2016-06-12, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av weseeyou
Grejer med islamister är väl att de följer minsta motståndets lag. De mål som "förväntas" attackeras, har bevakning. Då väljer islamister något obevakat...

Därmed inte sagt att det ÄR islamister - men fler än en skytt (konfirmerat?) + bomb lutar starkt åt det. Annars kan det vara böghatande högerextrema, förstås. Kristna fanatiker tror jag mindre på pga bomben, isf galenpannor snarare än religiösa.

Har inte så mycket med islam att göra, det är klassisk terrorism. Du hör ju det till och med i namnet, användning av terror för att skapa rädsla.
Citera
2016-06-12, 18:40
Medlem
ErnstRamsteiners avatar
Smått bisarrt att Imanen fick stå och proklamera ett tal hur han ville efter detta dåd. Fick en nynazistisk ledare hålla tal och förringa Breivik-dådet? (Självklart inte, hade ju varit lika bisarrt som att låta en Iman försvara och lugna efter ett muslimskt terrordåd.. eh) Varför nu?

Ett hån gentemot offren!
Citera
2016-06-12, 18:40
Medlem
kato85s avatar
Bara sitter och väntar på att NRA/Gun-nuts ska gå ut på youtube och skrika "If Florida had more liberal gunlaws then this would NEVER have happened!"
Citera
2016-06-12, 18:41
Medlem
-Mystics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Bara sitter och väntar på att NRA/Gun-nuts ska gå ut på youtube och skrika "If Florida had more liberal gunlaws then this would NEVER have happened!"

Samtidigt så hjälper inte strängare vapenlagar... Se bara på dåden i Paris... Klubben i fråga var en gun-free zone, så visst hade det hjälp ifall några av personerna i klubben hade vapen på sig.
Citera
2016-06-12, 18:42
Medlem
kolmogorov-smirnovs avatar
Att GM var på FBI:s watchlist betyder inte mycket mer än att de har någon information som gör de placerar personen på denna lista. Det betyder inte att FBI aktivt inhämtar mer information om personen eller analyserar personen.

Med tanke på hur många som finns med på dessa listor så ska inte dra för stora växlar. Med all tillgänglig information så finns det säkert fler personer som bedömdes farligare. Det är alltid lätt att i efterhand peka ut att en viss person verkade helt uppenbart vara en terrorist.
Citera
2016-06-12, 18:42
Medlem
Rick Scott, guvernör i Florida, sa precis inför ett stort medieuppbåd att händelserna ”tydligt är en terroristattack”.

Då väntar vi bara på att svensk MSM ska vakna ur sina muslimkramar-hålor
Citera
2016-06-12, 18:44
Bannlyst
Det var väl inte bögar som dukade under? Var ju kvinnor också väl? Lebbar ?
Citera
2016-06-12, 18:45
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av weseeyou
Det har sagts ett par gånger News 6 att det ev finns en andra GM med i bilden. Jag har svårt att tro att en enda GM kan döda 50 och skada 53 inklusive poliser på bara några minuter.

Svårt ja, men inte omöjligt om man är extremt väl förberedd och har rekat lokalerna innan.

Men jag menar oavsett att det här handlar om en högt motiverad och fanatisk terrorist. En muslimsk homofob skulle kanske knacka bögar och kanske rentav i extremfallet skjuta ned några i kön utanför, men det här handlar om ett självmordsdåd med helt vansinniga proportioner. Det är väl bara Breivik som har lyckats skjuta ihjäl fler vid ett och samma tillfälle i hela världen.
Citera
2016-06-12, 18:45
Medlem
Rätt imponerande att kunna ha ihjäl så många. Jag menar, 50+ döda och 50+ skadade utöver det. Ett vanligt automatvapen har väl ändå max 30 kulor i magasinet? Även om du skjuter rakt in i en folksamling och samma kula kan träffa flera personer så lär det ju ändå bli en hel del missar och flera kulor i samma person etc.

Jag menar, Breivik fick ju springa runt på ö-jäveln i en timma för att knäppa 70 pers. Den här killen måste haft extra ammuntion med sig och allt möjligt
Citera
2016-06-12, 18:46
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Grattis till presidentsposten, Trump! Detta kan mycket väl vara den händelse som får bägaren att rinna över för mången amerikaner. Även om många amerikaner ej heller är överförtjusta i bögar så hatar de muslimer mer än homosexuella (tror jag)...

Hur kan en "människa" bli så kränkt över, om detta nu stämmer, att två vuxna människor visar sin kärlek eller kåthet, eller vad fan som helst (för två månader sedan) så att denne dödar över 50 personer? Helt barockt och absurt! Självklart säger familjen att de är bestörta över detta men jag lovar att det är från föräldrarna hatet kommer...

Du är dåligt upplyst. USA är ett av världens mest bögtolleranta länder. Man trodde att deras muslimer också var mer accepterande eftersom de lever i ett multikulturellt samhälle och ser alla sorters kulturella yttringar dagligen.

Därför tror jag han har radikaliserats på senare tid genom internetkontakter med IS eller andra radikala extremister. Det kommer att komma ut hur media än försöker mörka.
Citera
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ollebollesolle
Rick Scott, guvernör i Florida, sa precis inför ett stort medieuppbåd att händelserna ”tydligt är en terroristattack”.

Då väntar vi bara på att svensk MSM ska vakna ur sina muslimkramar-hålor

Lär inte hända och det är bara då "terrror" som det hette i Tel Aviv förra veckan om de nu ens nämner det.
Citera
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Fast det som talar emot att det bara handlar om "muslimskt färgad homofobi" är väl dådets dimensioner. Han valde att offra sitt liv för att begå den värsta massakern i amerikansk historia. Nåt som lär ha krävt rejäl planering och förberedelse.

Man måste ju vara rejält ideologiskt eller religiöst driven för att göra en sån sak och då blir det genast svårt att inte tänka på radikal islamism.
Exakt. Han kan ju knappast ha räknat med att överleva själv, så det får betraktas som en självmordsdåd.

Hade jag varit bög hade jag börjat fundera riktigt djupt på om det var så jävla bra att man lät HBTQ-rörelsen kidnappas av samma ondskefulla postmarxister som driver på massinvandringen. Vad tjänar bögarna som grupp på det, inte ett skit, dom blir tvärtom slaktade. Bög-rörelsen är verkligen rövknullad & då inte bara bokstavligt talat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in