2016-06-12, 18:15
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av weseeyou
Men GM är afghan, och den afghanska kulturen är ofta ganska öppen vad gäller (sexuella) relationer mellan män och dansande pojkar, googla "bacha bazi". Tycker att detta attentat verkar vara mer IS-relaterat än talibanrelaterat. Tror till och med talibaner har besökt bacha bazi-fester, har jag sett i någon dokumentär. Ev kan GM ha varit utsatt för övergrepp av män (tydligen extremt vanligt i Afghanistan) och det väckte ett hat. Men GM var duktigt stridstränad enligt FBI, så det finns mycket mer i den islamistiska garderoben att ta reda på. Mina fem cent.

Han har aldrig bott i Afghanistan, men nog var han smygbög alltid, det är alla.
Citera
2016-06-12, 18:16
Medlem
konstits avatar
Hmm... Var det en ellet två gärningsmän ?

Citat:
Orlando nightclub shooting: 50 dead after 'terror attack' at Florida gay club Pulse

'I saw two guys and it was constant, like "pow, pow, pow,"' witness says

http://www.independent.co.uk/news/world/americas/orlando-nightclub-shooting-20-dead-terror-attack-at-florida-lgbt-club-gay-killed-explosion-bomb-a707 7831.html
Citera
2016-06-12, 18:17
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av löktårta
Hm, apropå klusterfuck: https://www.reddit.com/r/news/comments/4nql8f/orlando_nightclub_shooting_megathread/

Vad i helvete håller reddit på med?
Brukar Reddit ta bort så mycket kommentarer? Jag hänger endast i CS-avdelningen så har dålig koll på Reddit generellt.
Citera
2016-06-12, 18:18
Medlem
Steinarrs avatar
Enligt någon på CNN så är detta den värsta massakern i USA på 100 år.

Oj oj oj, nu ligger muslimerna pyrt till.
Citera
Medlem
Vad är det för muslim med hatt bakom poliserna i SVT-Livesändning.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Ser ut som vilken random arab som helst. Vi har dem här runt omkring oss.

Namnet "Omar" är dock nästan som en parodi. Som taget ur Ture Sventon, med flygande mattor och vattenpipor, mer arabiskt går inte att uppbringa.

vad menar du med "vi har dem runt omkring oss"?
Citera
2016-06-12, 18:20
Medlem
Mooskys avatar
Ett pro IS konto som talar om en ensamvarg som attackerade nattklubben i Orlando.
Och twittrar - God accept you my brother, God accept you
https://twitter.com/jolaybib40202
Citera
Medlem
Nu säger man på News 6 att FBI har haft koll på Omar under fem år.
Citera
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konstit
Hmm... Var det en ellet två gärningsmän ?

http://www.independent.co.uk/news/world/americas/orlando-nightclub-shooting-20-dead-terror-attack-at-florida-lgbt-club-gay-killed-explosion-bomb-a707 7831.html
Där var ju en beväpnad polis som gick i eldstrid med GM. Därav "man nr 2" kanske?
Citera
2016-06-12, 18:22
Medlem
systemkollapss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr
Enligt någon på CNN så är detta den värsta massakern i USA på 100 år.

Oj oj oj, nu ligger muslimerna pyrt till.

En registrerad demokrat och muslim.
Citera
2016-06-12, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Han har aldrig bott i Afghanistan, men nog var han smygbög alltid, det är alla.
Han var ju tät - kanske hans föräldrar också. De kan ju tagit honom dit på semester, hela Afghanistan är inte en krigszon. Eller så har päronen bjudit hem afghaner som "missbrukade" Omar när föräldrarna var i annat rum och rökte vattenpipa.

Mina uppgifter om homosexuella övergrepp bland afghaner kommer från svenska Socialtjänsten, som vet om detta vanliga problem på svenska asylboenden. Nyss var det väl två afghaner i Skåne som fälldes för våldtäkt på en 12-årig afghan, ute på någon åker...

Som sagt, spekulera kan man ju så länge man inte vet. Och vi lär väl aldrig få veta hela sanningen heller, då media i USA säger att det kommer ta månader innan alla fakta är på bordet. Men jag satsar mina slantar på att det är IS-inspirerat eller IS-finansierat rentav. Eller någon annan islamisk terrorgrupp.
Citera
2016-06-12, 18:25
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av weseeyou
Nu säger man på News 6 att FBI har haft koll på Omar under fem år.

Det låter som ett praktullt fiasko i god SÄPO-klass! Om jag varit FBI hade jag talat tyst om den detaljen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in