuter. Sedan är det oklart om GM gick ut och sköt mot poliser, gick in igen och fortsatte meja ner gisslan. Men hela dramat tog ju 3 timmar och det är svårt att veta exakt hur lång tid GM behövde för att mörda 50 och skada 53. Har reagerat på att det nästan är för starkt jobbat av en enda GM - och News 6 har nämnt flera gånger att polisen utreder om det finns en andra GM med i bilden. Men inget nytt om detta so far.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Värsta skjutningen någonsin i USA och det var politiskt och en muslim som stod för det. Herregud CNN och svensk media är väl i panik nu hur de ska rapportera om detta...

ha ha öö va? skämtar du eller? dom har väl haft flera skolskjutningar med över 100 döda, även dådet i biosalongen dödade väl över 100?

edit: såg det bara var 12 döda i boattentatet , kändes som det var betydligt fler faktiskt, men var fel ute.
Senast redigerad av pederN 2016-06-12 kl. 18:56.
Citera
Medlem
AlwaysAllIns avatar
Det här är tydligen en terrorattack av en andra generationens infödd muslim.
Fantastiskt! Ser vi några likheter med fanatiska muslimer i Sverige?

Exakt den profilen som har gjort Sverige världsledande i Europa av att exportera sådana profiler till Dayesh (IS) i Syrien och motsvarande länder som de blodtörstigaste terroristerna som finns just nu.

Det här med integration som politikerna ylar om går ju djävligt bra.
Jag säger som Borgerna i Star Trek, ge upp, assimilera dig eller dö, det är det enda alternativet som funkar annars får de analfabetiska muslimerna stanna kvar i sina kaosländer.

Inga djävla vapenlagar i världen lär lösa dessa fanatiska muslimers terrorattacker över hela världen så den diskussionen kan vi skita fullkomligt i.

Skall vi nu gissa att Trump fick det sista trumfkortet han behövde för att vinna?

Arma djävla USA!
Citera
2016-06-12, 18:55
Medlem
Exfrun till Washington Post:

- Han var våldsam och mentalt instabil
- Slog henne flera gånger under äktenskapet
- Träffade honom för åtta år sedan på nätet

"Han kunde komma hem och bara börja slå mig, för att tvätten tex inte var gjord eller liknande..."

- De bodde i en trerummare i Florida, som Mateens familj ägde.
- Han verkade normal till en början. Inte särskilt religiös. Gymmade ofta. Uppvisade inga tecken på religiös radikalism, enligt exfrun."

- Jobbade som vakt.
- Han var väldigt privat och reserverad
- Exfruns föräldrar åkte till dem och räddade henne från honom och äktenskapet.
- De skiljdes 2011
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrL0c
Rätt imponerande att kunna ha ihjäl så många. Jag menar, 50+ döda och 50+ skadade utöver det. Ett vanligt automatvapen har väl ändå max 30 kulor i magasinet? Även om du skjuter rakt in i en folksamling och samma kula kan träffa flera personer så lär det ju ändå bli en hel del missar och flera kulor i samma person etc.

Jag menar, Breivik fick ju springa runt på ö-jäveln i en timma för att knäppa 70 pers. Den här killen måste haft extra ammuntion med sig och allt möjligt

Fjollorna på gayklubben hade väl inte kurage nog att övermanna skytten mellan magasinbyten.
Citera
Medlem
https://www.youtube.com/watch?v=6Q86qbKEsVE&feature=youtu.be&t=4s

Donald Trumps varning ger rysningar, dags att USA börjar ta detta på allvar andra dådet på kort tid nu. Avrage Joe verkar tro att endast Europa drabbas.
Citera
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Välkommen in i värmen. Eller kanske ut i kylan. Det beror på hur man ser det.

Det är inget nytt att nyhetsflöden är kontrollerade. Att SR/SVT håller på så här bör egentligen inte förvåna någon, bara uppröra. Reddit är jag själv lite förvånad över dock. Men det är väl en del av försök till att censurera Internet och i någon mån att kontrollera det.

Edit:

Okej tack.

Erika Bjärström rapporterade på Rapport klockan 18.00. Hon såg extremt besvärad ut av att behöva prata om gärningsmannen. Det var långt in i inslaget då muslim nämndes. Tror inte ens medelsvensken noterad det.
Citera
2016-06-12, 18:56
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Rätt imponerande att kunna ha ihjäl så många. Jag menar, 50+ döda och 50+ skadade utöver det. Ett vanligt automatvapen har väl ändå max 30 kulor i magasinet? Även om du skjuter rakt in i en folksamling och samma kula kan träffa flera personer så lär det ju ändå bli en hel del missar och flera kulor i samma person etc.

Jag menar, Breivik fick ju springa runt på ö-jäveln i en timma för att knäppa 70 pers. Den här killen måste haft extra ammuntion med sig och allt möjligt

Ja jo även med nu vapen i hand kräver det sin person och att vara kall för att ha ihjäl så många. Folk kommer liksom gråta och be inte mig osv så du behöver vara en kallhamrad psykopat för att kunna fixa detta.
Citera
2016-06-12, 18:57
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
ha ha öö va? skämtar du eller? dom har väl haft flera skolskjutningar med över 100 döda, även dådet i biosalongen dödade väl över 100?

edit: såg det bara var 12 döda i boattentatet , kändes som det var betydligt fler faktiskt, men var fel ute.

Nej inga över 50 faktiskt. Så detta är nog det värsta. Sandy döåden tror jag krävde 33 döda det värsta innan detta då.
Citera
2016-06-12, 18:58
Medlem
Doctors avatar
Citat:

När han börjar skjuta så antar jag att folkhopen försöker fly bort från skytten, så om han hade flera magasin med sig så var det nog inte nåt problem att hinna byta. Sen så finns det betydligt större magasin om man vill ha det.
Ex:
https://www.tombstonetactical.com/catalog/rwb-magazines/rwb-mag-ar15-100rd-drum-clear-back-loader-lube/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in